Jong trouwen?

Wat vinden jullie ervan om jong te trouwen?

Ik zelf ben 21 en ga volgend jaar trouwen met mijn vriend(28). Iedereen om me heen, famillie vrienden en kennissen, vinden dit allemaal super en zijn ook heel erg blij voor ons. Ouders zijn gek op hem en toen ik mijn tante belde stond ze te gillen van geluk aan de telefoon toen ik het vertelde.
Nou heb ik vandaag ook gepost op een ander forum erover (Mag ik die noemen?) Waarop ik reacties kreeg van “jeetje wat jong” “Ach, wat jong” en “Trouwen op je 21e ;-)”

We hebben voor de verloving het er eerst luchtig over gehad waarop ik zei ja ik wil wel met je trouwen, maar nu nog niet omdat ik nog jong ben. Toen ik daar een tijdje over nagedacht had bedacht ik me dat ik mezelf wel voor de rest van m’n leven met hem zie, kinderen etc. er allemaal bij. En dat ik daarop besloot dat ik toch wel van hem houd en het me dus niet uitmaakt of we over 1 jaar of 10 jaar zouden trouwen. Toen ik dit hem vertelde lichtten zijn ogen op en begonnen die te stralen dus kon ik duidelijk zien dat hij dit ook dacht.

Toen de aanzoek:
Stiekem wist ik dat hij al bezig was met een ring uitzoeken etc. dus het kwam voor mij aangekondigd dat hij mij zou vragen.
Tot op een ochtend 4 weken voor onze vakantie in Sicilië liep hij naar zijn kledingkast en haalde hier een doosje uit. Liep richting mij en zei heel voorzichtig: Ik wilde dit eigenlijk op vakantie doen, maar ik kan gewoon niet langer wachten om jou dit te geven(Ging ondertussen op 1 knie) en te vragen of je met mij zou willen trouwen.

Eerst besloten we om het maar aan te kijken wanneer we zouden trouwen, er zit immers geen haast achter, maar 2 weken geleden besloten wij dus om dit volgend jaar gewoon te doen.

En met dat verhaaltje bedoel ik overigens niet dat ik twijfel eraan, maar ik verbaasde me gewoon met hoe erg de reacties op het forum verschilden met wat ik van familie vrienden en kennissen kreeg te horen

Het gaat erom hoe jij je erbij voelt toch? Als jij zeker van je zaak bent moet je je niks aan trekken van die reacties. Mijn moeder trouwde ook op haar 21e en ze is nog altijd heel gelukkig met mijn vader, dus dat kan best. Leeftijd is geen indicatie voor hoe succesvol je huwelijk gaat zijn. Sommige mensen trouwen op hun 35e en scheiden vijf jaar later alweer.

Trouwens veel geluk samen :slightly_smiling_face:

21 vind ik niet té jong.
Ja het is aan de jonge kant, ik zou persoonlijk liever 25+ trouwen.
Opzich vind ik van 20 tot 35 een normale leeftijd om te trouwen.

jouw familie en omgeving kennen jullie ook beter he en die hebben daarom waarschijnlijk reden om enthousiast te zijn en er ook in te geloven, wij daarentegen (ofja, onbekenden over internet) zullen wel sneller reageren met dat ‘huh, zo jong, dat gaat vast niet voor eeuwig zijn’ (daar ook bij, dat de mensen van mijn leeftijd en jonger wel vaker niet echt meer geloven in het ‘voor altijd’ en zich misschien ook niet kunnen voorstellen dat je je op die leeftijd daarmee bezig houdt en niet met studeren en uitgaan en typisch jong zijn)

maar, ik wil je toch veel geluk wensen en feliciteren en veel plezier met jurken kijken en plannen :grinning:

Ik ben ook niet járen samen met hem, maar het voelt gewoon al zo goed. We wonen sinds februari samen en daarvoor was ik eigenlijk altijd wel bij hem te vinden :’) Ouders helemaal dol op hem, terwijl mijn vader altijd afkeurend over de vriendjes van m’n zus en mij praatte haha

Maargoed ik trek me er ook niets van aan, was benieuwd naar jullie mening

Zolang jullie je er goed bij voelen, vind ik er niks mis mee.

Veel geluk samen!

Als jij hier gelukkig van wordt, gewoon doen! Je hebt toch geen garanties, ook niet als je over 10 jaar trouwt. En zo te horen zijn jullie hartstikke gelukkig en dat is altijd een goed motief om te trouwen. Heel veel geluk samen meid!

Ik zou niet trouwen om je familie iets te geven waar ze naar uit kunnen zien, zoals je in de laatste zin(nen) benoemt.
Verder vind ik dat je het vooral moet doen als je er écht achter staat.

Gefeliciteerd! ^^

Ik kan me hier wel in vinden, mijn vriend is ook 28 en ik 20.
We zijn nu pas een jaar bij elkaar maar het is wel ‘serieus’ en we wonen ook samen. Ik zie ons iig wel voor altijd samen blijven, dus als je even uitgaat van die situatie zie ik mezelf denk ik ook wel redelijk jong trouwen? Misschien geen 21 dan haha, maar misschien 23 oid.

Ik vind het een beetje rare reacties, wat is nu jong om te trouwen? Ik weet niet hoe lang je al bij elkaar bent maar als je een goede relatie hebt en van elkaar houdt is dat toch een redelijk logisch gevolg. Dat jij er al eerder achter bent gekomen dat je de ware hebt gevonden dan de meeste mensen is toch niet zo heel raar? :stuck_out_tongue:

Vroeger trouwden mensen sowieso echt op hun 16e ofzo.

Zo bedoelde ik het ook niet, maar nu ik het teruglees komt het idd wel een beetje zo over. Maar meer van dat er na al die ellende nu ook iets leuks op de planning staat.

Thanks voor alle lieve reacties :slightly_smiling_face:

Ja ik hecht ook meer waarde aan de mensen om ons heen, die zijn er allemaal blij mee :upside_down_face:

Hahaha sorry ik moest even lachen om dat laatste :slightly_smiling_face: Zo denk ik dus ook. Ik ben eigenlijk ook niet het huisjeboompjebeestje type maar bij hem valt alles gewoon op z’n plek En bovendien als wij gaan trouwen ben ik 22 dus weer een jaartje erbij :'P

Gefeliciteerd!

Gister liet ik aan m’n vriend een meisje zien die 18 is en al getrouwd. We zeiden toen allebei dat dat heel jong was en toen heb ik er per ongeluk uit gefloept dat als hij me nu zou vragen dat ik dan nee zou zeggen… maar dan meer onder het nom van ik vind mezelf te jong (18 jaar, hij 19). Ik heb het later wel uitgelegd, maar voel me er toch een beetje lullig over ook al zegt hij het niet erg te vinden. :’)

Edit: Ik vind 21 trouwens niet te jong. Als ik 21 ben en ik ben nog steeds samen met m’n huidige vriend zie ik mezelf ook wel trouwen haha.

Als je er met z’n 2en goed over hebt nagedacht en er gelukkig mee bent vind ik het alleen maar heel leuk. Gefeliciteerd!