'Jij kan beter krijgen' gedoe

Mijn vriendinnen hebben echt iets tegen mijn vriendje. Ze zien enkel zijn slechte kanten. Dit is al langer dan een jaar zo, maar ik ben het echt kotsbeu nu…
Dan komen ze steeds met dat gezever van ‘Jij kan toch zoveel beter krijgen dan hem, hij verdient je niet,…’ terwijl hij me goed behandelt. Oke, hij is misschien een ‘badboy’ maar tegen mij is hij lief en hij is in een relatie heel betrouwbaar.

Ik heb hen al zoveel gezegd dat ik niet beter wil. Serieus, al kon ik elke jongen op de aarde krijgen, ik zou nog steeds met hem zijn!

Wat vinden jullie van die stelling ‘Jij kan beter krijgen’, is het nu echt nodig om de mooiste/liefste/grappigste jongen te hebben die je krijgen kan… En weet iemand hoe ik het hen kan duidelijk maken, wat ik erop kan zeggen etc. :slightly_smiling_face:

Ik vind het vreselijk irritant als mensen dat zeggen. Die keuze maak je zelf. Ik zou een keer goed boos worden en zeggen dat je het zat bent

Nee, ik vind dat belachelijk. Ze mogen best 1 xtje eerlijk laten weten dat ze hem niks vinden, maar het is jouw vriendje dus dat zullen ze maar moeten accepteren.

Ik vind dat ook echt zever. Bij mijn ex zeiden mijn vriendinnen dat ook altijd. Ze zeiden altijd “je weet wat wij er van vinden, maar als je het wilt dan houden we je niet tegen”. Toen ging het uit, en sindsdien zeggen ze zoooo vaak “Nou zie je wel, we hadden ge toch gewaarschuwd…”.

Wel, ze hadden misschien een beetje gelijk, maar hij was heel lief voor mij. Zij kenden hem niet écht, want hadden al 3 jaar geen contact met hem gehad.

Dat zeiden ze ook bij mij en binnen een halfjaar waren we ‘het perfecte stel’ volgens diezelfde mensen, en ‘had ik zo’n geluk!’.
Ik zou er geen aandacht aan geven. Als jij vind dat het een leuke, goede jongen voor jou is, wie is een ander om dat te bepalen voor je?

Jouw vriendinnen willen je alleen maar helpen en advies geven. Soms kan je ook echt beter krijgen, maar liefde maakt blind (nou zeg ik natuurlijk niet dat het in deze situatie is). Praat een x serieus met ze of ze er mee willen ophouden.

Ja dat vind ik ook zo kut, ze oordelen maar terwijl geen van hen hem echt goed kent. Ze hadden hun oordeel al klaar voor ze er ooit een woord tegen gezegd hadden :’)
En ik ga me idd eens kwaad moeten maken, ookal doe ik dat niet graag…

Je moet je niet kwaad maken, want dan raak je je vriendinnen zeker kwijt. Ga gewoon goed serieus met ze praten, zonder afleiding van vriendjes of tv of iets. Mensen veroordelen gewoon, en ze willen je alleen maar beschermen. Tuurlijk is het vervelend, maar dit gebeurd gewoon. Ze willen jou niet kwijt.

Maar hun ‘advies’ is echt op bullshit gebaseerd en ik wil gewoon dat ze gelukkig voor me zijn, want ik ben nu gelukkig :slightly_smiling_face:
Liefde heeft me idd al blind gemaakt in het verleden, maar ik ben me nu heeel bewust dat mijn vriendje niet perfect is en zijn gebreken heeft, maarja wie heeft dat niet he :’)

Oh maar ik laat m’n vriendinnen zeker niet vallen hoor :'D ondanks dat zijn het schatjes haha, en ik vertrouw er echt op dat ze me ook niet laten vallen (:

Wil ik ook best wel geloven, maar vriendinnen zijn soms gewoon kut. Het kan ook dat ze onbewust jaloers zijn omdat jij zo’n vriendje hebt!

Aan de ene kant ken jij je vriendje natuurlijk het beste, aan de andere kant zien zij misschien dingen die jij niet ziet omdat zij niet ‘verblind zijn door liefde’.

Mochten ze echt concrete argumenten hebben waarom hij een slecht vriendje is, dingen als: ‘Hij gaat vreemd, hij gebruikt (te veel) drugs, hij is denigrerend naar je, etc.’ dan zou ik hier in ieder geval over nadenken als ik jou was. Zijn ze gewoon aan het zeuren en hebben ze niets concreets, zeg dan gewoon: ‘Ik vind het heel lief dat jullie op me willen passen, maar ik kies zelf wie mijn vriendje is en voor mij is hij heel lief, dus hou op met zeuren.’ Zoiets.

Hij gebruikt inderdaad drugs, heel veel zelfs, en dit is ook de hoofdreden dat ze hem niet oké vinden… Maar ik praat hier veel over met hem en we werken eraan, hij doet z’n best wel voor mij. :slightly_smiling_face: Dus ik vind het geen reden om het uit te maken hoor. Maar bedankt voor de tip !

ik weet nog ik zat net in een nieuwen klas me vriendje had het uitgemaakt en iedereen hij is toch lelijk je kan beter krijgen ect ect en ik maar huilen van ik wil toch niet beter ik wil hem.

conclusie ik vind dat egt kut als dat gezegd word

Langs de ene kant, is het niet leuk als je vriendinnen dat zeggen omdat ze je vriendje niet ‘knap’ genoeg vinden ofzo. Dan mag je er best eens boos over worden.
Langs de andere kant zien zij je vriend wel objectief. Als jij zegt dat je vriend lief is dan zal het wel zo zijn, maar misschien hebben zij wel gegronde argumenten waarop ze baseren dat jij beter kan krijgen, en proberen ze alleen maar goed te doen.

wij waren juist van: oooh hij is zo leuk en lief voor je maar we vonden het ook fantastisch voor dr, tot hij ons irriteerde…

en ja ik vind serieus dat ze beter kan krijge, maar ze passen toch goed bij elkaar qua karakter.

Ik wilde wat schrijven, maar na bovenstaande post slik ik dat toch maar eventjes in. Je vriendinnen zijn waarschijnlijk hartstikke bezorgd om jou en gezien zijn extreme drugsgebruik vind ik die argumenten best gefundeerd. Natuurlijk blijft het jouw keuze maar de feiten die je opsomt, lijken mij persoonlijk nu niet de start van een sprookje. Ik wens je veel wijsheid en ook geluk toe samen. Maar wees wel voorzichtig!

Het is niet omdat hij verslaafd is dat hij geen recht heeft op liefde. Ik heb het geaccepteerd en hij houdt nu rekening met mij. Als het echt te ver gaat maak ik het wel duidelijk, hij had overlaatst heroine genomen en toen is het een week gedaan geweest, nu doet hij het niet meer.
En het is niet enkel dat hoor, ze geven ook argumenten zoals : hij is dom, hij heeft rare vrienden, hij is niet zo rijk, …

Ik zou in ieder geval héél goed uitkijken.

Oke de volgende keer dat ze er iets van zeggen ga ik ze alles uitgebreid uitleggen :slightly_smiling_face: Maar volgens mij hoef ik toch niet op te passen hoor, hij heeft het beste met me voor