Jonge eendjes tammaken?

mijn buurman had een eend die op eieren zat maar die eend is nu dood en toen zijn de eieren onder een broedmachine gedaan en nu zijn er maar twee van over en die wil hij niet dus die gaf die aan ons, maar het leek me leuk om ze tam te maken.
weet iemand hoe dat moet of heeft iemand ervaring hiermee?
xjes.

Elke dag brood enzo voeren? Dan komen ze vanzelf wel naar je toe. En ze vooral niet achterna zitten of ze laten schrikken.

oke, maar ze staan nu bij ons ook nog onder de lamp want ze zijn nog erg jong.

Met ze gaan zwemmen :grin:
Nee, ik heb hier geen verstand van, maar ik zag dat een keer iemand doen in een docu. :’)

haha, dat zag ik ook al voor me, dat ik in bad zat en die twee om me heen zwommen.
maar alleen in bad ga ik zeker doen. maar ze zijn erg klein en ik weet niet precies wanneer ze het water in kunnen dus dan houd ik ze eerst wel voorzichtig vast.

ze gaan trouwens later bij ons de wei in, (in de winter ook in de tuin) herkennen ze me dan nog over een paar maanden?

Dat lijkt me echt heel onhygiënisch, sorry (’: Maar succes ermee!

ik zou het niet doen. dan heb je altijd huisdieren of als je ze zat bent zijn ze zo dood omdat ze tam zijn.
maar dat is mijn mening.

bad schoonmaken
En ik bedoelde eigenlijk in open water, maar dat zal je vast nog veel onhygiënischer vinden.

jonge eenden kunnen niet heel lang blijven drijven. Je ziet vaak eendjes met hun snavel in hun veren porren; zo verdelen ze vet om te blijven drijven. dit doen ze ook bij hun kids, want die hebben nog geen goed werkende vetklier/kunnen het niet zelf, ik weet niet of ze het uit zichzelf leren maar als je in bad doet: houdt ze dus goed vast! Kijk even op internet, want ze hebben vast meer nodig dan een beetje brood qua voeding en het is misschien handig als je een tuin(met gras) hebt… oh wacht ik lees net dat ze in de wei gaan. nou is denk als jij ze ook eens opzoekt in die wei en je ze voert komt het goed. Veel succes!