Jongen is verliefd op me maar ik niet op hem

Kan een meisje later nog verliefd worden?
  • Ja dat kan altijd
  • Ja maar niet naar 1 jaar
  • Nee die kans is niet
  • Nee dat kan niet

0 stemmers

Hallo ik ben een meisje van 16 en ik zit met toch wel een dilemma

Ik zit bij een jongen in de klas waar ik elke dag mee whatsapp maar nog nooit in het echt lang heb gesproken. Hij is helemaal verliefd op me en denkt de hele dag aan me (zegt hij). Ik daarintegen zag het lange tijd als vriendschap maar ben toch meer voor hem gaan voelen en denk ook best veel aan hem ,maar ik ben niet verliefd. Het is overigens wel een jongen wat alles heeft wat ik in een man zoek. Dit heb ik ook tegen hem gezegd.

Nu komt het probleem, ik heb dit dus tegen hem gezegd maar een paar dagen later werd ik voor het eerst aangesproken door een jongen toen ik ben vriendinnen uit eten ging (ik ben heel onzeker), en hebben we een tijdje gepraat. Nu voel ik gelijk een soort van verliefdheid bij hem, maar ik heb helemaal niks geen gegevens van die jongen en ken hem dus verder ook niet.

Ik heb het die vriend van mij verteld en hij snapte er niks van. Hoe kan ik nu naar 1 gesprek verliefdheid
voor iemand voelen?? terwijl die andere jongen mij super leuk vind. We gaan binnenkort wel een keer wat afspreken en ik heb hem gezegd dat hij maar moet laten zien dat hij de juiste man voor me is.

We zijn allebei onzeker (lees afwachtend) gaat dit wel samen in een relatie? of kun je dit ook opvatten als een plus punt?

Geef die jongen geen hoop als je hem niet leuk vindt.

Je schrijft net dat je niet verliefd op hem bent en nu ga je met hem daten… :flushed:

Je moet jezelf niet forceren verliefd op hem te worden alleen maar omdat hij jou leuk vind. Geloof me, dat loopt verkeerd af.

En die andere jongen waar je na één gesprek een verliefd gevoel bij had kwam niet zo zeer door de jongen, maar door de situatie. Dat je zomaar werd aangesproken en aandacht kreeg van een onbekende jongen was een nieuw en leuk gevoel, logisch, dit kan een beetje voelen als verliefdheid maar waarschijnlijk is het dat niet.

Je geeft hem idd zomaar hoop. Wees gwn eerlijk en zeg dat je nog niks in hem ziet

Ze vindt hem leuk? De verliefdheid kan zeker nog komen. Ik vond mijn vriend ook eerst gewoon leuk (meer als vrienden, maar niet verliefd), toen hebben we een paar keer afgesproken en we zijn nu al 8 jaar samen. Geef het gewoon een kans.

Ik zit met een diepe twijfel, we gaan samen in de vakantie nog ergens heen en ik heb gezegd dat ik een dominante jongen zoek die bijvoorbeeld een arm om me heen legt. Vandaar ook dat hij me moet overtuigen.

Maar aan de andere kant voel ik toch een soort van verliefdheid voor die andere jongen maar heb ik geen idee hoe ik met hem in contact moet komen. Misschien als ik daar nog een keer naartoe ga ik hem weer zie. Of waait zoiets wel over?

Verliefdheid kan nog komen? ik zie geen reden om het meteen te beeïndigen, de TS vindt hem leuk dus het kan zeker groeien.

Je hoeft ook niet meteen verliefd op een jongen te zijn om met hem te daten. Ik was ook niet meteen ‘verliefd’ op mijn vriend. Ja ik vond hem leuk, en ja het klikte, maar echte verliefdheid moet groeien.

je hebt duidelijk tegen die jongen gezegd dat je hem leuk vind, maar niet verliefd bent. Maar misschien kan dit nog komen? Spreek een paar keer met hem af, kijk hoe het loopt maar pas op dat je hem geen valse hoop geeft.

Over die andere jongen ben ik het met Bisous eens. De aandacht en de situatie was nieuw voor je, maar dit betekend niet per definitie dat je verliefd bent. Naar mijn mening moet je iemand eerst goed kennen voor je verliefd kan zijn/worden, want hoe kan je nou verliefd op iemand zijn die je eigenlijk niet kent? (Oke kan misschien wel, maar dat houd sowieso geen stand.)

Het is niet dat ik hem niet leuk vind, het is dat extra gevoel wat ik nog niet bij hem heb en wel gelijk bij die andere jongen voelde.