jongen die 6 jaar ouder is dan ik

hey iedereen!
ik heb een klein probleempje. ik vind een jongen leuk die 6 jaar ouder is dan mij. ( ik ben 15, hij 21) ik vind hem nu al een hele tijd leuk, en hij mij ook. maar we durven niet echt iets meer dan vrienden ivm de leeftijd.
mijn ouders weten er ook niets van, maar ik denk dat ze het nooit goed zouden vinden.
(mijn zus is trouwens 23)
ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet, en of ik hem juist moet vergeten (lees; vergeten als lliefde,en gewoon vrienden blijven) of dat ik er juist werk van moet maken.
iemand tips please?

Ik denk dat je het moet vergeten. Het is maar 6 jaar, maar geestelijk is het op deze leeftijd heel veel.

Als jullie echt gek zijn op elkaar, gewoon voor gaan!

euh wat heeft je zus er eigenlijk mee te maken?

Ik denk als jij 3 jaar ouder (ofzoiets) was geweest het niet zoveel uit had gemaakt… Maar tussen 15 en 21 vind ik wel een groot verschil zitten, al ken ik jou én de jongen niet… Misschien valt het bij jullie hartstikke mee! Als hij jou ook ziet zitten kan je het altijd proberen lijkt me?

ik heb zo’n soort probleem ook, en ik post het maar hier want het lijkt erop, dus dan gaan mensen zeiken over ‘hier is net een topic over gemaakt’
maar eerst antwoord op jou:
Ik zou het er met je ouders (of 1 ouder, ik zou het NOOIT met m’n vader overleggen, miss wel met m’n moeder.) over hebben of ze dat goedvinden. Ookal is het natuurlijk raar dat je toestemming nodig hebt van je ouders om iemand leuk te vinden.
Maar let op dat je geen uhh. Dat je niet het bed met hem deelt. Want dat is tegen de wet, en dan heeft je ‘nog-niet-vriendje’ een GROOT probleem :O.
Maar. Ik vind het allemaal heel ingewikkeld. Want je kan ook weer denken: ‘Als je 40 en 46 bent maakt het toch ook geen reet uit?!’
Dus ik weet het niet echt.
Mijn probleem: Een jongen van 18 is verliefd op me. Écht verliefd. En hij heeft me al een paar keer verkering gevraagd enzo. En je zou denken dat is niet zo’n probleem. Maar ik ben 13 (net geworden. Hij word bijna 19) Dus dat is bijna 6 jaar verschil. En met 15 ben je al. Bijna meerderjarig. Maar met dértien. Dan ben je best nog ‘klein’ toch?! Niet dat ik me zo voel ofzo, maar volgens mij krijg ik die reacties wel. En ik weet dus niet of ik hem leuk vind. Hij doet wel heel lief enzo. En hij is grappig. maar ik voel het gewoon niet bij hem. Maar ik voel me telkens zoooo rot nadat ik ‘weer’ heb gezegt: ‘Sorry, ik vind je niet leuk :$’ Weet iemand een manier om het gewoon écht duidelijk te maken? Okee dit is echt een post van niks, want ik kan er wss toch niet echt iets aan doen :stuck_out_tongue: maargoed, ik móest het echt even kwijt :stuck_out_tongue:

het feit dat hij maar 2 jaar met mijn zus scheelt, en '‘normaal’ is dat 7 jaar verschil tussen 1 van mijn vriendjes & mijn zus.
én dat mijn zus net een lijfwacht is. xD ze heeft echt een beschermingsgevoel over mij.

wat maakt 6 jaar nou uit :stuck_out_tongue: zolang jullie maar echt van elkaar houden/leuk vinden zou ik er gewoon voor gaan :grinning: En ze zeggen dat jongens geestelijk zich jonger gedragen dan dat ze echt zijn haha xD

wow de meningen verschillen echt heel erg :open_mouth:

Upje voor jou :slightly_smiling_face:

Als jullie van elkaar houden moet je er gewoon voor gaan, ik vind dit echt geen groot probleem ofzo :slightly_smiling_face:

Als jullie elkaar zo veel liefhebben, dan vind ik het goed. Wel geloof ik dat er meer moeilijkheden zullen zijn tussen jullie omdat jullie je in heel erg verschillende levensfases bevinden. Nuja, succes!

oke, bedankt voor alle reacties!
ik denk dat ik gewoon nog een paar weken ga kijken hoe het tussen M. en mij gaat, en als het dan nogsteeds dezelfde gevoelens voor elkaar is ga ik het denk ik gewoon proberen met hem. :slightly_smiling_face:

Ik zou ervoor gaan!

met iemand nemen die 6 of 5 jaar ouder is niet z’n probleem
je moet allen egt zeker weten of je dit zelf zeker weten wil
een vriendin van mij heeft ook met iemand die 6 jaar ouder is
de mensen om haar heen maken er meer een probleem van

Een vriendin van mij was ook een tijdje bezig met een jongen van 21 toen ze 15 was, dat is uiteindelijk niets geworden doordat ze allebei een totaal ander leven hadden en andere vrienden etc. Hij ging alle feesten af en zij mocht nog niet eens legaal alcohol drinken. Wel heel erg zonde want ik vond ze superleuk bij elkaar passen. Maar ik zou het gewoon eerst proberen, want het ligt er ook maar net aan hoe volwassen jij zelf al bent.

Als hij ‘goed’ voor je is, niet zo’n jongen die je overal naar toe dwingt moet je er voor gaan!
Een vriendin is nu ook 18 en heeft ook een vriend van bijna 28. Dat begon allemaal toen ze 16 was.

ik zou het hier nog eens goed met hem over hebben, of met een vriend of vriendin die je écht vertrouwd. misschien zélf met je ouders (1 van je ouders). dan weet je iig hoe zij er tegen aan kijken.
ik ken zelf wel jongens van die leeftijd, waarmee zo’n relatie best zou kunnen. maarja ik ken ook jongens van die leeftijd met trouwplannen en kinderwensen.
je zegt dat je denkt dat je ouders het niet goed zouden vinden, en dat lijkt me heel vervelend als je iets serieus met hem zou beginnen en er verliefd op wordt.

mocht het niks worden door jullie leeftijd, dan kan er als jullie wat ouder zijn alsnog iets moois opbloeien!

Ik vind 6 jaar nieteens zo erg qua leeftijdverschil , heb wel erger gezien (gozer 2x zo oud als het wijf xD)