Jonge vrouw (18) wil gezin stichten met eigen vader

Jonge vrouw (18) wil gezin stichten met eigen vader die ze zes jaar lang niet zag

http://static1.hln.be/static/photo/2015/12/0/1/20150116193230/media_xll_7416301.jpg

In de helft van de gevallen van familieleden die elkaar na lange tijd opnieuw ontmoeten, is er sprake van ‘genetische seksuele aantrekking’. © thinkstock.

TABOE Ze was vijf toen haar vader uit haar leven verdween. Twaalf jaar later ontmoette ze hem opnieuw. De seksuele aantrekking was er direct. Sterk én wederzijds. Nu wil de 18-jarige jonge vrouw, die door haar vader werd ontmaagd, ook trouwen met haar verwekker. En een gezin stichten. Dat meldt New York Magazine.

De tienerdochter doet haar verhaal uit de doeken in het magazine. Ze vormt al twee jaar een koppel met haar vader. Enkele dagen nadat ze elkaar opnieuw ontmoetten, ontmaagdde hij haar. Ze willen nu trouwen en verhuizen naar New Jersey, waar incest onder volwassenen niet wordt vervolgd.

Geen zorgen om nageslacht
De dochter verklaart dat zij en haar vader, die haar verwekte toen hij zelf pas achttien was, een groot gezin willen stichten. Dat hun kinderen genetische afwijkingen zouden kunnen hebben, daar maakt ze zich geen zorgen over. “Dat komt pas voor na generaties van inteelt, zoals bij koningshuizen”, maakt ze zich sterk.

De jonge vrouw meent “dat incest zo oud is als de mens zelf” en dat “iedereen er maar het zijne van denkt”.

Geen uitzondering
Studies in de jaren tachtig tonen aan dat het terug samenkomen van volwassen familieleden die elkaar lang niet hebben gezien vaak resulteert in wat ‘Genetic Sexual Attraction’ (GSA) wordt genoemd, ‘genetische seksuele aantrekking’. Tekenen van seksuele aantrekking zouden zelfs in de helft van deze gevallen voorkomen.

Misbruik?
Toch blijft dit een taboe, in het bijzonder wanneer het om seksuele aantrekking tussen vader en dochter gaat. “Die groep houdt zich doorgaans gedeisd. Seks tussen vader en dochter wordt nog altijd als misbruik gezien, hoewel het niet verschilt van andere vormen van GSA”, stelde Barbara Gonyo in 2003 in The Guardian. Gonyo lanceerde de term GSA in de jaren tachtig. Zij is de oprichtster van ‘Truth Seekers in Adoption’, een hulpverleningsgroep voor adoptiekinderen en hun teruggevonden familieleden.

Primitieve neiging
In 2010 bracht een wetenschappelijke studie aan het licht dat mensen zich aangetrokken voelen tot mensen die op zichzelf of op hun familieleden lijken. De studie suggereerde dat er op incest een taboe rust om precies die primitieve neiging tegen te gaan.

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/2184641/2015/01/16/Jonge-vrouw-18-wil-gezin-stichten-met-eigen-vader-die-ze-zes-jaar-lang-niet-zag.dhtml?utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws&utm_medium=Social&utm_source=hootsuite

Gewoon walgelijk !

Eh, tja. Als zij daar gelukkig van worden moeten ze dat zelf weten. Maar het is natuurlijk(?) wel strafbaar.

En wtf doet die Gif daar? Ik schrok.

Ja dit inderdaad.

nee niet akkoord incest moet zwaar bestraft worden. En al zeker geen kinderen mogen eruit voort komen

die gif is hoe ik denk bij dit topic

Ik kots. En ja wtf die gif?

moeten ze lekker zelf weten. Als zij hier gelukkig van worden dan why not. Ze zijn allebei volwassenen.

Die gif heb ik weggehaald. Nogal schokkend voor mensen die daar niet tegen kunnen, zonder waarschuwen van tevoren. (Daar moet je even beter over nadenken). En ja walgelijk. Dat die ‘vader’ daar ook in meegaat.

Ik vind het niet walgelijk. Laat die mensen lekker. Als jij er geen last van hebt. En in bepaalde staten in de VS is het niet strafbaar.

Ik snap eerlijk gezegd echt niet dat dit tegenwoordig zo snel geaccepteerd wordt? Ik vind dit persoonlijk echt walgelijk. Natuurlijk moeten ze het zelf weten, maar ik kan het me zelf niet voorstellen dat ik kinderen krijg met mijn eigen vader, ik kots bij de gedachte alleen al, gad-ver-damme. :")

Ben nu wel benieuwd wat er op die gif stond :’)

En ik vind het vreselijk smerig, maar goed ze stemmen er beiden mee in. Ben het er niet mee eens dat ze ook nog samen kinderen wil krijgen, die kiezen er niet voor.

Ze heeft hem nooit gezien als vader. Jij ziet je vader misschien elke dag en dan is het ook echt een vaderfiguur. Deze man is ontzettend jong plus heeft ze hem amper gezien in haar jeugd.

Jij vindt het in alle serieusheid niet walgelijk dat ze met haar eigen VADER ligt te neuken?!

Ik sta perplex.

Oh en dat is natuurlijk een hele goede reden om even lekker met je vader te liggen neuken?

Ik vind het echt apart dat mensen dit normaal vinden. Deze maatschappij is zo naar de klote.

Dit.

Nee. Ik snap niet wat het probleem is. Heb jij er last van? Nee. Bemoei je er dan niet mee. Als ze het allebei willen waarom zou je het dan tegenhouden?

Ik vind dat de maatschappij er verrotter van wordt als mensen continu met elkaars leven bemoeien dan dat er 2 familieleden een relatie hebben. Snap trouwens ook niet waarom mensen zo schokkend reageren want dit gebeurd echt ontzettend vaak. Ook in Nederland.

Wat een tópargument. Heb jij er last van dat iemand 12 mensen doodschiet in Frankrijk? Nee? Bemoei je er dan niet mee!!!
Even serieus, zo kunnen we dit wel bij elke nare gebeurtenis op deze wereld gebruiken.

Volgens mij kun je dat niet echt met elkaar vergelijken. Deze mensen vallen niemand lastig.