Jongens op date vragen

Ik heb in het verleden een aantal date’s met jongens gehad, maar ik bedacht me laatst dat ik zelf nog nooit een jongen heb gevraagd iets met me te gaan doen. Toen ik erover na ging denken en bedacht dat ik dat eigenlijk een keer zou moeten doen kreeg ik meteen een brok in mijn keel. Ik heb het gevoel als ik een jongen vraag dat het wanhopig over komt op een of andere manier. Hoe kijken jullie daar tegen aan? Hebben jullie wel eens een jongen gevraagd en wat was zijn reactie?

Ja hoor, ik heb wel eens een jongen meegevraagd op date. Over het algemeen waren de reacties positief, want ik weet doorgaans wel wie ik wel/niet moet vragen. Er is niks mis mee. Wij vrouwen willen toch geëmancipeerd zijn. Op date vragen hoort daar ook bij als je het wilt maar hij het niet vraagt! :grinning:
Een jongen kan namelijk ook té verlegen zijn om je mee te vragen.
Maar als hij je echt leuk vindt komt de vraag vanzelf naar mijn beleving.

Ik zeg altijd: ‘Zonde om een jongen te laten lopen terwel je hem super leuk vind!’
Heb met mn vriend eerst samen ergens afgesproken om elkaar te zien (via app) Ik was toen zo smoorverliefd toen ik hem voor het eerst zag, en ik vond het zonde om hem te laten lopen. Dus heb ik hem maar op date gevraagd :slightly_smiling_face: Nu zijn we al 5 maanden samen haha, niet lang. Maar niks mis mee om op date te vragen, gewoon doen!

Als je hem echt leuk vindt, gewoon doen.
Ik heb laatst een poging gedaan, helaas tevergeefs. Maar niet geschoten, altijd mis…