Jongen heeft me gevraagd, ik twijfel vreselijk. What to do?

Nadat het uit ging met mijn nu inmiddels ex was ik ervan overtuigd dat ik even een langere periode geen vriendje wilde, gewoon om tijd te hebben voor me vriendinnen, ik zit de laatste tijd in een stressvolle, drukke periode en ik heb pfeiffer, dus het werd gewoon allemaal te veel en toen heb ik het uitgemaakt… Ook omdat ik hem niet leuk meer vond trouwens.

Maar toch, anderhalve week later, leerde ik een jongen kennen, ik vond hem gelijk leuk en zo, en hij mij ook, later hebben we gezoend en ik zit inmiddels al anderhalve maand of twee maanden of zo met hem. Ik vond hem wel echt heel erg leuk, maar over een relatie met hem wilde ik eigenlijk niet echt nadenken. Nu heeft hij tijdje geleden aan mij gevraagd of ik met hem wilde, ik heb nee gezegd omdat ik er nog niet klaar voor was. Daarna heb ik nog aantal keren met hem afgesproken en gezoend en alles.

Alleen nu vraagt hij het weer, hij heeft het er eigenlijk heel deze week al over en ik twijfel zo erg. Want ik ben heel erg bang dat ik weer hetzelfde krijg als met me ex, dat de gevoelens steeds minder worden als ik iets met hem heb. Maar ik vind hem wel echt heel erg leuk! Ik heb het gevoel dat ik deze jongen wel veel leuker vind dan ik mijn ex eigenlijk ooit gevonden heb…

Soms denk ik dat ik gewoon een beetje bindingsangst heb, want ik ben gewoon een beetje bang voor een relatie. Maar mijn ouders vinden deze jongen ook niet geweldig, en mijn ouders hebben meestal altijd wel gelijk, dus daardoor twijfel ik ook. En het is ook nog niet zo lang uit met zijn ex, en zij hadden een jaar gehad, dus ik ben heel erg bang dat als ik met hem krijg dat het heel erg vergeleken wordt met z’n ex, of dat ik me minder ga voelen…

En ik hoorde van een goede vriend van mij die zijn ex goed kent, en van nog wel meerdere mensen dat die relatie van hem en zijn ex alleen maar om de seks ging. Aangezien ik nog maagd ben en niet van plan ben het zomaar te doen met iemand, ben ik heel erg bang dat het inderdaad alleen daar om zou gaan, dat hij me toch op 1 of andere manier zou proberen over te halen of dat als ik er überhaupt klaar voor ben, dat ik veel te zenuwachtig ben omdat hij zo ervaren als wat is, en ik het nooit heb gedaan. Maar bijvoorbeeld, ik was een keertje buiten met die jongen, een vriend van hem en een vriendin van mij, en toen gingen wij eventjes wandelen, en toen kwamen we weer even terug, en later gingen weer wandelen, en mijn vriendin beweerd dat hij een condoom heeft gepakt. Later wilde hij idd verder wandelen maar ik wilde dat niet… Op dat moment heb ik er helemaal niet over nagedacht, maar achteraf maken zulk soort dingen me wel bang… Maar misschien is het wel helemaal niet waar.

Ergens ben ik heel erg bang voor een relatie en denk ik dat ik er niet klaar voor ben, maar aan de andere kant als ik nee zeg, ga ik hem denk ik wel missen… Oh ik weet dat het me eigen beslissing is en naar mezelf moet luisteren, maar ik twijfel zo vreselijk! Willen jullie please helpen?

Bij twijfel, NIET doen.

Als ik zo je verhaal lees merk ik dat je toch meer de nee kant op gaat dan dat je meer met hem wilt. Je vertrouwt hem (nog) niet helemaal, je weet niet wat zijn bedoelingen zijn.
Daarom zou ik als ik jou was, gewoon in ieder geval nog even afwachten tot je meer duidelijkheid hebt. En tot je zelf weet wat je écht wilt. Als jij echt verliefd op je is, respecteert hij het ook als je nog even niet verder gaat dan wat je nu met hem hebt.
Neem gewoon even rust om na te denken, om erachter te komen wat je nou echt met hem wilt. Dan is het vast over een tijdje allemaal duidelijker voor je!

Ik denk dat die jongen het goed met je voor hebt en je moet echt nooit geloven wat anderen zeggen. Ik snap dat je bindingsangst had, dat had ik ook na m’n vorige relatie. Maar als je je goed voelt bij deze jongen, ga er dan gewoon voor, anders krijg je er spijt van als ie het na nòg een maand gewoon opgeeft.

ik snap heel goed wat je bedoelt, ik zeg dat ook altijd tegen mezelf : P
maaaaar… mss kan je het hem gewoon uitleggen, over hoe je je voelt? als hij echt voor je gaat begrijpt hij het en wil hij vast nog wel even wachten. want als je zo twijfelt, is het denk ik niet erg slim om te doen. als je ergens bang voor bent gebeurt het veel sneller, in ieder geval dat heb ik altijd. als hij geen geduld heeft en boos wordt, dan is het al helemaal geen goed idee! dus, luister naar je hart! want als jij twijfelt dan is dat zeker niet voor niks!
veel succes er mee < 33

niet doen! je twijfelt heel erg, doe het niet.

Als je twijfelt, moet je het echt niet doen!

waarom citeer je heel d’r beginpost? het is logisch dat jouw reactie op die van haar is, toch…?
sorry ik ben niet in mn beste bui

idd.

Net als bij kleding; vaak als je twijfelt, vind je het na een tijd niet meer leuk.
haha, oke goede vergelijking ;d.

Als je twijfelt moet je het niet.

Dankjewel voor jullie reacties!
Al twijfel ik nog steeds :frowning_face:

Je bent bang dat je gevoel mettertijd verminderd. Ja, die kans zit er in. Maar je bent nog jong, je denkt toch nog niet aan trouwen? Wat maakt het uit als het gevoel weggaat. Na 3 jaar gaat verliefdheid sowieso weg. Dan heb je de kans dat er ofwel liefde in de plaats komt ofwel niets. Waarschijnlijk kwam bij je ex er niets in de plaats.

Maar, ik merk ook op uit je verhaal dat je teveel twijfelt. Over dat seksgedoe: misschien moet je het eens met hem daarover hebben. Wij kennen hem ook niet.
Vertrouw op je verstand. En neem je tijd om een beslissing te nemen.
Succes!

Daar dacht ik ook aan :’) maar inderdaad: bij twijfel doe je het beter niet…

Als je twijfelt… altijd nog even wachten :slightly_smiling_face:.

ja bij twijfels kan je wachte of gewoon proberen en geen sex hebben tot je er zeker van ben

ik dacht dat je bij pfeiffer niet mocht zoenen omdat hij dan ook grote kan heb het te krijgen

Ja maar hij had al pfeiffer gehad toen hij klein was!

En ja, misschien vraag ik hem wel even over die seks dat wat ik gehoord heb enzo, of is dat raar om daarover te beginnen?

ik heb je verhaal niet eens gelezen maar aan de titel te zien zeg ik al nee