Jiu-Jitsu

Ik wil misschien op jiu-jitsu gaan. Omdat ik al hele lang tijd niet aan een sport doe en dat wil ik dus wel weer.

maar ik heb helemaal geen conditie en ben ook totaal niet sterk(ben 17) (’: dadelijk valt het allemaal tegen… Heb het trouwens wel een keer eerder gedaan op school, maar dat was eenmalig.

Nu vroeg ik me af of er hier misschien meiden zijn die ook aan jui-jitsu doen? en hoe het bevalt?

Heb het ook met school moeten doen maar dan meerdere lessen, vond het zelf eerlijk gezegd verschrikkelijk.
Het is heel lichamelijk ook, dus als je daar niet van houd zou ik het niet doen

Ik vond het juist wel leuk. Daarom overweeg ik het nu om erop te gaan. :slightly_smiling_face:

Ik ben nu heel lui en heb geen conditie dus het zou vast even wennen zijn als ik erop ga. Maarja dat lichamelijke wil ik ook juist! Lijkt me wel spannend om keer wat anders te doen dan ik gewend ben ;p

Ik heb zelf 10 jaar aan karate gedaan, ik vind het wel goed voor je om een vechtsport te beoefenen. Je krijgt er echt meer zelfvertrouwen door & je conditie wordt daar vanzelf beter =)
Al zou ik, als ik weer een vechtsport zou gaan beoefenen, kiezen voor kickboksen.
Maar dat is omdat ik wel van hard hou ^^
Jiujitsu is wel een mooi begin denk ik, ik zou het doen!

Wauw dat klinkt heel positief. als ik t zo lees wil ik er eigenlijk gelijk aan beginnen haha. :angel:

Gewoon doen!

Heb er 5 jaar op gezeten, en vond het echt heel leuk(:
alleen op het laatste niet meer dus ging eraf :’)

En voor jiu-jitsu hoef je JUIST niet sterk te zijn!
het is juist meer om de ander te slim af te zijn, ookal zijn hun wel heel sterk
(:

Hee, herkenbaar!
Ik heb toen ik 12 was ook 1 jaartjje jiu-jitsu gedaan en zit ook te twijfelen om er weer op te gaan, alleen wil ik niet zo graag alleen :kissing:

Ik doe al sinds ik 6 jaar was verschillende vechtsport, en het is echt niet zo dat je daar heel sterk voor hoeft te zijn! Als klein meisje was ik ook al opgewassen tegen wat oudere (en sterkere!) kinderen, omdat ik de techniek gewoon goed beheerste. Oh, en over die conditie zou ik me echt niet druk maken, dat komt wel goed. (:

Je hoeft er echt niet sterk voor te zijn! Ik ken een meisje van ongeveer jouw leeftijd, die heeft ondergewicht (ze is iets van 1.70 en weegt maar 45 kilo ofzo), dus ze is niet sterk en bij haar gaat jiu-jitsu ook prima :slightly_smiling_face:

Haha oke. Mooi dat je niet al te sterk voor hoeft te zijn.

denk dat ik me binnenkort even ga aanmelden hier in de buurt ;d

Oke ik zal wel heel raar zijn maar ik heb er nog nooit van gehoord haha!

Jiujitsu (柔術), jūjutsu, ju-jitsu of jioe-jitsoe kan vertaald worden als “zachte kunst” of nog correcter als “soepele techniek”. Het is een zelfverdedigingskunst waarmee men in een paar seconden een aanvaller kan controleren of uitschakelen. De beoefenaar ervan heet een jiujitsuka. Jiujitsu is als budokunst geschikt voor jong en oud. Het internationaal geldende Hepburnsysteem vertaalt de kanji overigens met “jūjutsu”. In het jiujitsu leer je niet alleen je te verdedigen tegen verschillende aanvallen maar ook het uitvoeren van verschillende aanvalstechnieken zoals atemi (stoten en schoppen), klemmen, drukpunten en wurgingen.
Jiujitsu is in principe geen sport, hoewel er wel een sportieve versie van bestaat die vaak ook kortweg jiujitsu genoemd wordt, dat het fighting system en duo system kent. Een vechtsport is gebonden aan regels, jiujitsu daarentegen is bij uitstek een vechtkunst, gebaseerd op de aanval van een tegenstander vanuit alle denkbare posities en vanuit diverse vechtdisciplines. Dit impliceert een verdediging die gebruik maakt van de meest geschikte technieken tegen die aanval. Dat dit gepaard kan gaan met technieken die als onsportief en oneerlijk worden beschouwd in de reguliere vechtsporten kenmerkt juist het jiujitsu. Het moment van verdedigen en de manier waarop er verdedigd wordt is immers het gevolg van de aanval van de tegenstander, hij of zij neemt immers op dat moment het risico en probeert de integriteit van de aangevallene te beschadigen.

Lang leve Wikipedia :stuck_out_tongue:

Ik zou het gewoon doen, als je het leuk vind :slightly_smiling_face: En je leert daar vanzelf nieuwe mensen kennen!

Ik heb erop gezeten, 2 jaar ofzo. Maar ben ermee gestopt omdat het niet echt goed uitkwam met school en ik vond het stom worden.

Klopt het trouwens dat het erg lijkt op taekwando?
Want daar gaat het volgens mij ook om drukpunten enzo. Of is taekwando misschien iets ruwer?

Mijn vriend doet het.

Maar er is ook een meisje die één keer om de zoveel weken gaat naar de jui-j. Dies niet zo sterk. Ze staat wel heel hard te vloeken als ze tegen mijn vriend moet… :stuck_out_tongue: (pijnlijk)

plus goede manier om jezelf te verdedigen

DOEN! (:

Nou ik ben vandaag dus langs de sportschool geweest om wat informatie na te vragen. Ze geven het maar 1x per week!! Dat vind ik best weinig. Had liever 2 of misschien 3x in de week gehad. Maargoed daar doe ik niks aan haha.

En er zijn helemaal geen meiden die erop zitten! Er hebben wel ooit meiden opgezeten, maar die zijn er al af gegaan vanwege studie/werk etc. Maar ik ga sowieso een keertje proef ^^ Dat wordt dus volgende week. Ik zie vanzelf wel of het bevalt ;d