Jongen mee uitvragen? Of wat doen?

Er zit een jongen bij mij op school noem hem nu wel even Jan.
Jan werkte dus bij hetzelfde bedrijf als ik in de zomervakantie, zo heb ik hem ook leren kennen. Wat bleek, hij zat bij mij op school (en woont in hetzelfde dorp als ik). Nu werk ik al een tijdje niet meer i.v.m school, dus zie ik hem alleen tijdens les wisselingen en pauzes (allebei bovenbouw). We begroeten elkaar ook altijd als we elkaar op de gang tegenkomen, en ik maak in pauzes ook soms oogcontact met hem. Een paar dagen terug ging ik hem volgen op Twitter en hij volgde terug (nu is dat niet zo’n speciaal iets). Ik vind hem dus best wel leuk maar spreek nooit met hem op school, omdat we andere vriendengroep hebben en hij zit een klas hoger. Alleen wat moet ik hier nu mee? Gewoon naar hem toelopen en vragen of die wat wil doen?

Same problem! Dus ik hoop dat iemand advies heeft :slightly_smiling_face:

Als hij langsloopt even hallo zeggen, vragen hoe het met hem gaat. Onthou kleine details, die je in een later gesprek naar boven kan halen. Dit een paar keer doen, dan worden de gesprekken vanzelf langer en leuker.

Ja dat is wel een goed idee, maar als ik hem alleen tijdens de les wisselingen alleen zie lopen en we moeten allebei naar onze lokalen… en in de pauzes zit die altijd met ze vrienden. Of moet ik hem dan zowat gaan stalken, zodat ik met hem alleen even kan praten haha …

Alle tips zijn welkom, want ik weet het echt niet :expressionless:

Als je bijna nooit alleen met hem kunt praten kan je t ook via twitter proberen. Begin een gesprek op twitter en vraag z’n nummer.

Hm, begin gewoon een gesprek met ‘hey alles goed,’ als hij jou ook wel ziet zitten volgt de rest vanzelf.

Persoonlijk vind ik het mee uit vragen in het echt de beste optie, omdat je dan direct een antwoord krijgt en zijn reactie kunt zien. Maar misschien is het een goed idee om eerst (een paar keer) een gesprekje met hem te beginnen. Bijvoorbeeld als je hem weer tegenkomt en hij is alleen, en dat je dan over een gemeenschappelijke interesse begint (bijvoorbeeld over dat werk ofzo, en daarna ga je verder op iets anders).