jongen ongewenst verliefd op mij

hallo allemaal,

Er zit dus een jongen in m’n klas (21jaar oud) en eigenlijk ook in mijn vriendengroep, die al sinds vorig jaar verliefd op me is. Doordat ik steeds met m’n beste vriendin op school samen was merkte ik dit niet wanneer hij altijd naast ons kwam zitten. We probeerden hem te ontwijken en toen zagen we nog beter hoe creepy hij ons altijd volgde, hij verscheen vaak uit het niets naast ons.

Wel om het verhaal wat korter te maken, m’n vrienden wisten dat hij een crush op iemand had en hadden door dat ik het was, dit vertelden ze mij dan. ik viel uit de lucht. Hij bleef maar rond mij hangen. je hebt zoiets als een intieme bubbel, als hij kon legde hij z’n hand op m’n schouder enz. van die dingen.

Uiteindelijk vertelde een vriendin hem dan dat ik hem niet op die manier zag zitten. Hij had het er moeilijk mee, wou uiteindelijk met me praten waarbij ik letterlijk vertelde dat hij m’n type niet is. Hij stopte met stalken en het was zo wat awkward als we elkaar zagen.

Nu het volgend jaar blijkt dat hij nog steeds verliefd op me is, en heeft nog altijd hoop. Blijkbaar als ik eens met hem praat, gaat hij dat allemaal heel anders opvatten. Echt, het is gewoon creepy. er zijn nog veel dingen die ik erover zou kunnen zeggen. Ik vind het belachelijk dat hij door blijft gaan terwijl ik hem al duidelijk heb afgewezen! Ik vind het echt zo’n weirdo.

Maar wat kan ik hier dan nog aan doen?

lastige situatie als de eerste keer het gewoon niet begrijpen… Je kan natuurlijk nogmaals zeggen dat het nooit zal gebeuren, dat je hem als gewoon vriend ziet en meer niet… Of je kan nog zeggen dat je al iemand ziet, is niet helemaal eerlijk maar werkt vaak wel als ze zo hardnekkig zijn…

Niks. Hij moet er gewoon over heen komen.

Geen aandacht aan besteden? Hij weet dat je geen interesse in hem hebt dus meer kan je niet doen denk ik.

Hem compleet negeren.

wel negeren kan ik wel doen, en heb ik ook al gedaan, maar ik heb niet de indruk dat het helpt. Soms als hij naast me zit tijdens de les, kunnen we wel normaal praten tegen elkaar, dan valt hij best wel mee, maar blijkt hij achteraf te horen toch vreemder dan ik dacht.
vb. ik heb sommige lessen anders dan hem en hij wist dat ik die dag als enige later gedaan had, terwijl hij de hele dag vrij was. Maar wanneer ik dan aankwam in het station (ik ga met de trein naar school) zat hij daar! en hij klaagt altijd als de les op de vrijdag laat gedaan is dat hij dan pas heel laat thuis komt. Waarom was hij er dan nog, alle anderen waren al naar huis.
Dit is niet de eerste keer dat er zo van die dingen gebeuren. Gelukkig was hij aan het sms’n en heb ik snel naar de andere kant gelopen :wink: hahaa

Wel, na meer dan een half jaar verwacht ik dat dit toch eens begint! Het is niet alsof we ooit iets gehad hebben ervoor,en ik geef absoluut geen aanleiding tot.

Meer dan negeren kan je niet doen toch?

Je kunt niet iemand anders zn gevoelens bepalen.

inderdaad, ik ben gewoon bang dat het zal blijven duren zolang ik nog studeer. Ik wil me er niet de hele tijd druk over maken.

Misschien moet je echt direct zijn als je dat nog niet geweest ben. Voordat dit uit de hand loopt.
Succes

zeggen dat je je er ongemakkelijk bij voelt en dat je geen gevoelens hebt voor hem en dan daarna negeren?

haha ik zal dat proberen, maar het feit dat we dezelfde vrienden hebben maakt dit wel iets moeilijker hem straal te negeren, als hij iets vraagt geef ik natuurlijk wel antwoord :wink:

Ik had ook nog een jaar lang iemand leuk gevonden, ook al wist ik dat diegene mij niet leuk vond. Daar kon ik niks aan doen. Maar het is wel beter om dan afstand van diegene te houden, dan zal het gevoel bij hem wel minderen. (ik spreek uit ervaring)

Koppel hem aan een leuke single vriendin van je.

wel op zich is daar niets mis me :wink: maar het is zoals je zegt, het is beter om afstand te houden. Maar hij gaat allerlei creepy dingen doen en dat is niet gewoon meer iemand leuk vinden.

Sommige mensen hebben meer nodig dan afwijzing om over iemand heen te komen. Ik zou nog meer afstand van hem nemen…