Jongen heeft girladvice nodig - Heb ik nog een kans?

Hallo iedereen,

Dit is misschien nogal awkward, een jongen op dit meisjes forum, maar ik heb me aangemeld omdat ik wat girladvice over de liefde nodig heb.

Ik ben 18 jaar en zit in het laatste jaar ASO in België. Onze school organiseert naar jaarlijkse gewoonte een galabal na de proclamatie voor alle laatstejaars. Heel speciaal is het eigenlijk niet, iedereen gaat in galakleren en neemt een date mee (meestal gewoon voor de fun, zonder betekenis).

Goed, na lang twijfelen had ik besloten om mijn crush, ze is 1 jaar jonger, 17 jaar dus en zit op onze school, te vragen naar het galabal. Voorheen had ik nog nooit met haar gesproken, ze kende me dus totaal niet. 's avonds voegde ik haar toe op facebook en meteen aanvaarde ze mijn vriendsschapsverzoek. Nu is het zo dat we de volgende dag een geschiedenisboek nodig hadden van iemand van het vorige jaar, ik besloot dus om het hare te vragen. Zij vond het goed en we hebben dan nog een beetje gepraat over slordige lockers en strenge leerkrachten, het was echt wel een tof gesprek.

De volgende morgen ga ik dus naar haar toe, ze heeft me het geschiedenisboek en ik vraag of ze het zou zien zitten om met mij naar het galabal te gaan. Ze zegt dat ze er zal over nadenken.

– Backgroundinfo: Een tweetal weken geleleden had ze een foto op facebook geplaats waarop ze samen met een vriendin poseerde, waarbij op hun wangen ‘don’t worry’ stond geschreven, hij was echt prachtig en had zelfs iets van 150 likes (ze heeft maar 200 vrienden). –

Dus ik zei toen “volg je eigen advies: don’t worry”. Ik denk dat ze het niet echt door had wat ik bedoelde en keek nogal raar naar me, waarop ik me omdraaide en terug ging naar mijn tafel → Ik weet het heel slechte reactie :frowning:

Dus tijdens de speeltijd zoek ik haar weer op en geef haar het geschiedenisboek terug en pols even of ze al een beslissing had gemaakt, waarop ze antwoorde dat ze het niet zou doen omdat ze me niet kende. Waarna ik zei 'Ok, geen probleem" en liep terug naar mijn tafel.

Dat is dus mijn story, nu vroeg ik me af, zijn al mijn kansen verkeken en als ik nog een kans heb wat zou ik dan het best doen? Haar gewoon random aanspreken op facebook zal nogal creepy overkomen, dus ik dacht misschien om een liefdesbrief naar haar te sturen, met daarin een subtiele hint dat ik het ben, zonder het expliciet te zeggen. Maar omdat ik haar bijna niet ken, weet ik ook niet echt wat ik erin moet plaatsen.

Alle advies is welkom, alvast bedankt :slight_smile:

Liefdesbrief lijkt me een beetje overdreven (en enigszins creepy)
En ik snap wel dat ze niet naar het gala wil met iemand die ze eigenlijk nauwelijks kent.
Stel eens voor om gewoon samen wat af te spreken om elkaar beter te leren kennen.
Als ze ook dat niet wil dan heeft ze waarschijnlijk echt geen interesse.

Jongens zijn niet toegestaan op Girlscene

Mweh, ik vind het zo lullig als iedereen dit gaat roepen. Het is een serieus topic en deze kerel heeft een serieuze vraag. Ik stel voor dat, wanneer zijn vraag beantwoord is, dit topic een slotje krijgt.

Haha lol ik dacht dat dit ging over twee meisjes :’) Zo overheen gelezen. Maar wat Ceremony zegt !

Ik zou niet proberen zo’n semi romantische wanhopige actie te ondernemen, maar proberen op een normale manier contact met haar op te bouwen en elkaar te leren kennen. Gewoon een keer vragen hoe het met haar gaat etc. zonder gelijk creepy over te komen.

Ik volg het niet helemaal. Speeltijd?

Pauze neem ik aan.

Liefdesbrief is er inderdaad best wel een beetje over. Enige suggesties waar ik haar naar zou kunnen meevragen? En zou het verstandig zijn om opnieuw een gesprek aan te knopen op facebook?

Tenzij ik echt naar haar op zoek ga, kom ik haar eigenlijk ook niet echt tegen op school.

Speeltijd is inderdaad pauze :wink:

Het enige wat ik zou vragen is of ze iets met je wilt drinken oid. Of maak er gelijk iets leuks van, snowboarden/schaatsen/… insert andere activiteit.

Ja, was ook niet lullig bedoeld hoor. Ik snap ook wel dat hij een serieuze vraag heeft. :slightly_smiling_face: Maar het is helaas wel een regel, al is het wel eens grappig om zo’n verhaal/vraag te horen van een jongen ipv een meisje.

Ok, geen liefdesbrief dat heb ik begrepen :smiley: Maar wat dan wel, zoals gezegd kom ik haar op school niet echt tegen tenzij ik specifiek naar haar op zoek ga. Mij lijkt het juist heel raar om op haar af te stappen en te vragen hoe het met haar gaat. Eventueel kan ik haar wel vragen of ze zin zou hebben om samen eens iets te doen, hoe leg ik dit het best aan boord en wat doen we dan? Snowboarden/schaatsen is niet echt een optie aangezien er in de buurt hier geen piste is. Ik heb ook totaal geen idee wat haar hobbies zijn … En is het een verstandig idee om haar aan te spreken op facebook (het is nu verlengd weekend en pas over 4 dagen weer school), zo ja hoe open ik het best, zonder over te komen als een creep/stalker?

‘‘Hoi, sorry dat ik zo direct was de vorige keer over dat gala. Maar ik vind je echt een heel leuk meisje en wil je graag beter leren kennen. Wil je een keer iets gaan drinken met me?’’

Probeer haar een keer aan te spreken op school. Beetje een gesprek aanknopen en zeggen dat je haar beter wilt leren kennen door iets leuks te gaan doen, niet op een creepy manier, maar gewoon gezellig. Via Facebook komt het altijd anders over en ziet zij jouw gezicht niet op het moment dat je dat aan haar vraagt.

Deze twee combineren?

Iets gaan drinken wat wordt daaronder precies bedoeld? Is dat dan na school naar een overvol jeugdcafé trekken, waar ik ook rondgang met mijn vrienden. Of in het weekend een terassje doen?

Dit doet nu niet meteen ter zake, maar wil het toch even kwijt: Op facebook praat ik eigenlijk veel makkelijker, aangezien ik dan vaak even tijd heb om na te denken en een leuke respons kan schrijven, waar ik vrij zeker van ben dat het een glimlach teweeg brengt. Ook spreken voor een grote groep heb ik totaal geen probleem mee (+200 mensen), ook bijvoorbeeld een presentatie improviseren voor de klas, lukt me als de beste en haal ik altijd uitmuntende punten voor. Maar op een of andere manier, vind ik het wel ontzettend moeilijk om 1 op 1 met iemand te spreken en al zeker om deze persoon aan het lachen te brengen. Zelf denk ik dat het komt omdat ik veel te veel nadenk tijdens het spreken (wat zal ik straks zeggen, hoe denkt ze over mij, …), en ik weet niet echt hoe ik dit kan stoppen.

Ik denk dat in het weekend een terrasje doen leuker is aangezien dat dan wat rustiger is dan dat overvolle jeugdcafé, maar dat is mijn mening. Het kan natuurlijk zijn dat jij het fijner vindt als het wat drukker is.

En als je nou al bedenk wat je precies wilt gaan zeggen? Zou het dan makkelijker gaan? Misschien kan je een praatje met haar maken en dan haar nummer vragen, kan je ook nog met haar whatsappen + heb je een praatje gemaakt. 2 vliegen in één klap.

Durf je het echt niet, dan zou je inderdaad een berichtje kunnen sturen op facebook en het daarin uit kunnen leggen.