Hoi allemaal!
Ik heb al een hele tijd geen topic meer geplaatst hier op girlscene. Ik ben zo één van die stille meelezers, maar nu heb ik toch het gevoel dat ik hulp nodig heb.
Al van op een heel jonge leeftijd begon ik mij bezig te houden met jongens en vriendjes. Hoe vaak zij met mij praatte en hoe vaak zei mij zeiden dat ik mooi was, hoe meer zelfvertrouwen ik kreeg. Als de ene jongen mij liet vallen, ging ik op zoek naar een andere die mij het zelfde gevoel kon brengen. (begrijp mij niet verkeerd, het is niet dat ik steeds seks had met deze jongens. Het ging eerder om het gevoel dat ik er van kreeg). Toen ik 16 jaar werd sukkelde ik door dit gedrag ook in de handen van verkeerde jongens. Je kent het ‘fuckboy’ type wel, ze laten je eerst denken dat je alles voor hun bent maar die tijd duurt heel erg kort. Als ik een ‘relatie’ kreeg met iemand ontstonden er steeds veel ruzies door negativiteit en door mijn eigen onzekerheid. Het lag toen niet steeds alleen aan mij, de jongens bedrogen mij ook echt.
Op mijn 17e kreeg ik mijn eerste echte serieuze relatie. Ik had mij nog nooit zo gelukkig gevoeld. Hij leek alles te hebben wat ik altijd al had gezocht, maar ik voelde nog steeds wantrouwen terwijl dit eigenlijk niet eerlijk was tegenover hem. We kregen hier vaak ruzie over, en ik merkte ook dat ik zelf in een negatieve vicieuze cirkel geraakte. Jammer genoeg heeft mijn (ex)vriend het gisteren uitgemaakt. Hij had heel veel frustraties in onze relatie maar hij vond zelf ook geen manier om er over te praten. We zijn twee jaar samen geweest, en ik heb in mijn ogen mij te angstig gehecht aan hem.
Ik merk dat ik steeds op zoek ben naar een ontbrekend deel dat ik steeds in jongens vind. Dit heeft al voor heel veel pijn/verdriet gezorgd en heeft het omgekeerde effect gegeven, dat ik namelijk nog minder zelfvertrouwen krijg. Ik wil niet meer in deze vicieuze cirkel zitten en wil graag beginnen werken aan mijzelf. Mijn vraag is nu eigenlijk hoe dat je hier aan begint. Hoe werk je nu eigenlijk aan jezelf? Hoe hebben jullie ‘jezelf gevonden’? Ik wil namelijk dat als ik de volgende keer (in een verre toekomst) een relatie heb dat ik mij deze keer op een normale manier kan hechten en dat er geen negatieve gevoelens meer aanwezig zijn.
Liefs