Jezelf promoten als fotograaf

Geen idee of hier al een topic over is, maar ik vroeg me af of je jezelf kan promoten als fotografe? Ik zie meiden die in aanraking komen met modellenbureau’s etc., nemen die bureau’s dan zelf het initiatief of juist andersom? Hoe kom je aan opdrachten/word je gevraagd voor bijvoorbeeld magazines?

Een Facebookpagina en eigen website hebben kan belangrijk zijn zodat mensen je werk zien maar ik ken eigenlijk geen andere manieren bedenken… iemand tips?

Dit vraag ik me ook af!

Gelukkig ben ik niet de enige haha.

Ik denk dat je aan het begin zelf initiatief moet tonen, veel foto’s maken en je portfolio zo uitgebreid mogelijk maken! Als je dan 1 keer voor een bureau hebt mogen fotograferen word je sneller gevraagd denk ik, ook kun je op van die Facebook pagina’s oproepen plaatsen om modellen te zoeken. Vaak moet je wel als je bij bureau’s wilt fotograferen heel erg Fashion gericht zijn. :grinning: Voor de rest weet ik het ook niet hihi

Langs modellen bureaus gaan met je portfolio denk ik :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf nog beginner en maak al veel fotos de laatste tijd. Ze gaan er echt op vooruit maar nu wil ik dus meer modellen hebben voor mijn fotos. Ik heb nu 2/3 Echte goede, maar als ik andere mensen vraag van “Hey wil je een keer fotos maken?” dan komt dat meteen zo opschepperig over en dat wil ik niet. Dit is eigenlijk mijn probleem en het past wel in dit topic (:

Neejoh!! Je moet gewoon vragen aan meisjes/jongens die er ‘fotowaardig’ voor jou uitzien of ze zin hebben in een TFP shoot! Vaak vinden mensen het alleen maar leuk als er foto’s van hen wordt gemaakt. Gewoon heel enthousiast vragen etc. :slightly_smiling_face:

Vooral via Facebook? Als je goed genoeg bent wordt je ook wel opgemerkt als je veel online hebt staan.

Even off-topic, ik ken je foto’s via footo.nl! Ik vind ze heel mooi!

Wat betekent TFP? testfotoshoot…p? :blush:

Ik heb er zelf ook niet echt veel verstand van maar op Facebook zijn er ook bepaalde groepen voor Fotografen, modellen en MUA’s. Zo krijg je ook meer contacten.

Zorgen dat je visitekaartjes hebt en deze kan uitdelen. Een flickr is ook vaak handig om jezelf te promoten. Ik denk dat het ook een beetje vanzelf moet komen dus gewoon lekker je ding doen en je wordt vanzelf gevraagd door bureau’s etc zodra zij jouw werk geschikt vinden :slightly_smiling_face:!

Time For Print.

Thanks