Jezelf leren naaien

Heejj,

Ik heb twee jaar geleden een naaimachine voor mijn verjaardag gekregen en hem nog nooit gebruikt, heel er zonde dus. Ik wil het wel graag leren, maar mijn moeder heeft geen tijd en ik ken ook niet iemand die het mij makkelijk kan leren. Misschien kan mijn oma het doen, dus dat ga ik morgen vragen, maar ze is al best oud en gestopt omdat ze het niet meer kon doen, dus misschien is dat te lastig voor haar. Ik heb wel een poging gedaan met het boekje dat bij de naaimachine zat, maar hij ging helemaal in de knoop, niet zo’n goed idee dus. Nu vroeg ik me af of er misschien mensen zijn die het zichzelf geleerd hebben, hoe ze dat gedaan hebben en hoe lang het duurde voor je het een beetje kon.

Xx

:smirk:

(Oh ik ben ook zo’n kleuter…)

lees de handleiding,
zodat je weet hoe jouw machine werkt.
verder kan je op youtube filmpjes bekijken,
en misschien een simpel patroon proberen uit n boekje?

OK, heb je dat zelf ook met youtube gedaan? Ik wil het namelijk wel graag leren

Nouja, ik heb het via school geleerd, dus daar kan ik je niet mee helpen. Voordat je een beetje fatsoenlijk én netjes kan naaien ben je al wel snel een jaar verder.

Als ik jou was zou ik eventjes kijken op youtube.
of simpelen patronen opzoeken op internet, in principe is het niet heel moeilijk om een rokje in elkaar te zetten.
OF koop een burda en pak daar een heel simpel patroon uit.
succes!

Jij ook al? :smirk: *gniffel*

mijn moeder heeft heel lang op les gezeten,
dus die kent de basis heel goed.
maar ik ben te eigenwijs,
dus ik probeer altijd maar wat,
en als er dan iets mis gaat kan ik haar roepen.

blijft lachwekkend :grinning:

Hahahah kut emoticon.

ik zou op internet kijken voor les in de buurt, dat heb ik gedaan en heb nu 1x per week les. Ik heb al een paar dingen zelf gemaakt. Ik vind het superleuk =D

Ja heb ik ook al voor gekeken, maar daar moest je je eigen naaimachine meenemen en zou ik een aardig eind met de bus ofzo moeten gaan. Dus dat is ook niet heel handig en het is ook een beetje lastig qua tijden. Als ik het mezelf gewoon kan leren kan ik het gewoon in passen in wat ik verder nog te doen heb. Ik heb trouwens vandaag wel wat boeken bij de bieb gehaald, dus ik ga een poging doen denk ik.

welkom bij de club!

Haha, hier nog een ;d

Doordenkers… :tipping_hand_man:

Ik leer het mezelf aan. Naaien is niet zo moeilijk met wat tutorials en zo vanaf het internet. Voor stof advies en dergelijke kan je bij een stoffenwinkel terecht en voor vragen over wat voor soort stiksel je moet gebruiken bij wat, kijk je naar je eigen kleding. Nu moet je wel rekening houden dat de meeste kleding afgewerkt is met een overlock machine. Maar met een beetje geduld en oefening kan je dat waarschijnlijk zelf ook met je eigen naai machine.

ik heb het van m’n moeder geleerd. ik denk niet dat het mij gelukt was als ik het mezelf aan moest leren.
maar je zou idd filmpjes kunnen kijken, of eerst héle simpele patronen of kleding kunnen maken waarbij je geen patroon nodig hebt. (die staan wel in de knipmode)

haha geloof het of niet ik heb het van mijn papa geleerd en een heel klein beetje uit het boekje
ik wil ook graag verder leren en zoek nog altijd naar cursussen die mensen geven om het te leren maar je moet er altijd ouder voor zijn :frowning_face:

ik heb het van m’n moeder en oma geleerd. het is niet heel moeilijk hoor! Alleen met de draadjes erin doen enzo moet je even oefenen! :slightly_smiling_face:

@Janiniepienie: Is het zo moeilijk om de pijlen te volgen dan?

ik dacht echt van wtf toen ik die titel las xD