Wat vinden jullie ervan om jong te trouwen?
Ik zelf ben 21 en ga volgend jaar trouwen met mijn vriend(28). Iedereen om me heen, famillie vrienden en kennissen, vinden dit allemaal super en zijn ook heel erg blij voor ons. Ouders zijn gek op hem en toen ik mijn tante belde stond ze te gillen van geluk aan de telefoon toen ik het vertelde.
Nou heb ik vandaag ook gepost op een ander forum erover (Mag ik die noemen?) Waarop ik reacties kreeg van “jeetje wat jong” “Ach, wat jong” en “Trouwen op je 21e ;-)”
We hebben voor de verloving het er eerst luchtig over gehad waarop ik zei ja ik wil wel met je trouwen, maar nu nog niet omdat ik nog jong ben. Toen ik daar een tijdje over nagedacht had bedacht ik me dat ik mezelf wel voor de rest van m’n leven met hem zie, kinderen etc. er allemaal bij. En dat ik daarop besloot dat ik toch wel van hem houd en het me dus niet uitmaakt of we over 1 jaar of 10 jaar zouden trouwen. Toen ik dit hem vertelde lichtten zijn ogen op en begonnen die te stralen dus kon ik duidelijk zien dat hij dit ook dacht.
Toen de aanzoek:
Stiekem wist ik dat hij al bezig was met een ring uitzoeken etc. dus het kwam voor mij aangekondigd dat hij mij zou vragen.
Tot op een ochtend 4 weken voor onze vakantie in Sicilië liep hij naar zijn kledingkast en haalde hier een doosje uit. Liep richting mij en zei heel voorzichtig: Ik wilde dit eigenlijk op vakantie doen, maar ik kan gewoon niet langer wachten om jou dit te geven(Ging ondertussen op 1 knie) en te vragen of je met mij zou willen trouwen.
Eerst besloten we om het maar aan te kijken wanneer we zouden trouwen, er zit immers geen haast achter, maar 2 weken geleden besloten wij dus om dit volgend jaar gewoon te doen.