Jongen in eindexamenklas

Hoi,

Er zit een jongen bij mij op school die best leuk is. Hij zit in de 6e en ik in de 5e. Na de meivakantie heeft hij examen en gaat hij (waarschijnlijk) van school af. Ik vind hem leuk maar ik weet niet hoe ik het aan moet pakken. Ik kan niet echt makkelijk met hem in contact komen, we hebben geen gezamenlijke vrienden of iets gezamenlijks buiten school.
Hij weet wel dat ik besta want hij kijkt best vaak naar mij. Maar ik wil dus graag in contact met hem komen, maar hoe doe ik dat? Ik vind het raar als er opeens iemand naar je toe komt lopen zo van ‘he ik vind je leuk, wil je een keer met me uit?’ maar misschien is dat wel een goede oplossing. Of weten jullie nog iets goeds?

Liefs,
Rosa

Hey,
Ik had precies hetzelfde probleem (alleen zit ik in de 4e). Maar vorige week heb ik hem aangesproken! We zaten in dezelfde bus en toen ik zag dat er een plekje voor hem vrij kwam, ben ik snel daar gaan zitten. Toen ik daar eenmaal zat durfde ik mij totaal niet om te draaien, ik voelde zelfs mijn hart sneller kloppen. Toch zette ik mezelf erover heen, draaide ik mij om, zei hallo en tikte hem aan. Hij had een koptelefoon op, dus hij hoorde me niet. Maar al snel zette hij die af en hij keek stomverbaasd. Ik vroeg hem wat over school en we hadden best een leuk gesprek! Geloof me, alleen het moment om hem te benaderen is eng. Als je eenmaal in gesprek bent, gaat de rest vanzelf. Gewoon hem een keer aanspreken, geen rare dingen zeggen en vooral vriendelijk zijn (ookal merk je al snel dat het een sukkel is) dan komt de rest vanzelf! :wink:

Je kan ook via facebook contact zoeken als je het in het echt eng vind

ik zou sws niet beginnen met, ‘‘ik vind je leuk’’
waarschijnlijk kennen jullie elkaar niet echt en dat schrikt alleen maar af als je het zo zegt (ervaring ghehe)
Beetje gaan praten over school en leraren werkt denk ik het best!

Een keer een praatje beginnen met 'm over iets zoals school/examens/docenten etc., aangezien hij volgend jaar (waarschijnlijk) toch weggaat heb je niet zoveel te verliezen toch? :slightly_smiling_face:

Precies!
Probeer hem een keertje aan te spreken en begin dan een normaal gesprek. Je kunt het bijvoorbeeld hebben over hoe hij het laatste jaar ervaart, hoe hij ervoor staat, wat hij gaat studeren. Als er een klik is, dan beland je vast en zeker bij andere onderwerpen.

Het is inderdaad zo dat je niks te verliezen hebt haha. Dus raap je moed bij elkaar en spreek hem snel aan! Eventueel kun je hem ook eerst via facebook of insta contacten (als jullie dat allebei hebben). In real life aanspreken is denk ik wel wat beter.

Van uitstel komt afstel. Wacht er niet te lang mee. Good luck!

gewoon aanspreken idd !
en als het niks is, hij gaat van school af dus je ziet hem nooit meer haha

Ik heb hem een paar weken geleden een volgverzoek op insta gestuurd, maar hij heeft het niet geaccepteerd, dus heb ik het weer verwijderd. En nu kijkt hij soms een beetje raar naar mij… Dus ik weet niet echt wat ik nu moet doen…