Jeukende witte blaasjes hand?

Ik stond vanochtend op en smeerde wat creme in m’n haar en opeens heb ik witte blaasjes op m’n rechterhand en m’n linkerhand een beetje… EN HET JEUKT!
Ik heb dit 1/2 maand geleden ook al gehad en toen heb ik het gewoon letterlijk weg lopen krabben met gevolg roodheid en wondjes etc, maar het was wel weg.
Ik vind het zo irritant en durf gewoon letterlijk geen haar producten meer met m’n handen aan te raken :s

En oja echt héél vies als ik mijn handen buig knappen die blaasjes soort van ‘open’ yikess… :s Wie weet er iets tegen? Tegen de jeuk ofzo?

Zijn het niet gewoon blaren? Naja dat verklaart natuurlijk niet de aanraking met die haarproducten. Waarschijnlijk een allergie voor iets in die haarproducten?

Upjee, hier heb ik soms ook last van!

(Mentho10 poeder helpt enigzins tegen de jeuk. Das een soort talkpoeder)

Wow wat toevallig, ik had hier gisteravond ineens ook last van! Wilde er net een topic over maken. Ik heb ze op mijn pols, van die hele kleine witte jeukende blaasjes ja.
Upje dus!

Ja waarschijnlijk ben je allergisch voor een stofje in die haarproducten… Ik had dat altijd met gezichtscreme, ik kreeg altijd een enorm rood hoofd van die creme… heel vervelend.

Pff echt super vervelend ja, want ik gebruik als ik wakker word wel meerdere producten, eerst iets voor op m’n gezicht waar ik m’n handen dus ook mee gebruik en m’n haar… ben echt bang dat het ook op m’n gezicht komt dus raak helemaal niet meer m’n gezicht aan, haha :stuck_out_tongue:

Ik heb het ook 'n tijdje gehad. Ik dacht dat het eczeem was maar het kwam en ging…Koop alleszins eerst 'n anti-jeukzalfje bij de apotheker en ga eens naar de dokter.

komt dat niet door de zon ?

Dyshidrotisch handeczeem?

Heb ik ook gehad, was niet cool.

handen altijd wassen met een hypoallergene zeep en heel goed afdrogen. Ook goed vet houden met een handcreme voor de gevoelige huid.
Tissues bij je hebben om je handen af te vegen als ze zweten (mogen niet vochtig zijn).
Daarnaast je handen ontzien, dus als je de afwas ofzo doet even rubberen handschoenen aan doen.

Als het niet weg gaat naar de dokter gaan.

Had het ook, niet aan krabben dan begint het te schilferen, het gaat vanzelf weg (:

Doe je dat haarspul vaker? Want ik heb soms ook eczeem, van die hele mini kleine blaasjes op je handen die jeuken als een gek (maar meer doorschijnend dan wit), maar die komen niet meteen nadat ik iets heb aangeraakt (was het maar waar, dan wist ik waarvan t kwam…).

Oplossing lijkt mij gewoon ander haarspul gebruiken, handschoenen aandoen als je dat gebruikt of de jeuk doorstaan ; ) Je hebt er ook crème voor (huisarts), maar als je zo zeker weet wat de oorzaak is lijkt dat spul niet meer gebruiken me wel t handigst.