jongen uit de 4e

heei

ik ben 13 jaar, over 3 maanden 14, en zit in de tweede klas. ik vind een jongen uit de 4e leuk. alleen ik ken hem niet, ik weet zijn naam niet, alleen zijn klas en hoe hij eruitziet. maar toch vind ik hem zo leuk. eergister droomde ik over hem, en dat was zo perfect, ik was de hele dag blij. ik zie hem elke dag op school, en dan kijk ik naar hem, en hij kijkt terug, dus oogcontact hebben we wel. alleen ik durf echt niks te zeggen. maar over 7 weken is het meivakantie, en daarna zijn de examens. hij zit examenjaar. dus dat betekent dat ik hem na 7 weken nooit meer zal zien, tenzij we contact ofzo krijgen. maar ik durf dat gewoon niet, ookal is het het meeste wat ik nu wil. weten jullie iets wat ik kan doen…?
(niet hopeloos wanhopig meisje hoor)
x

hem opzoeken op facebook lijkt me zo

al gedaan natuurlijk ^maar gaat moeilijk als k zn naam niet weet hea en hij heeft geen gemeenschappelijke vrienden

Dus je wilt contact met hem, zonder het hebben van contact?

ja dan weet ik echt niet wat je kan doen behalve daadwerkelijk op hem afstappen. weet niemand van je vriendinnen toevallig wie hij is?

nee. maar hij is ook niet zoals al die jongens die stoer proberen te doen met roken enzo. gewoon normaal iemand, die zich ook normaal gedraagt

ga naar m toe

Ik zou idd een smoesje verzinnen ofzo (geen leugen, gewoon iets grappigs) en daarmee op hem afstappen. Jongens vinden het vaak wel tof als een meisje initiatief toont! En niet lullig bedoeld, maar jongens snappen vage hints soms gewoon écht niet. Gewoon ervoor gaan dus!

wat voor smoesje (als voorbeeld)?

Nou dat kan eigenlijk vanalles zijn! Ligt gewoon een beetje aan de situatie. Stel je ziet hem lopen in de gang ofzo, vraag hem waar lokaal X is omdat je even bent vergeten waar het is o.i.d. Ik weet niet of er een mediatheek is bij jullie op school, maar daar kun je bij hem aan tafel gaan zitten en vragen of je even z’n rekenmachine mag lenen of zoiets. Gewoon creatief zijn, met zulke simpele dingen beginnen vaak hele gesprekken hoor (: Succes in ieder geval!

Kom op de één of andere manier achter z’n naam en voeg hem toe op facebook, vraag dan z’n nummer en begin te praten.