Jezelf Snijden ,

oke dit klinkt best lame ik weet het,

het begon toen ik een keer aan iemand vroeg hoe ‘‘emo’s’’ zich snijden
hij zei met een scheermes en dan heen en weer, om het uit te proberen
deed ik het, het prikte en ik dacht dat doe ik niet meer, een paar maanden
later voelde ik me kut, ik pakte een schaar uit mn lade en ging in mn
been krassen. tegenwoordig als ik onder de douche sta doe ik gewoon snel
een paar keer met een scheer mes snel over mn bovenbenen heen, en mn buik
laatst leken mn benen net een horrorfilm, ik heb het een paar mensen vertelt
ze zeggen dat ik het niet meer moet doen omdat het zonde is , yeah
maar ik heb het net nog gedaan, ik denk dat ik het doe omdat ik me savonds
gewoon rot voel, boos op mezelf, verdrietig, en als mn vriendje dan ook
nog droog tegen me doet dan zeg ik tegen mezelf dat ik het ga doen, en doe ik het ook.

zijn er maybe mensen met advies ofzo om te stoppen? of mensen die het ook doen? ;$

ik doe het niet, maar je moet hulp zoeken,
het gaat namelijk niet echt goed
en als je het voelt ‘opkomen’
misschien iets anders doen,
of zo iets?

A. Emo’s snijden niet >.<

B. Elastiekje om je pols. Elke keer als je het wilt doen: Pats.

Uhm, misschien alles in je kamer en de badkamer waar je je mee kan snijden weg halen? En jezelf dwingen het echt niet meer te doen.

Zoek hulp!

klinkt grof, zo bedoel ik het niet (:

Hulp zoeken, asap.

okeej, nee ik heb geen advies.
ik heb laatst in mijn hand geknipt, zodat het erg bloedde.
alleen het probleem is ik voel de pijn soms niet, dus dan denk ik: ooh het is niet zo erg als ik het nog een keer doe… -.-
mja. ik heb het tot nu toe 2 keer gedaan, maar dat is ook alles.

verder geen idee;;;; UP

Als ik jou was zou ik met iemand gaan praten. Misschien een vertrouwenspersoon op school? En voor nu is denk ik het beste om afleiding te zoeken in de avond, iets wat jij leuk vind. Je favo muziek opzetten, of een leuke film kijken. Of dat je je gevoelens in een boekje opschrijft, dat lucht vaak wel op!

beheersing en afleiding denk ik zo
ga iets doen inplaats van thuis zitten
en als je dan alsnog thuis zit idd met een elastiekje,

later als je er vanaf bent zul je het echt zonde vinden van je huid enalles

Hulp zoeken en iets anders voor in de plaats doen.

doe het gewoon niet. als je niet wist dat emo’s bestonden en dat zij dat doen zou jij het ook niet uitvreten!
als zei zouden gaan jumpen als ze verdrietig waren zou jij het ook doen waarschijnlijk. gewoon niet doen want dit is best erg.

Een vriendin van me heeft dit probleem ook meegemaakt, ik zou eerst inderdaad met een vertrouwens persoon gaan praten! (helpt echt iemand die naar je luistert)
Ook moet je het proberen met/zonder hulp van die vertrouwenspersoon tegen je ouders te vertellen. Je ouders kunnen zo alle snij dingen innemen, want die kunnen jou het meeste helpen met dit probleem thuis als je een goeie band met je ouders hebt kun je ook gewoon met je ouders goede gesprekken voeren… De problemen waardoor het komt kun je beter met de vertrouwenspersoon bespreken veel erover praten zo kun je je er over heen zetten of verhelpen. Of probeer een vriendin te hebben die je smst om het uur ongeveer, (of belt dat helpt nog beter) om je uit die waan van het snijden te halen. Zodat je weer in het Hier komt zeg maar… Sorry voor het lange verhaal… maar ik hoop dat je er iets aan hebt…

Allereerst zou ik je doorverwijzen naar het Automutilatie topic , hier (staat onder Beauty, Health and Hair), daar posten meiden die met hetzelfde probleem zitten.

Verder klinkt het natuurlijk veel makkelijker dan het is, maar het is toch beter om ermee te stoppen. Ik heb het zelf ook gedaan en ik doe het soms nog steeds, maar het ís ook zonde. Maar zoals ik al zei, ik ben niet echt een goed voorbeeld…

Sterkte!

Mijn zus deed dat ook. Wat bij haar hielp was een boek kopen waarin ze al haar gevoelens en alles wat haar tegenzit in op schrijven. Dat luchtte zo veel op voor haar dat ze niet meer ging snijden. Dus misschien helpt het bij jou ook.
Groetjes xx

Niet meer doen. Je bent te mooi om jezelf kapot te maken, letterlijk. Probeer het op iets anders af te reageren. Koop een dagboek, ga tekenen, schrijven. Bel een hulplijn. Je komt er wel uit, succes.

stop, stop, stop!
zeg tegen je vriendje of vriendinnen dat je je kut voelt!
maar ga niet snijden, je gaat je snijden omdat je je kut voelt, maar dan voel je je weer kut omdat je ging snijden!
dan gaje alleen maar meer snijden!

zoek hulp!
xxxox

Ik snij mezelf niet, ik zet altijd mijn nagels in mezelf, dan ga ik me beter voelen, als het bloedt.

Dus ik kan je ook niet helpen >.<

Je moet echt hulp zoeken, dat is echt niet niks.
Mijn tante deed het ook, en die kreeg toen een elastiekje om haar pols om het daarmee te doen.

Die vind ik wel slim eigenlijk. Weet niet of het werkt hoor.

Het werkt want het ´´snijdt´´ in je huid, en je ´´bereikt´´ er hetzelfde mee.
(Misschien wel voor ieder persoon anders, voor mijn tante hielp het)