jong aan de pil; gevaarlijk?

[i]heeee;

ik ben 14 en ik wil graag aan de pil, omdat ik écht last heb van buikpijn, misselijkheid, draaierigheid als ik ongesteld ben. meestal ben ik ook echt heel veel. ik ben nu iets langer als anderhalfjaar ongesteld, maar ik gebruik dus nu al extra super plus tampons, met maandverband voor 's nachts en ik móét ze om het 1,5 uur vervangen, want anders lek ik door.

eigenlijk in mijn geval dus maar 1 oplossing: de pil. nu heb ik het er al met mijn moeder (meerdere) keren over gehad, maar ik mag van haar absoluut niet, want daar zit allemaal ‘hormonentroep’ in. en je kunt er ziek van worden, en ik ben te jong blablabla.

ik vind dat dus echt lullig, want als ik erover begin, dan luistert ze ook niet even naar mijn verhaal ofzo, ze praat er gewoon doorheen: onzin, je bent nog maar 14(bijna 15). klaar punt uit.

dus: - is de pil schadelijk als je {'m op relatief jonge leeftijd} gebruikt?
- hoe kan ik mijn moeder overhalen? (stiekem gaan geen nut)

xoxo
ps; sorry dat ik het niet in het piltopic heb geplaatst, maar hier vind ik het handiger :$[/i]

Hee, mijn moeder vindt het ook ‘hormonentroep’, echt stom!
Ik ben al 18 en ook al aan ehh andere dingen toe zeg maar :stuck_out_tongue: maar volgens mn moeder bestaan er ook ‘andere voorbehoedsmiddelen’. (Ja mijn menstruatie is niet zo verschrikkelijk dus dat kan ik niet als smoes gebruiken hehe).

Ik kan je dus helaas niet helpen, weet zelf ook niet of het slecht is of niet. Beschouw dit maar als een up!

Op je profiel staat trouwens dat je 16 bent? :face_with_raised_eyebrow:

Zeg haar dat het je kwaliteit van leven beinvloedt en dik het ook aan: dus je bent 2 weken lang ongesteld ofzow :stuck_out_tongue: en je begint door te lekken op schoowl en de jongens hebben je uitgelachen…

De pil is helemaal niet slecht voor je, zolang je gewoon een lichte pil hebt. Als ze echt zo moeilijk doet zou ik gewoon zelf naar de dokter gaan en hem halen. Vreemd dat het niet mag, het is de enige manier om van je problemen af te komen.

Ik denk niet dat dat gevaarlijk is. Zóó jong is 14 ook weer niet, er zijn meiden die op die leeftijd al moeder zijn…

Maar als je het echt wil weten, vraag het even aan de huisarts! daar moet je sowieso heen als je ana de pil wil!

Ja, die klopt niet :stuck_out_tongue:

ik ging aan de pil toen ik 15 was =) ik kreeg ook een lichtere versie omdat ik klein ben en niet zoveel woog en ik jong was enzo. mijn moeder was 't er eest ook niet mee eens (omdat ik een vriendje had en ze was bang dat ik 'm zal vergeten en zwanger zal worden enzo xD )
om je moeder over te halen zal ik inderdaad zeggen dat je heel snel doorlekt en dat je het zooo lang bent en je zooo veel pijn hebt. dus wanneer je weer ongesteld bent moet je de HELE tijd gaan zeuren en kreunen enzo haha :stuck_out_tongue:
en anders moet je er over praten wanneer je 15 bent. moeders zijn eenmaal snel overbezorgd :pensive:

ik mocht het ook nooit, maar toen heb ik gezegd dat ik het met mn ex gedaan had. en toen zei ze ineens dat ik voor de zomer aan de pil mag :wink:

ik was 14. mijn moeder vond het eigenlijk meteen goed omdat ik echt enorme buikpijn altijd had. en het ook zeer onregelmatig was. praat gewoon eens een keer heel goed en rustig. dat helpt vast wel

heee meiden. :slightly_smiling_face:
ik ben dus marina en ik ben 16 jaar. ik zit in 5HAVO en ben dus erg dr

Je schrijft het anders zelf?! en nu ben je opeens 17 :kissing:

ik was net 15 toen ik de pil kreeg en het kan echt geen kwaad hoor, waarom
zou een huisarts het anders voorschrijven (:

Ik was 14 toen ik aan de pil ging, ik was toen al schrik niet, 4 jaar ongestelt.
En geloof mij, de buikpijn etc wordt er niet minder op… helaas… ik heb al 3 pillen uitgeprobeert, iig, succes!
[ Ik ben nu 15 trouwens :stuck_out_tongue: ]

De pil is niet schadelijk… zelfs beter want je hebt minder kans op kanker in je baarmoeder las ik ergens op internet! maar als je er echt heel erg last van hebt raad ik je serieus aan om de pil te nemen want t helpt wel bij mij iig! zeg gewoon even duidelijk tegen je moeder dat je serieus een gesprek met haar wil er over omdat je er mee zit etc.

Ik zou er gewoon eens een keertje over gaan praten…

up!