Jongen doet vervelend om punten

Het is misschien wat flauw, maar er zit dus echt een vervelende jongen in mijn klas. Zelf beweert hij niks te doen en hij zegt dan ook altijd over zichzelf dat hij slim is omdat hij toch bijna altijd de helft haalt, zonder er iets voor te doen. Ikzelf haal wel altijd goeie punten, en telkens als ik dan eens een toets terugkrijg vraagt hij hoeveel ik heb, en als het dan heel goed is dan zegt hij dat ik een nerd ben en dat ik veel te veel leer (ik leer in werkelijkheid echt niet zo veel, gewoon normaal) en als ik dan een slechte toets heb zegt hij dat ik dom ben en dat ik er niets van kan. In het begin kon het me niets schelen dat hij zulke dingen zei, maar nu begint het me echt te kwetsen. Het is gewoon of hij overal commentaar op heeft. Normaal heb ik dus de beste punten van de klas, en we hadden vandaag rapport en hij vroeg hoeveel ik had. Ik had dus eens iets minder, en dan zei hij dus dat ik dom ben en dat Delphine (meisje dat dit keer het meeste had) veel slimmer is als mij en dat ik totaal niet de slimste van de klas ben. Ook bij de examens had ik 3x in de 80 en had ik dus het meeste van de klas, en zelfs dan zegt hij dat ik dom ben…Het is misschien echt flauw van me om me hier druk over te maken, maar het kwetst…

Ik antwoord hem ook elke keer zoiets, maar het helpt echt niet. Maar het is dus zo’n jongen dat nooit meewerkt in lessen en veel straf krijgt. Maar het probleem is dat hij tegen de rest van mijn klasgenoten die ook goeie punten halen nooit zulke commenteer geeft…

Probeer eens voor te stellen waarom die zo doet. Waarschijnlijk omdat ie jaloers is, en onzeker. Dus probeer er niet op te reageren en dan houd ie waarss zelf op. Er is natuurlijk niks leuks meer aan als het je geen fuck boeit wat die zegt.

Gewoon zeggen dat het hem niets aangaat en verder negeren.

Gewoon negeren. Als hij je wil kwetsen met zijn uitspraken, moet jij juist laten zien dat je dat niet bent. Zo maak je hem anders alleen maar blij. Gewoon niets van aantrekken…

gewoon negeren, ik heb ook zo’n jongen in mijn klas. Extreem lastig.
Of je maakt hem duidelijk dat je dat echt niet leuk vind en dat hij moet stoppen met zich kinderachtig te gedragen.
wat je ook kan doen is een keer iets kwetsends over zijn punten zeggen, ik ben er niet fier op, maar het heeft wel geholpen

Hmm ja, dat heb ik wel eens gedaan, maar dat het helpt bij hem niet. Zulke opmerkingen raken hem echt niet en dan zegt hij gewoon terug wat dan nog harder kwetst…

Misschien kun je het eens aan je leraar vertellen? Die kan misschien met die jongen gaan praten of algemeen in de klas duidelijk maken dat dat soort gedrag niet kan.

Als mensen zulke dingen zeggen probeer ik ze gewoon uit te lachen. En iets te zeggen als ’ Tuurlijk’ of ’ Je houdt je wel veel met mij bezig, he?’. Gewoon met een spottende lach aankijken.

Kijk m aan en trek gewoon je wenkbrauw op met een blik van: Wat lul jij nou man.
Of blaas een kusje naar 'm. Kunnen jongens erg slecht tegen :wink:

Zo’n jongen uit m’n klas doet precies hetzelfde bij me. Ene oor in, andere oor uit :wink:

Gewoon terugsnauwen of niets zeggen. Denk er maar gewoon aan dat jij later een goede studie gaat doen en iets gaat bereiken en dat hij zn toekomst nog niet zeker is :slightly_smiling_face: Hij beweert slim te zijn door dingen te halen zonder te leren, maar niet leren is alles behalve slim, komt ie nog wel achter.

jup, hier heb ik er twee van in mijn klas. Vreselijk. Geen idee wat ik ertegen moet doen want als ik ze negeer gaan ze door en als ik er iets van zeg ook. Gewoon maar wachten tot ik na die paar jaar van school ben en op leuke mensen focussen denk ik.

Waarom laat je hem uberhaupt je punten zien? Hou het gewoon voor jezelf en zeg dat het niet zijn zaak is wat jouw punten zijn, dan moet hij maar een leraaropleiding gaan volgen.