jongen verhuisd voor mij en nog meer ..

hi iedereen!

ik zou graag van buitenstaanders en dus meiden willen weten wat ze in mijn situatie zouden doen…:
ik ken een jongen al 4 jaar van Skype , via vriendin die verhuisd is naar Curaçao namelijk .
we hebben echt super veel gepraat samen en lol gehad niets raars ofzo met Cam of wat voor flirterigheid ook, wel wisten we dat we er voor elkaar waren in goede en slechte tijden.
nu is het probleem :frowning_face: hij is hier vlakbij mij gaan wonen op zich zelf , om te studeren en voor mij ( ik hem hem gewaarschuwd dat realiteit anders kan uitpakken ) hij stuurt telkens berichtjes terwijl ik dat niet meer wil , ik was toen gewoon nog jonger en nu na m’n periode in het buitenland gewoond te hebben ben ik wat zelfstandiger en hoef ik na onze ontmoetingen hem om eerlijk te zijn echt niet meer ! hij heeft 1001 afknappers, maarja hij is alleen hier heeft haast geen geld wordt steeds moeilijker voor hem om hier te wonen en z’n moeder geeft hem geen geld vanuit Curaçao , ik wil dat hij gelukkig is, maar ik wil niet met hem zijn ! anyone :frowning_face: help Tnx

U said whut

sorry het is laat, typen wil niet heel abn op het moment :wink: hoop dat sommigen het een beetje hebben kunnen begrijpen

Wat dacht je van eerlijk zijn

Je hebt hem al wel ontmoet?
Vertel het hem gewoon eerlijk, dan weet ie waar hij aan toe is.
Je hoeft hem natuurlijk niet nooit meer te zien, maar zeg gewoon dat je anders over m denkt dan in het begin.

ja ik hem hem al ontmoet , ben ook vaak eerlijk geweest , maar nu hij hier woont blijkt dat hij er echt alleen voor staat , ik heb voor hem een afspraak bij de diëtiste gemaakt 20 kilo te dun , hij heeft geld problemen z’n moeder geeft hem nix vanuit Curaçao , tja moeilijk dit ongeorganiseerd zijn is geen schande voor hem of zijn cultuur , voor mij is het echt een irritatie , er zijn heel veel dingen , ik Moet hem wel eigelijk blijven steunen dus ? met duidelijkheid ? tja ik heb een verantwoordelijkheid waar ik niet op gerekend heb ineens…

Hij is voor jou verhuisd, zonder dat je dit wilt. Dat is natuurlijk niet jouw schuld.
Wat wel een beetje stom is, is dat hij nu dus meer wil en jij er eigenlijk wel klaar mee bent. Dus eh, zeg hem dat?

Je hoeft trouwens niet allemaal dingen voor hem te doen, je klinkt namelijk een beetje als zijn moeder. Je hebt geen verantwoordelijkheid gekregen ofzo.

Ik weet niet wat hij studeert maar als ik het goed heb kun je op Curaçao niet alles studeren. Dus misschien valt het wel mee. Is hij hier niet alleen voor jou maar ook voor zijn studie…

Daarnaast, als hij geldproblemen heeft kan hij toch gaan werken?

Ik vind het niet jouw verantwoordelijkheid.

je kan beter eerlijk zijn hem vertellen,en de waarheid spreken.
je kan hem ook gaan negeren als hij door gaat met sms whapp sociaal media
je kan hem beter veder gaan,je ziet wel wat veder zal komen
hij moet ook zelf in actie komen,je bent niet verantwoordelijk voor hem.

Je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor hem, hij heeft zelf de keuze gemaakt om hier te komen wonen en studeren. Je kunt beter nu al eerlijk zijn, want uiteindelijk zul je dit toch moeten doen. Ik weet niet hoelang zijn studie duurt, maar een aantal jaar ga je dit toch niet volhouden.
Ik weet niet of je helemaal geen contact meer met hem wilt? Je zou hem wel kunnen helpen bij het vinden van een baan door bijvoorbeeld te zoeken naar een baan bij hem in de buurt… Maar dan nog is dit zijn eigen keuze geweest en hoef jij je niet schuldig te voelen!

Wtf i just read. Jullie hadden elkaar nog nooit gezien in het echt, maar hij kwam hier oa voor JOU wonen?? Dat vind ik raar.

dankjullie wel , ik ga vroeg m’n hart luchten en eerlijk zijn tegen hem , verantwoordelijk voelen hoeft niet natuurlijk ,ga hem denk ik helpen , zodat ik me geen zorgen hoef te maken , ja hij is inderdaad om die reden hier gaan studeren :slightly_smiling_face: ik ga de tips zeker gebruiken!
p.s ja klopt ik kon het zelf ook niet echt geloven , hoewel veel Curaçaoënaars hier komen als ze student worden, Tja en dan dichtbij mij hmmm haha a Life full wonder is a wonderfull world

Als je nou eens normaal Nederlands sprak, kon ik je helpen. Er staat hier letterlijk dat verantwoordelijkheid van jouw kant onnodig is, maar dat je hem toch gaat helpen. Het komt er dus op neer dat je je een beetje als zijn moeder (of zoals hij het graag ziet: geliefde) in Nederland gaat gedragen. Hartstikke idioot en zou ik niet aan beginnen. Hij heeft geen financiele steun oid van jou nodig, hij kan het prima zelf.

oke misschien een beetje apart verwoord , verantwoordelijk zijn en helpen zijn verschillende begrippen , ik ben nooit van plan geweest om hem geld o.d te geven , hoe ik hem wil helpen is doormiddel van het leren van zelfstandig zijn en contact te maken met andere mensen… is dit ook verantwoordelijkheid ? ik weet het niet . hij kent hier niemand nogmaals en hij is niet te vergelijken met een student uit Nederland, hij kwam al ondervoed binnen , zal ik hem moeten laten barsten? of wachten tot het zeker is dat zijn gevoelens over zijn … dat is iets wat moeilijk is , het is het idee dat als ik hem laat stikken, dat hij het verkeerde pad opgaat, ik wil altijd mensen helpen en dat is niet altijd een goede eigenschap … nu is het kerst en dan zit hij alleen maar als ik hem uitnodig is het weeeer het verkeerde beeld , het is zo sneu! en vervelend !

Je praat echt over Curaçao alsof hij uit een derde wereldland komt. Hij kan gewoon gaan werken, mensen ontmoeten op zijn nieuwe studie en normaal eten. Hoe is hij anders dan bijv. een student uit Duitsland die hier komt studeren? Hij wil de graag in Nederland komen wonen. Stel dat jij toch voor hem was gegaan en jullie hadden nu een relatie, ging je dan ook alles voor hem doen? Dan had hij toch ook moeten werken, eten en vrienden maken?

ik ben alleen opzoek naar opbouwende kritiek. ik ken hem , en z’n verleden dus en hij heeft vanaf z’n 10e geen opvoeding gehad van ouders of verzorgers , Curaçao is niet alleen een land van zon zee strand , het gaat niet om andere cases maar om wat er nu speelt, en hoe je in zo’n situatie handelt … het verschil tussen Het Duitse en de Antiliaanse cultuur is dat alles wat morgen kan ook over 3 jaar kan , en net zoals er in Duitsland ook wel gevallen zijn waarbij iemand geen leuk ‘bestaan’ heeft gehad om het zo uit te drukken , wat vind je zelf een goed alternatief als je in deze situatie zou zitten ?

^ Dan moet je het zelf weten, maar ik vind dat hij zijn eigen verantwoordelijkheden moet nemen. Als jij graag voor hem wil blijven zorgen moet je dat doen, maar waarom open je dan een topic?

oké dat is duidelijk , ja om te weten wat de meerderheid zou doen, ben nog niet zeker over wat ik nu ga doen , toen ik de antwoorden las vond ik het vrij hard voor hem als ik me het ik zou inbeelden , maar ik weet dat het het beste is om hem te laten , luisten naar je hart of verstand dingetje is het

Ach je kunt er best voor hem zijn hoor… maar dan moet hij snappen dat het gewoon als vrienden is en jij hoeft niet alles voor hem op te lossen. :slightly_smiling_face:

jaa wtf.