Jongen wil afspreken

Hoihoi,

Na 3 weken na een breakup gaat het stukken beter, maar nu is er dit:
Er is een jongen waar ik opzich wel leuke gesprekken mee heb. Hij is 3 jaar ouder en woont een halfuurtje met de bus van mij vandaan. Hij mij graag ontmoeten en hij weet dat ik nog in de ‘nasleep’ van mijn breakup zit. Ik wil hem best ontmoeten, maar ik heb het idee dat het nogal snel gaat aangezien ik pas een week met hem praat. Hij denkt hier echter anders over en vind dat ik dan juist op uit moet om andere te gaan doen om over mn ex heen te komen. Hij zegt zelf geen verdere bedoelingen te hebben, gewoon elkaar ontmoeten dus. Ik wil het opzich wel, maar voor mij voelt het nogal snel en ik heb altijd al Opgezien tegen ‘confrontaties’ of ontmoetingen. Toen ik hem vertelde dat ik het nogal vroeg vind, zei hij dat hij het daar niet mee eens was en juist niet te lang wou wachten.
Ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik heb best leuke gesprekken, maar vind het gewoon nogal vroeg. En daarnaast vind ik het vervelend dat hij zo blijft door’zeuren’

Iemand advies?

Ik zou gewoon blijven wachten tot jij er klaar voor bent. Als het zo’n leuke jongen is vind hij het vast niet zo erg om nog even te wachten. (lekker cliché weer haha)

Zolang het niet goed voelt voor je, hoef je niet met hem af te spreken. Er zijn meer jongens die willen afspreken tegen de tijd dat jij eraan toe bent. Laat je niet gek maken.

Ja klopt. Maar aan de ene kant denk ik ook van: wat heb ik te verliezen? Maar ik ben ook nog niet opzoek naar een nieuwe relatie en ik voel ook bnks bij hem en ik weet niet met welke intenties hij dan wil afspreken. En ik weet ook niet zo goed hoe ik het op een ‘aardige’ maar toch afwijzende manier kan zeggen.