Ik zou graag veel informatie willen, maar misschien niet zo zeer over de abortus zelf. Wel kort over hoe het werkt maar eigenlijk wil ik dat niet weten. Meer over welke opties er zouden zijn als ik het niet zou doen, want ik zou een kind misschien toch eerder houden. Ik heb altijd gezegd dat ik het zou houden als ik maar mijn middelbare schooldiploma had, maar ik ben net aan een studie begonnen en die bevalt heel goed maar kost zoveel tijd. Dat zou ik op moeten geven, en vorig jaar ben ik erachter gekomen dat je zonder diploma bijna geen (leuk/redelijk betaald) werk kan vinden, zeker niet met nog een kind thuis…
Nouja ik zou dus vooral informatie willen over kosten, over de mogelijkheid om een opleiding te blijven volgen en ook over hoeveel financiering je van de overheid zou krijgen etc.
Oh en als ik de keuze tot abortus zou maken zou ik dus wel kort willen weten hoe het werkt en welke verzorging ik lichamelijk krijg (en welke klachten ik lichamelijk kan verwachten). Maar om nou meteen elke week bij een psycholoog aan te kloppen? Ik zou het fijn vinden om daar een kort gesprek mee te houden zodat ik weet waar ik kan aankloppen als het psychisch mis gaat, maar ik wil van te voren en erna geen hele uren erover praten. Die keuze heb ik dan al met mijn vriend (en eventueel familie) gemaakt.
Ik ben overigens bijna 20 en mijn vriend ook. (mocht hij klaar zijn over 2 jaar met zijn studie en we hebben een normaal inkomen zou ik wel mijn studie op een laag pitje zetten mocht ik zwanger worden, ik weet niet of je hier nog wat aan hebt
).