Jongens kleinzeriger dan meisjes.

Hallo Meiden !

Laatst had ik een discussie met mijn vriend.
Ik heb namelijk in een tijdschrift gelezen dan jongens kleinzeriger zijn als meisjes. (wat ik zelf natuurlijk al lang door had)
Mijn vriend zegt van niet. Als ik bijvoorbeeld buikpijn heb omdat ik ongesteld ben zeg ik: jij heb daar geen last van.
Dan zegt hij; Wij zetten ons over pijn heen.
Maar ik kan er dus niet tegen als ik geen gelijk heb (want ik weet dat ik gelijk heb)
Dus heeft iemand misschien bewijs ofzoiets of hetzelfde gelezen ?

xx

Haha, ehm ja.
Volgens mij verschilt de ‘kleinzerig-heid’ per persoon, en niet per geslacht.

Wat betekend kleinzeriger?

Het is dan ipv als :wink:
Maar ik denk dat dat per persoon verschilt. Ik heb wel een keer mascara bij m’n vriend opgedaan, en dat vond ie wel een beetje eng en hij zat te zeuren dat het pijn deed. Maar als hij een flinke klap zou krijgen dan geeft ie daar weer minder om dan ik. Haha kortom, ik weet het niet :3

Als ik het goed heb, is het hoe snel/erg je pijn voelt.
Als ik jou zou knijpen, en je zou alleen ‘au’ zeggen, en als ik bij een ander even hard knijp en die schreeuwt het uit van de pijn, is die kleinzeriger dan jij bent.

Dan ben ik heel kleinzerig

Haha ja ik weet dat het wel per persoon verschilt maar omdat ik het in een tijdschrijft had gelezen dacht ik dat het misschien over het algemeen wel jongens waren die een lagere pijngrens hebben

kijk maar naar bevallen, dat hoeven jongens niet :hammer:

*zwaait met vlaggetjes*
Ik vind dat jij gelijk hebt.

Btw, ik ben ook best wel, heel erg, kleinzerig. X]

Het is bewezen dat als jongens/mannen een kind zouden krijgen, ze dat niet zouden overleven, omdat ze dus inderdaad een te lage pijngrens hebben.

ik heb het ook volgens mij een keertje ergens gelezen.
ik hou het ook altijd vol dat het zo is…
in mijn ogen is het ook zo, maar ik heb een HELE hoge pijngrens (ik merk pijn pas als het echt heel erg is!), dus ik weet niet hoe het bij andere is
maar over het algemeen is het wel zo;)

Ja, dat is natuurlijk wel zo -ongesteldheid, bevallingen, zij hoeven het helemaal niet door te maken.
Maar over het algemeen -dat denk ik tenminste- is het wel zo, als je om je heen kijkt, dat meisjes sneller gillen of klagen over iets -dit is lang niet bij iedereen zo. Ik doe dat namelijk ook. Niet omdat het zo verschrikkelijk pijn doet, of dat het zo zwaar is om te doen.
Maar gewoon, ik weet niet, ik klaag denk ik snel. X]
En om mij heen zie ik sneller meisjes klagen dan jongens. Dus misschien vind jou vriend daarom dat meisjes kleinziger zijn dan jongens, omdat jongens minder snel laten zien dat ze pijn hebben of klagen.

hoe hebben ze dat bewezen :stuck_out_tongue:

Dat zou ik ook wel willen weten ja x]

Maar m’n zus zei het, ooit.

Misschien,
Gingen ze de pijngrensdinges van een bevalling meten.
En dan de absolute pijngrens van 100 mannen ofzo. (met een pijngrensmeter :grinning_face_with_smiling_eyes: )
En dan dat de meeste mannen onder de bevallingspijngrens kwamen :stuck_out_tongue:

Is dat geen goede theorie :stuck_out_tongue: ?

over het algemeen wel dacht ik.

Jongens zetten zich er niet over heen, ze uiten gewoon nauwelijks gevoelens omdat dat niet ‘stoer genoeg’ is

Ik vind van wel. Jongens uit mijn klas blijven thuis omdat ze buikpijn hebben. Ik ga elke maand dood van de buikpijn en ga gewoon naar school. :l

Mijne ook, precies hetzelfde :’]

ik denk dat jongens het gewoon niet laten merken.

Trouwens, mannen gaan eerder naar de huisarts dan vrouwen bij dezelfde klacht.
Dus als ze beiden rugpijn hebben zal de man eerder naar de huisarts gaan. Dat vond ik wel een interessant inzicht, aangezien het heersende beeld is dat vrouwen vaker gaan en dus ook meer last van klachten zouden hebben. Nu leer ik dus dat er studies zijn geweest en dat hoewel vrouwen alsnog wel vaker gaan, mannen éérder gaan. Maar vrouwen gaan overall vaker naar de huisarts voor ook andere zaken, zoals anticonceptie. Daardoor komt ook dat beeld.
Verder weet ik het niet echt, aangezien jongens vaak wel beter tegen een harde beuk of stoot kunnen, maar ook dat is heel persoonlijk.

Nee, mannen zijn gewoon geen doorzetters. Als mijn vriend een klein griepje heeft doet hij alsof het de einde v.d. wereld is :grinning_face_with_smiling_eyes: