jongens leren vertrouwen

Hey,

In de 1e en 2e klas ben ik gepest, daardoor ben ik heel veel vertrouwen verloren in jongens. na de 2e ben ik overgegaan naar een ander niveau en klas, daar heb ik mijn zelfvertrouwen weer wat opgebouwd, vooral met vriendinnen. maar met jongens is het vertrouwen nog steeds niet goed.

Nu zit ik op het MBO en doe ik een opleiding in de sector techniek/informatica, daardoor heb ik veel contact met jongens. nu ga ik ook wel met ze om, maar voor mij is het lastig om weer jongens te gaan vertrouwen (‘gewone’ vrienden en vriendjes).
Ook is het lastig voor mij om door het uiterlijk 'heen’te kijken, zeg maar. jongens die ‘knap’ zijn, vertrouw ik zowiezo niet, dan kunnen ze me ook geen pijn doen. Ik ben ook best wel perfectionistisch, ik denk dat het daarmee ook te maken heeft. Ik heb ook nog nooit een vriendje gehad.

Laatst ben ik wel naar een jongen toegeweest (die ik al een tijdje leuk vondt), het was heel gezellig en we hebben ook gezoend toen… :wink: maar hij zei ook dat hij het heel gezellig vond en ik vond het ook gezellig met hem maar daarna is er niks uitgekomen met hem. Ik kan ook moeilijk geloven dat iemand MIJ leuk, aardig, mooi enal vindt, op de één of andere manier kan ik dat niet geloven.

dankje voor het lezen van mijn verhaal! :wink: misschien hebben jullie/of één van jullie dit ook, of hebben jullie tips.
Dankjewel alvast! :wink:

nouja, ik snap je wel een beetje… aangezien ik ook erg perfectionistisch ben en heel kieskeurig qua jongens die mijn ‘vriend’ worden. En na een afspraakje of meerdere afspraakjes ben ik dan ook meestal degene die tegen die jongen moet zeggen dat ik het eigenlijk niet zo meer zie zitten… ik knap héél snel af op iemand, als ik iemand goed ken vind ik het vaak al niet meer spannen en interessant… best vervelend!
vroeger ging ik dan nog wel vaak een relatie aan, maar de laatste tijd wacht ik véél langer af, dat scheelt mij het pijn doen van iemand die het niet verdiend… en ik ben heel gelukkig alleen want ik heb het momenteel veelste druk met school + werk + ambities… Ik probeer dan gewoon niet te denken dat het mijn schuld is, perfectionistisch zijn is best een positieve eigenschap hoor!
dus een tip: accepteer het, je komt op een gegeven moment vast iemand tegen die het hélemaal is voor je en dan kun je daar 100% voor gaan.

Hey,

dankjewel voor je snelle reactie,
ja, meestal zeggen mensen ook van ja, als je straks/later een vriendje hebt dan…
maarja, dan denk ik altijd, ja, maar als ik nooit een vriendje krijg, als niemand mij leuk (genoeg) vindt…

tis fyn om je vriend 100% te kunnen vertrouwen, maar pas op! kvertrouwde 100% een jongen die destijds myn vriend was maar hy was ook degene die my het meste pyn heeft gedaan…dus wat ik je eigenlijk wil vertellen is je KAN vertrouwen maar hou altijd in je achterhoofd (‘jeweet maar nooit’) als je begrijpt wat ik bedoel.

Woooww dit is zóóó herkenbaar! :open_mouth:
Het is net alsof ik dit zelf geschreven heb! Behalve dan dat ik niet MBO doe maar 5 havo. Verder is het bij mij precies hetzelfde!
Ik heb ook nog nooit een vriendje gehad en kan inderdaad ook moeilijk door een jongen zijn knappe uiterlijk heenkijken.
En bij mij is het inderdaad ook heel erg dat ik gewoonweg niet kan snappen dat iemand MIJ ooit leuk kan vinden :stuck_out_tongue: (daarom weet ik nog steeds niet of mijn crush me leuk vindt of niet, ook al zie ik wel een aantal hints…maar dan praat ik mezelf aan dat ik die hints als enige zie en dat het niet waar kan zijn :stuck_out_tongue:)
Ik denk dat er weinig aan te doen valt, maar ik probeer nu zoveel mogelijk met jongens gewoon te praten. Om te oefenen, zodat ik me bij de knappere jongens ook wat meer op me gemak kan voelen. :slightly_smiling_face:
Xxxxxxxxxxx

Heey!

Deels is heel herkenbaar voor mij.
Ik heb nog nooit vast een vriend gehad.
Wel al meerdere keren dat ik een paar keer met de zelfde jongen ging…
Vaak was het dat ik het daarna saai vond.
En ik weet ook absoluut niet hoe het zo close wordt dat het je vriend is.
Ik ben vroeger in groep 5 en 6 ook gepest.
Daardoor was mijn hersendeel qua school heel erg achteruit gegaan.
Tip 1; Zeg elke dag tegen je zelf jezelf bekijkend in de spiegel; ik ben mooi ik ben leuk ik ben mooi ik ben leuk. Het klinkt stom maar het werkt ECHT!
Zo bouw je zelf vertrouwen op. Op een gegeven moment ga je hard lachen en ook echt denken over jezelf ja ik ben ook mooi, leuk, grappig. En anderen vinden dat ook over mij!
Ik heb nu zelfs een beetje te veel zelfvertrouwen (grote ego).
Maar beter zelfvertrouwen dan jezelf stom, dom, lelijk vinden toch?

Dan over jongens. De echte goede jongens kijken niet alleen naar je uiterlijk. Het gaat over je innerlijk. Natuurlijk kijk je het eerst hoe iemand eruit ziet.
Maar als een jongen vraagt om iets leuks met je te doen. Moet je niet gaan denken bij jezelf, waarom ik nou? Ik verdien dat niet. Nee jij verdient het wel!

En over afknappen, niet snel vertrouwen.
Dat heb ik ook… heeeeel erg.
Over dat vertrouwen kan ik alleen maar zeggen; het heeft tijd nodig. Met vriendinnen is dat ook. Je bent niet meteen de eerste dag al beste vriendinnen met iemand. Dat duurt weken, maanden soms jaren.
Dat is met jongens en liefde precies het zelfde.
En als je een jongen toch niet ziet zitten dan ga je toch gewoon naar de volgende.

Nog een tip; FLIRT! Ja gewoon met jongens die je tegen komt op de fiets, op straat. Als ze bijvoorbeeld terug lachen geeft dat ook al zelfvertrouwen.
En misschien bouw je zo ook sneller nieuwe contacten op met ze…

Ik hoop dat je hier wat aan had.
En je mag altijd nog een bericht naar me sturen als je nog meer dingen wil weten.

Succes!

hey,

heel erg bedankt voor de reacties, ik ben dus zeker niet de enige die dit heeft…
de tip met dat je veel met jongens gewoon moet praten, vind ik een hele goede en ga ik zeker uitproberen. :wink:

verder is het vooral zo dat het voor mij moeilijk is om door het uiterlijk van ‘de minder knappe jongens’ heen te kijken, heel raar. meer uit bangigheid (is dat een woord btw? :stuck_out_tongue:) voor de reacties van anderen, terwijl die meestal juist heel erg meevallen…
Terwijl de meeste ‘minder knappe jongens’ meestal wel het liefst enzo zijn,
Misschien hebben jullie dat ook of nog tips voor? :wink:

Dankjewel! x

upje voor mezelf! (A) ik zou graag van dit ‘probleem’ af willen zijn, dus vandaar een upje :flushed:

Doe gewoon heel rustig aan,
zeg het tegen de jongen als je een paar keer hebt afgesproken
en laat hem weten dat ie gewoon je vertrouwen moet winnen
als die dat niet doet weet je ook dat ie niet genoeg om je geeft
er lopen echt zoveel klootzakken rond op dat gebied (wil je niet ontmoedigen hoor:P maar ben zelf ook echt heel hard gekwetst)

maar er zijn echt jongens die wel te vertrouwen zijn!

hey meis,

dankjewel voor je tips! misschien kun je iets doen met de hints die je van je crush krijgt, misschien vindt hij jou ook heel leuk! succes!

xx

hm… nou ja, ik ben ook heel erg gepest op het middelbaar enzo, en heb daardoor toch ook best een deuk opgelopen op het gebied van vertrouwen enzo. Niet alleen met jongens maar gewoon met mensen in het algemeen.
kan het ook niet geloven als mensen me knap/leuk/lief vinden, vooral jongens niet.
maar ik weet ook niet zo goed wat je eraan kunt doen…
succes in ieder geval
en praat er met die jongen over die je leuk vind?

Ik ben eigenlijk mijn hele schooltijd gepest (alleen dit jaar en vorig jaar niet omdat ik in een hb-klas zit) maar ik schijn een leiders-achtige-eigenschap te hebben (ik schijn goed groepen te kunnen lijden enzo) dus dat lostte zichzelf op, maar dat met jongens herken ik, ik heb een pijnlijk verleden waardoor ik ook een soort jongens-fobie heb. Gewoon vrienden zijn is oke, maar meer dan dat is vaak moeilijk, ik heb veel eigen ruimte en vrijheid nodig en ik moet heel veel wennen aan iemand. Ik sla wel eens iemand als ze me opeens benaderen of aanraken (zo mepte ik een keer bijna mijn AK docent die trouwens niks door had Xd) maar voor zelfvertrouwen zou ik de bovengenoemde spiegel tip gebruiken. En voor jongens, ga meer met ze om, en wen, het kan lang duren maar meestal als je vrienden bent dan ben je al iets closer, vaak is het gewoon opbouwen.
Zelf ben ik ook heel kies keurig :stuck_out_tongue: dat is niks vreemds, we nemen gewoon niet met de eerste de beste jongen maar nemen eerst een hele reeks tests af XD