jongen die 6 jaar ouder is dan ik

Ik en mijn vriend schelen ook 6 jaar, alleen ben ik 20 en hij is 26… maar als het verder goed voelt dan moet het toch kunnen! Alleen zou ik niet weten hoe je ouders erop reageren… de mijne vonden het goed maar ik ben dan wel ouder dan jou… succes in ieder geval!

ik en mijn vriend schelen ook 5 jaar, ik ben 16, hij 21
en dat gaat hartstikke goed.
ik vind dat leeftijd niets uitmaakt als je maar gek op elkaar bent…

als jij volwassen genoeg voor hem bent waarom niet!?

Ik weet precies hoe je je voelt, ik en een jongen schelen ook 6 jaar; al ben ik wel iets ouder als jou, maartoch, hij is dan ook iets jonger dan hem.
Ik ken een meisje, die is 15 en heeft met een jongen van 26; ik vond het altijd raar, maar ze zei altijd dat ze op hetzelfde level zaten en echt een klik hadden enzo, nu snap ik pas wat ze bedoelt, ik zou liever willen dat deze jongen jonger was, maar ik zou geen andere jongen willen en bij mij is het niet eens zeker wat ie voor mij voelt. Dus als het wederzijds is ga ervoor, als de leeftijd een probleem word loop je daar vanzelf tegenaan.

Ik heb een beetje hetzelfde probleem… Mijn vriendje is 17… bijna 18. Zelf ben ik 13 bijna 14.
Zelf merken we het verschil niet. Maar omdat het geestelijk 2 hele andere ‘levens fases’ zijn, zit ik hier heel erg over te piekeren.
Vooral zit ik er mee, omdat hij de eerste is waarmee ik gezoend heb. En hij eigenlijk al op de leeftijd zit waarin mensen ontmaagd worden. En zelf moet ik daar nog lang niet aan denken…

serieus… ik heb nu echt PRECIES hetzelfde probleem! ik ben 15 ( wordt over 2 maanden 16 ) en hij is 21. We wonen zo’n 30/40 min met de trein bij elkaar vandaan… en ik vind hem wel leuk enzo en hij zegt dattie mij ook wel leuk vind… Maar ik vraag me echt af hoe de rest gaat reageren op de leeftijd… 5 jaar verschil. 2 vriendinnen weten ervan… wat er hier ook idd wordt gezegt over dat levens fase klopt… Ik woon nog thuis bij mijn ouders, zit in mijn examenjaar heb nog geen vriendje gehad, niet ontmaagd blabla. Hij woont alleen, werkt al, heeft al meerdere relaties gehad etc.

*sorry dat ik dit hier neerzet, maar anders gaan er weer mensen zeggen dat hier al een topic over is.! nogmaals, sorry

Het leeftijds verschil hoeft niks uittemaken
want ik heb een paar vriendinnen die ook minstens 3 jaar oudere vriendjes hebben!
zel vind ik ook een jongen leuk die rond de 20 is en zelf ben ik 16 dan ;$

Als jullie elkaar echt leuk vinden speelt leeftijd geen rol.
Gewoon doen dus!

Op dit moment is het verschil wat groot, maar dat zou het niet tegen moeten houden. Als jullie elkaar echt leuk vinden, gewoon doen! Je moet wel oppassen dat je zeker geen dingen tegen je zin doet… Want je kan verwachten dat hij in een relatie meer zoekt, in richting van seks. Ik weet niet hoe dat met jou zit, maar daar moet je wel om denken :slightly_smiling_face:
Maar 6 jaar op zich is niet zo heel erg veel :stuck_out_tongue:

Ik weet niet of ik al heb gereageerd. Maar anders is mijn mening alsnog hetzelfde: Als jullie van elkaar houden moet je er gewoon voor gaan!

liefde kent geen leeftijd.
inderdaad, eerst even kijken wat je vader/moeder/beiden zeg(t)(en). En dan verder kijken. Heb je het er ook al met hem over gehad? En het er ook over hebben wat hij van een relatie verwacht, en wat jij verwacht ervan.

Ik vind dat het kan, want je hebt een oudere zus en bent meestal zelf dan ook volwassener. Je moet je alleen wel bedenken dat hij aan sex denkt en jij (misschien, ookal is iedereen 15 tegenwoordig bij de eerste keer) nog maagd bent.

Ik zou gewoon vrienden blijven. Het is echt niet fijn om verboden liefde te hebben, je moet altijd liegen etc. Probeer eens aan je ouders te vragen wat ze er van vinden.(geen namen noemen etc.) En hij is geestelijk gewoon veel ouder. Als je nou 17 bent en je hebt een vriend van 22 zou dat wel beter kunnen, dan als je nog maar 15 bent.

k vind dat ge het moet proberen en als het ni lukt, lukt het ni en trouwens die getallen lijken nu zo raar maar als ge 40 zijt en hij 46 , klinkt da niemeer zo raar

Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten! Ik was 15 en hij 21 toen we elkaar leerde kennen. Het voordeel was wel dat hij familie is van een hele goede vriendin van mijn moeder, er was dus al meteen vertrouwen.

Het ligt er, volgens mij, wel voor een groot deel aan of jullie in dezelfde ‘emotionele’ fase zitten. En of jullie dezelfde levensstijl hebben enzo.
Als het goed voelt, gewoon proberen. Er valt niks te verliezen, alleen te winnen.

(Ik ben nu trouwens al 3 jaar samen met hem, nu 19 en 25)

Geestelijk is het verschil echt erg groot, misschien wel té groot.
tussen 40-46 zit inderdaad hetzelfde verschil, maar dan ben je geestelijk ook al ‘volwassen’
Jij moet nog van alles ontdekken, hij weet eigenlijk het meeste al.
Ik zou het iig niet doen.

[b]Liefde kent geen leeftijd. Mijn vriend en ik schelen ruim 20 jaar en zijn dolgelukkig. Volg je hart en je gevoel, dan komt alles uiteindelijk op z’n pootjes terecht.

:slightly_smiling_face:[/b]

Ik zeg gewoon proberen.
Tussen mijn vriend en mij zit ook 5 jaar.
Maar ik ben al bijna 3 maanden met hem samen.
En nog geen problemen mee gehad, mijn ouders vinden het ook prima :slightly_smiling_face:

Ik snap niet waarom je zo’n ‘moeilijke’ relatie aan zou gaan. Als je 17/18 bent oke, maar ik vind dat je op deze leeftijd nog moet genieten van je vriendjes en je niet allemaal moeilijke dingen op de hals moet gaan halen.

Ik snap dat jullie allemaal ontzettend verliefd zijn, maar waarom zoveel moeilijkheden doorstaan (ouders en vrienden die het raar vinden, ruzies of meningsverschillen omdat je ‘in een andere fase zit’, dingen die hij wil en jij niet of andersom) terwijl het bijna zeker is dat je toch niet je hele leven bij hem gaat blijven.

Ik vind dat als je jong bent een relatie moet gaan om het leuk hebben met elkaar en verliefd zijn en niet om moeilijkheden. Als je ouder bent, echt van elkaar houd en er over denkt om te gaan trouwen of voor altijd samen te blijven kan ik het nog wel snappen.

Maar waarom zou je zoiets in godsnaam aangaan als je 13/14/15/16 bent? Dan is de kans super groot dat je relatie toch niet langer dan een paar jaar duurt.