Jojoba olie - gezicht

Mijn huid is sinds kort heel erg vettig geworden. Terwijl mijn huid voorheen altijd strak en glad was en nu (vooral mijn voorhoofd) heel erg vet waardoor ik snel puistjes en mee-eters krijg. Ik ben hiervoor naar de dermatoloog geweest en heb hier differin gel en eryacne voor gekregen. Hiermee behandel ik s’ochtends en s’avonds mijn huid. Maar omdat deze middelen mijn huid gigantisch droog maken, (zelfs na het verminderen van het aantal behandelingen op aanraden van de dermatoloog) ben ik opzoek gegaan naar een natuurlijk middel wat gebruik kan worden als dagcreme zonder dat dit mijn huid vet maakt, maar ook niet uitdroogt. Op aanraden van een vriendin heb ik jojoba olie gekocht, ze zei dat dit middeltje de talgafscheiding reguleert maar ook ervoor zorgt dat je huid niet vet of droog wordt.

Wie heeft er nog meer ervaring met Jojoba olie?

(Dermatoloog rade mij ook andere crèmes aan, maar die zijn vooral heel erg duur. Vandaar dat ik eerst jojoba olie wil proberen.)

Volgens mij is jojoba wel heel erg vettig en dat zorgt wel weer voor acne. :upside_down_face:

Die vriendin van mij zei van niet. Het is wel olie, maar trekt ontzettend snel in. Ik heb al op google gezocht naar wat meer ervaringen maar vind er maar erg weinig helaas… Dus wie o wie kan mij helpen?

Ik zou echt stoppen met die agressieve middeltjes van de dermatoloog. Ik heb deze vroeger ook gebruikt en je huid droogt er alleen maar van uit (waardoor je nog meer olie gaat aanmaken) Probeer eerst minder dagcrème te gebruiken (geen op je voorhoofd) en ééntje die niet te vettig is. Maak je gezicht altijd goed schoon en was het na met heet water.

http://www.beautylab.nl/the-oil-cleansing-method/

Jojoba olie kan wel, deze komt heel dicht in de buurt van wat lichaam zelf aanmaakt.

ben net 1dag bezig met jojoba olie te gebruiken als moisturizer na het wassen dus ik kan nog niet veel zeggen buiten dat ik vanmorgen in elk geval niet ben opgestaan vol puisten.

Het kan zijn dat je huid overmatig talg aanmaakt, net omdat het zo droog is. Ik heb denk ik wel al goede dingen gelezen over jojoba voor de huid. Zelf heb ik het alleen nog maar op m’n haar gebruikt.

Ik gebruik zelf olijfolie als reiniger en ben er wel tevreden over :slightly_smiling_face:
jojobaolie weet ik zo niet

Ik heb kruidvat huidolie vitamine E en jojoba (dus niet puur jojoba olie), maar ik gebruik het als reiniger en niet als dagcrème. Ik zou het ook niet als dagcrème willen gebruiken, het is zo vet en dat vind ik niet fijn. Maar ik vind het wel fijn om te gebruiken als reiniger.

Ik heb een tijdje jojoba olie gebruikt als ‘dagcreme’ het is slim om het NIET op een droge huid te gebruiken maar meer op een wat vochtig. Ik smeerde het in na het douchen en het trok heel snel in. Ik kreeg door de olie geen nieuwe puistjes. Je kan misschien googlen op ‘Makeupalley jojoba oil’ succes!

Edit: Ik gebruik het als oogreiniger. Werkt fijn!

Dankjewel voor alle reacties!
Voordat mijn voorhoofd een grindtegel is geworden gebruikte ik af en toe vichy normaderm om mijn gezicht te reinigen en af en toe dagcrème. Voor de rest gebruikte ik helemaal niks. Mijn huid was perfect in balans, had zelfde een puistje. Maar door iets is het verstoord en heb ik acne gekregen op mijn voorhoofd, daarna middeltjes van de dermatoloog. Deze middeltjes ben ik aan het afbouwen want deze zijn erg agressief.

Wat ik nu nog doe is: elke avond reinigen en daarna jojoba olie erop smeren, ochtend: vochtig maken met water en daarna jojoba olie er op smeren. 1 a 2x per week gebruik die middeltjes van de dermatoloog nog, dan doe ik eerst reinigen, daarna differin gel en daarna jojoba olie, en de ochtend erna water, eryacne en daarna jojoba olie. Als ik merk dat mijn huid vrij droog is en de reiniging niet nodig heeft dan reinig ik niet. Ik ga dit een tijdje volhouden, kijken of het effect heeft. Op dit moment is mijn huid vrij rustig, maar zodra ik met die middeltjes van de dermatoloog stop krijg ik mijn acne weer terug.

UP!

Ik heb geschilferd als een idioot met eryacne en differin.
Mijn huid is vanaf september tot half februari droog geweest.
Nu ik geen eryacne meer smeer klaart mijn huid op naar haar eigen vet waarde.

Mijn vraag is dus meer, waarom liet je dermatoloog je stoppen met eryacne?

tea tree olie is ook heel goed voor mensen met acne. :wink:
maar het beste is elke ochtend en avond je gezicht wassen met lauw water of bij mij werkt baby douchegel heeeel goed en mijn puisten gaan dan ook weg.

Oud topic.