Jongen waar ik les mee heb. Help!

Heeyy

Ik heb een beetje advies en tips nodig. Het zit zo.
ik heb nog nooit een vriendje gehad en ook nog nooit gezoend, maar daar gaat het niet echt over. In het begin (toen ik 14/15 was richtte ik me echt alleen maar op alle knappe jongens enzo, jongens die ik toch nooit zou kunnen krijgen… een paar weken geleden zat ik een keer te denken over hoe ik dan misschien wél iemand zou kunnen krijgen. Nou ben ik dus rond gaan kijken bij me in de klas en jongens uit mijn cluster (waar je dus bepaalde lessen mee hebt). Nou heb ik dus een leuke jongen gezien waar ik biologie mee heb. Hij is nog steeds leuk enzo, maar niet té zegmaar. Dus niet een macho maar een verlegen jongen die stottert (niet dat dat iets uitmaakt ofzo maar goed…).

Nou is mijn vraag of er meiden zijn die misschien weten hoe je zoiets nou aanpakt, want het is wel erg makkelijk om te zeggen van: ‘ja praat met hem’ Sorry hoor, misschien ben ik de enige, maar voor mij is dat echt niet zomaar iets! Ik vind het best moeilijk om met leuke jongens te praten (Lees: heel moeilijk!..)
Maar goed, ik vind dat ik dus wel iets moet ondernemen nu (ben onderhand 16, bijna 17…) Hij is 15, maakt me niet uit hoor dat ie jonger is :stuck_out_tongue: Maarre, als je iets weet om te doen, iets origineels maar wat er niet te erg bovenop ligt (dus niet meteen vragen of ie een keer mee wil naar de bioscoop of iets drinken, want dat durf ik echt niet te vragen! Nog niet althans…)

Het wordt een beetje een lang verhaal zo… maarja als je tips hebt of opmerkingen laat het me weten!! Echt je helpt me enorm! Met wat dan ook! :wink:

Alvast bedankt!! xxxxxxxxxxx

De eerste stap is toch echt een praatje met hem maken. Vraag bijvoorbeeld of hij dat ene proefwerk ook zo moeilijk vond of dat hij je iets wil uitleggen. Als de klik tussen jullie er is, gaan jullie vanzelf meer met elkaar om en op een gegeven moment vraag je dan of diegene msn en hyves heeft en praat je daar weer op. En zo gaat het maar door en door…

Maar voor nu: zorg dat hij je ziet! En dat hoeft niet opvallend te zijn, gewoon een praatje maken en ‘hoi’ zeggen is genoeg. Probeer vooral niet plakkerig of opdringerig te zijn, maar gewoon je eigen leuke spontane ik. Dus lach als hij een grapje maakt en gooi er zelf ook een grapje tegenaan (jongens houden van lachende vrolijke meisjes!).

Titel niet in hoofdletters aub

1 reactie op een praatje maken;
begin niet ineens met hele gesprekken dus,
want dan denkt hij ook zo van;
wtf, waarom praat ze ineens tegen me?
veel succes nog! x

Doe spontaan! Ja I know is heel moeilijk… maar zeg bijvoorbeeld gewoon lachend hoi als je hem ziet in de gangen, doe dat een weekje ofzo en als dat dan goed gaat en als je weer les met hem hebt zeg je gewoon; haaj, vandaag zit ik naast jou ^^ of; vind je het erg als ik je vandaag stalk? (a) [en dan ga je naast hem zitten] en dan onder de les beetje praten/dingen onnodig vragen/misschien grapjes maken en iig veel lachen ^^
Succes! =D

Bedankt voor de reacties!!

Nog meer tips…??

xxxx