Jezelf haten

Hoi,

Haat je jezelf soms? Dat je je gewoon schaamt voor jezelf en je jezelf behoorlijk laag ziet. Dat je denkt dat andere meer waard zijn en dat je niks verdient. Dat je zo lelijk bent dat je het niet eens waard bent om met de ‘‘gewone mensen’’ te praten.

Dat je je slecht voelt voor je ouders omdat je niet ‘‘normaal’’ bent…?

// Wat vind je van mensen die zo laag over zichzelf denken?

Ik herken die gevoelens maar al te goed. ik voel mij echt de ‘slechte, moeilijke’ dochter naast mijn broer en zus. Ik heb toen ik jong was (12-15j) mezelf echt minderwaardig en lelijk gevoeld. Ik was op school heel stil en durfde niks te zeggen. Ik droeg donkere kleren en zat vaak alleen op school. Ik dacht dat ik lelijk en dik was.

Ik ben er in stapjes van afgeraakt. Ten eerste kreeg ik een hele goede vriendin bij wie ik eigenlijk altijd vrolijk was ipv stil en bang. Toen ik in een betere klas klas terecht kwam waarin ik me goed voelde, bloeide ik echt open. Daardoor voelde ik me al beter op school en kreeg ik veel goede vrienden. Toen heb ik de problemen thuis aangepakt, door met men ouders te praten maar ook met een kinderpsychiater. En sinds dit jaar voel ik me ook niet meer lelijk (soms toch, eigenlijk werk ik er nog aan)

Eigenlijk niet.

Ik heb wel een negatief zelfbeeld, maar zo erg dat ik mezelf het niet waard vind om met ‘gewone mensen’ te praten, nee.

Ja, diep van binnen wel.

Ja ik haat mezelf altijd.

Heel soms.

Ik hou van mezelf :’)

Ik haat mezelf (:

Vroeger wel, maar ik heb leren inzien dat ik mezelf niet moet haten maar dat ik eigenlijk heel blij moet zijn om wie ik ben. :slightly_smiling_face:

ik haat mezelf echt… ik walg van mezelf en vind me zelf ook erg lelijk ik schaam me snel en ben bang dat mensen me gaan uitlachen…

ik haat mezelf, ik schaam voor mezelf en ik vind mezelf erg lelijk ik bedoel ik haat mijn gezicht enorm, ik wou soms dat ik een ander gezicht had en dat ik er mooier uitzag.
soms zit ik gewoon uit het niets gewoon te huilen.