Jongen begrijpt zijn meisje niet, advies?

Hallo,

Om te beginnen: ja, ik ben een jongen. En ja, ik weet dat ik eigenlijk niet mag posten op dit forum maar badass als ik ben heb ik het toch gedaan. Uit het topic ‘jongens op girlscene’ bleek al dat niet iedereen hier een probleem mee heeft :slightly_smiling_face:

Ik heb nu al bijna 3 jaar een relatie met een echt engeltje :slightly_smiling_face: We amuseren ons goed samen, doen vaak leuke en lieve dingen voor elkaar en alles loopt perfect :flushed:

De laatste tijd heeft mijn meisje echter een probleem. Ze is op lichamelijk vlak volledig dichtgeslagen. Hierbij gaat het mij eigenlijk helemaal niet om seks, dat vind ik niet zo’n probleem.
Minder leuk vind ik al de rest dat weggevallen is. Elkaar knuffelen, masseren, tekening maken op elkaars buik, innig kussen, … Voor mij lijkt de relatie zo leeg zonder al die dingen :frowning_face: Als ik nu een kus wil, moet ik tot bij haar komen en haar een kus geven, één terugkrijgen is niet aan de orde. Hetzelfde voor een knuffel, soms houdt ze zelfs haar armen langs haar lichaam.

Ik heb haar erover aangesproken en ze weet dat ze geblokkeerd is maar ze weet niet hoe het komt. Ze weet ook niet hoe ze (of ik of we) het op kunnen lossen. Ze vroeg me om gewoon te wachten, maar na bijna 3 maand begin ik me zorgen te maken :confused:
Ik begrijp niet hoe het komt en gezien jongens zo slecht zijn in meisjes begrijpen kan ik alleen nog maar advies vragen aan meisjes…

Hebben jullie iets gelijkaardig al meegemaakt? Hoe komt het? Hoe is het opgelost geraakt?
Ik weet ook wel dat iedereen anders is, maar wie weet is het toch iets gelijkaardig?

Indien je een probleem hebt met jongens op dit forum, alsjeblief negeer mijn topic.
Als een moderator een probleem heeft met mijn post, verwijder dan maar, het is tegen de regels :confused:\

Marlijn

ik heb geen raad voor je sorry, maar vindt het lief van je dat je toch nog aan de relatie wilt werken en hier een topic voor maakt.

het enige wat ik kan bedenken is dat er iets is gebeurd inderdaad…
ik zou er met haar over praten

Ja ik weet het ook niet echt. In begin dacht ik nog van ja ok ze zal even een minder momentje hebben, komt wel goed. Maarjah het duurt me nu toch wel wat lang :confused:\ Ze wil er niet zo veel over kwijt lijkt me.

+ It is worth a try? :slightly_smiling_face:

Misschien twijfelt ze aan de relatie?

Ik weet niet of dit met haar ook zo is, en misschien maak ik het nu te erg.
Maar ik heb vroeger veel meegemaakt dat mensen mij afwezen, me raar vonden enz. Ik heb nooit meegemaakt dat mijn ouders mij een knuffel wilden geven of echt lieten merken dat ze om me gaven.
Ik heb nu dus dat ik blokkeer als mensen dus heel erg laten merken dat ze me mogen of dat ze een knuffel of een kus geven. Dan weet ik niet hoe ik dit moet handelen. Ik heb ook nog bindingsangst, door al dat afwijzen.

Ik weet niet of ze iets in haar jeugd meegemaakt heeft, misschien is er thuis iets gebeurd of ergens anders?
Ze kan ook ‘weet ik niet’ zeggen, omdat ze zich van binnen ook gewoon geblokkeerd voelt.
Ik zou als ik jou was er echt over gaan praten en over vragen. Wantja… als ze het eerst wel deed en nu ineens niet… O.o
Maarja ik heb ook geen verstand van liefde of wat dan ook, dus veel advies kan ik niet geven (:

Veel succes! En ik vind het totaal niet erg als je hier op het forum zit hoor!

en dit kan ook idd

Ik zou open vragen aan haar stellen zodat ze wel uitleg moet geven… vraag ook of ze jou nog wel leuk vindt, dan zie je wel aan de reactie of het niet dat is.

misschien is ze depressief, want ik herken mezelf wel een beetje in haar…
depressief zijn hoeft niet altijd een rede te hebben, het is gewoon ontzettend vervelend. ze zal zich de hele dag rot voelen en nergens zin in hebben ( qua knuffelen enzo.) dan kan ze het beste even naar de dokter gaan en die helpt haar verder. misschien moet je dit eens aan haar vragen?
succes ermee!

En wat manon zegt, ik heb zelf ook vaak last gehad van depressies enzo en nog steeds komt dat heel vaak terug, en ik heb dan ook echt geen zin in fysiek contact inderdaad. Gewoon die moodswitch. Maar 3 maanden is lang… praat er met haar over

Wow amai dit forum is actief :slightly_smiling_face:

Ik wil niet overkomen als een ‘typische jongen die alleen maar geeft om lichamelijke dingen’ :confused:\
Zal het binnenkort nogies proberen (verpest wel de kerstsfeer natuurlijk :frowning_face: )

Ik misschien wel van toepassing op haar, maar waarom zou ze dat dan nu pas hebben :frowning_face: Zoals je wel merkt, het is niet gemakkelijk

Leuk om te horen!

het is belangrijk om met haar te praten. je hebt er ook recht op om te weten hoe zij zich voelt. anders kan je haar moeilijk steunen en helpen. heel goed dat je zoveel geduld hebt. er kan zijn dat er iets is gebeurd, of ze zit niet goed in haar vel.

Wat ben jij lief. Oprecht.

Wat ben jij lief, inderdaad. Ze boft heel erg met je als ik het zo hoor!
Ik zou inderdaad gewoon proberen met haar te praten en als ze niet wilt praten in ieder geval wel duidelijk maken dat als ze wilt praten dat jij er dan voor haar bent. :slightly_smiling_face:

Ik zou inderdaad haar laten weten dat je vermoed dat er iets met haar aan de hand is, en wat het ook is, dat je er voor haar bent en je er altijd met haar erover wilt praten. Dan kan ze, als ze er klaar voor is (en als er ook echt iets met haar is) met jou erover praten. Ik denk dat ze dat heel erg waardeert en dat ze zich dan ook veiliger voelt om erover te beginnen.

Het klinkt inderdaad niet zo goed. Heel lief van je dat je dit zo graag en lief wilt oplossen :slightly_smiling_face:. Ikzelf heb altijd juist heel veel behoefte aan knuffelen, dus ik begrijp dat het echt niet leuk is als ze dat helemaal afwijst als jij probeert een knuffel te geven. Ik hoop dat het opgelost kan worden. Succes!

Ik zou met haar praten? In ieder geval even zeggen dat je je zorgen maakt, en of je d’r echt niet kan helpen. En dan hopen dat ze d’r verhaal kwijt wil bij jou.
Het kan zijn dat er iets is gebeurd, maar daar kan je alleen via haar aan komen, en zij moet beslissen wanneer ze dat wil zeggen.

Het kan ook zijn dat ze wat twijfelt, of even niet helemaal lekker is, dat ze er ff geen zin in heeft, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou gewoon met haar praten.
Succes!

Ahw! Ik herken mijn vriend in jouw ‘liefheid’. Ik heb ook wel eens gehad dat ik even geen zin had in knuffelen etc. maar dat duurde altijd maximaal een dagje :stuck_out_tongue: Ik denk indd dat ze of problemen thuis heeft of school gaat slecht? (Met haar cijfers) of ze wil niet meer een relatie hebben. Als dat zo is dan zul je wel eens haar vriendinnengroepje (met haar erbij) in bijv de kantine met elkaar kletsen en jouw kant op kijken. En zoals de andere al zeiden het kan ook dat ze dus voor heel lang een dipje hebben maar dat zou dan ook heel erg rot voor haar zijn :frowning_face:
xx
btw, het is juist respectvol dat je hiervoor op zo’n meidensite dingen post :slightly_smiling_face: