jeukerige ogen!

heeei.
ik heb de laatste tijd ontzettend last van jeukerige ogen! al een paar weken lang! daardoor ben ik de hele tijd in mijn ogen aanhet wrijven en het is heel vervelend. En mijn ogen worden er ook heel erg rood van en alle make-up gaat ervan af of uitgelopen! ik heb al bij de andere gekeken maar daar gaat het steeds over ontstoken ogen niet over jeuk! Help!

Als je ogen ontstoken zijn kunnen ze ook jeuken. Maar ik denk zelf dat je misschien last heb van hooikoorts? Mijn zus heeft dat ook altijd en sinds gisteren weer heel erg omdat het voorjaar weer echt begonnen is. Of je bent ergens anders allergisch voor?

als je lenzen draagt kan t daardoor komen, dat heb ik op dit moment enoorm t wordt tijd voor nieuwe lenzen denk ik

Heb precies hetzelfde! Waarschijnlijk hooikoorts! Vorig jaar had ik daar voor het eerst last van en nu dus weer. En het valt me op dat het als het wat lekkerder weer is buiten erger is. Ik wacht nog even af en anders zijn er misschien ook pilletjes of andere medicijnen voor! x

verplaatst.

en het hooikoorts seizoen is begonnen, dus zou je even laten testen of pilletjes halen

hooikoorts denk ik. Join the club. Het is ontzettend kut. maar als je even naar de dokter gaat/belt dan heb je zo medicijnen er tegen. en dan is het bijna helemaal over.

Dat heb ik ook, ik wist ook niet wat het was.

ja:O dat zou inderdaad kunnen. maar ik heb het al tweee of drie weken, dus dan heb je toch nog geen hooikoorts?

Hooikoorts?

Mijn moeder heeft er ook last van. (jeukerige ogen en heeft normaal hooikoorts)

Ik heb pas sinds een paar dagen weer last van hooikoorts, nog niet al een paar weken en ik ben allergisch voor zo ongeveer alle pollen die er maar in de lucht willen zweven. Maar ik weet dus niet, misschien heb jij wel net een soort waar ik niet allergisch voor ben? Of je hebt gewoon geen hooikoorts natuurlijk (wees dan blij, heel blij). Ga gewoon even langs de dokter en je komt er zo achter.

hooikoorts. zekerr weten,
heb er zelf ook weer last van.
ookal vind ik nu wel dat het dit jaar héééél erg vroeg is voor mij, normaal heb ik er pas eind april last van, maar nu al 3weken ofzo. morgen even naar de dokter, want mn oogdruppels van vorig jaar zijnn naturlijk niet meer goed. XD

hier heb ik ook last van sinds 3 weken ongeveer,
en soms zijn is het bij mijn oogleden dan helemaal rood,
en het jeukt echt vervelend,
maar ik heb hier nog nooit eerder last van gehad,
kan het dan ook hooikoorts zijn?
x

ik denk hooikoorts, net als ik :stuck_out_tongue:
en waarschijnlijk ben je allergisch voor bepaalde boompollen (hazelaar, berkenboom) want die staan het eerst in bloei

Hooikoorts kan ook ineens komen ja.
Als je lichaam de pollen herkent als lichaamsvreemde stof kunnen er antistoffen aangemaakt worden tegen de antigenen van de pollen. In een B-geheugencel wordt dit opgeslagen, zodat bij elke nieuwe ‘aanval’ er weer snel antistoffen aangemaakt kunnen worden.
Vervolgens komt er histamine vrij, wat voor bloedvaatverwijding zorgt, daardoor kan water makkelijker uittreden, waardoor je waterige ogen en een loopneus krijgt.

wow, dat klinkt alsof je er weet van hebt :open_mouth: :stuck_out_tongue:

6vwo biologie =’]

't kan ook gewoon zijn dat je een nieuwe mascara nodig hebt. xd

volgens mij kom ik nu vet dom overr. xd

Idd, mss ben je allergisch voor je mascara, maar het kan heel goed dat je hooikoorts hebt! (Vooral als je ook moet niezen en zo.)

Tip: Je hebt bij de drogist van die oogdruppelflesjes (prevalin). Moet je in elk oog een druppel doen, even tien minuten niet wrijven en dan hoort het te werken (ik heb ook hooikoorts en bij mij is dat echt de uitvinding van de eeuw, ik heb t op recept maar heb de drogist-versie ook gehad, en dat werkt voor mn gevoel net zo goed).
Als het niet over gaat of je wil toch zeker weten wat het is, kan je natuurlijk altijd naar de huisarts gaan :slightly_smiling_face:

Ohja, en hooikoorts kan idd echt in één klap ontstaan! Ik had tot mn 11e echt nergens last van, maar toen was ik op vakantie en k moest ineens heel erg niezen, jeukogen, enz. Had ik ineens héél erge hooikoorts! (Kgloof bij die test het sterkste wat eruit kan komen :stuck_out_tongue:). Echt héél vreemd dat dat na zoveel lentes vol pollen ineens zonder waarschuwing ontstaat ; )

Hooikoorts

eeeen vriendin beweerde dat te lang naar je pcscherm staren ook jeuk ogen geeft, kan dat?