jong en een serieuze relatie.

ik heb dus een vriendin en die is nu 16 en haar vriend is nu 20, maar ze hebben al meer dan 3 jaar,
wat vinden jullie hiervan zo jong al zo’n serieuze relatie?

Ik denk dat dat iets is wat je overkomt. Ik kan nu wel zeggen dat ik dat verstikkend zou vinden, maar ik denk dat als ik op mijn zestiende iemand had tegengekomen die perfect voor me was, ik misschien wel anders zou praten.

Als ze verliefd zijn., lekker laten doen. lekker laten genieten.

heb je er moeite mee?

kan best, als het je inderdaad gewoon overkomt.

why not?
als je iemand tegenkomt die je gelukkig maakt waarom zou je hem dan laten gaan?

Op het eerste instantie zou ik het niet goed vinden als iemand op 13-jarige leeftijd een relatie met iemand heeft, maar zodra ik merk dat ze jarenlang samenblijven keur ik het wel goed.

16, valt wel mee toch :slightly_smiling_face:

Oh wacht, ff verkeerd gelezen, ze heeft vanaf haar 13e, ach als zij blij is met hem… ik moet er persoonlijk niet aan denken maar als hun gelukkig zijn samen :slightly_smiling_face:

Ik heb het vanaf mijn 14e met mijn vriend. Na ruim 2 jaar nog steeds hartstikke verliefd op elkaar dus ik vind het wel goed zo :slightly_smiling_face:

Ik weet het niet, het is wel dat je veel misloopt, want juist in deze tijd heb je de meeste vrijheid, maar goed, ook niet alle single meisjes maken ‘optimaal’ gebruik van deze vrijheid dusja…
het is maar net wat je zoekt!

Ik heb sinds mijn (net) 15e een relatie, en ik ben nu bijna 18.
Krijg de hele tijd kritiek van mijn vriendinnen hoe saai dat wel niet moet zijn, hoe ik mijn vrijheid en een heel deel van mijn jeugd mis,
maar in werkelijkheid zijn zij gewoon een beetje laat begonnen (want ik had alles wat ik met jongens en qua wild leven wilde doen waar ik geen vriendje voor nodig had al lang gedaan).

maar dat vind ik wel een criterium eigelijk, dat het voor jezelf toch leuker is als je al wat van je jeugd gezien hebt (met andere jongens zoenen enzo) voordat je aan zo’n relatie begint anders komt dat er natuurlijk niet meer van.

en verder zijn er nog veel meer voordelen aan een vriendje hebben natuurlijk.

Waarom niet? Als ze het goed met elkaar hebben en veel van elkaar houden, dan kan het toch?

Ik had van mijn 13e tot en met mijn 15e ook een aardig serieuze relatie en kan niet zeggen dat ik er slechter van geworden ben (:
Heb erg veel geleerd over relaties en denk ik ook snel volwassen geworden daardoor.
Zolang je vriendin gelukkig is en blijft zie ik niet wat er op tegen zou zijn (:

het is niet dat ik erop tegen ben,
ik vind het soms alleen zonde want ze gaat o.a nooit mee opstap en meestal als we gewoon iets met vriendinnen doen gaat hij meestal mee.

dat is ontzettend irritant ja, hij moet gewoon niet meegaan als jullie een meidending gaan doen, daar kan ik me ook verschrikkelijk aan ergeren:s

vriendinnetje van mij wil altijd uit, en als ik dan een andere keer wil, kan zij niet, tenzij haar vriend mee mag… ehm NEE

Er eens met haar over praten. Dat vriendinnen je een beetje laten vallen als ze een vriendje hebben is van alle tijden hoor. Als het echte vriendinnen zijn, begrijpen ze het wel en letten ze er op.

Ik weet het niet. Ik heb nu een jaar een vriend en ik merk dat ik wel het ‘vrij zijn’ af en toe mis. Ik heb namelijk wel het gevoel dat wij nog lang bij elkaar gaan blijven… dus stel dat je trouwt ofzo dan heb je in heel je leven maar 1 serieuze relatie gehad.

Daar zou ik het ook heel moeilijk mee hebben… Maar ik denk dat als je echt verliefd bent, je daar geen graten in ziet. Dus misschien is het een maatstaf voor de liefde die je voor elkaar voelt als je geen nood hebt om eerst nog wat verder te scharrelen.

Ik zou het dus echt geeen probleem vinden als ik mn hele leven bij mijn (eerste) vriend blijf!
Ja, ik ben supererg aan mijn vrijheid gehecht, maar dat betekent niet dat ik niet bij 1 jongen kan/wil blijven. Zolang hij mij verder maar laat doen wat ik wil ben ik blij. En hij denkt daar geloof ik hetzelfde over. Dus ja, sommigen zouden het avond-met-een-jongen-zoenen-bij-het-uitgaan missen, maar ik heb het sowieso hiervoor nooit gedaan en ik mis niks, haha.