Jeukende vagina

Sinds gisteren heb ik hele erge jeuk bij mijn vagina. Het gaat vooral om de grote schaamlippen, daar is het roodachtig en het brand een beetje. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb nooit seks gehad en soa’s kan ik niet hebben aangezien ‘mond werk’ al een half jaar geleden is en mijn vriendje het ook nog nooit gedaan heeft, voor als iemand hier naar vraagt.

Het kan een vaginale infectie zijn, die dingen jeuken als de hel en het is meestal niet omdat je seks hebt gehad maar omdat de ph waarde van je vagina is ontregeld. Houdt het langer aan ga dan even naar de dokter, ik kreeg een soort zalf die ik moest inspuiten en een tabletje, en dan is het binnen 3 dagen weer over (:

Kan een schimmelinfectie zijn.
Allergisch voor bepaalde stof in ondergoed.
Afgedroogd met andermans handdoek?

Gewoon wassen met lauw water en verder niets.
Anders even die nieuwe zalf of tabletten halen tegen kwaaltjes bij de vagina.

Ga naar de dokter?

Waarschijnlijk schimmelinfectie (heb ik ook gehad) ben gewoon naar de huisarts gegaan, kreeg je een zalfje en binnen 3 dagen ging het weg! Eigenlijk de volgende dag al.

Hoi hoi ,
Ik heb er misschien wel een tip voor, waar iedereen wel sws wat aan kan hebben. Misschien kan je dit proberen voordat je naar de huisarts gaat.
Ik gebruik zelf namelijk Chilly wasgel. Dat laat je weer heerlijk fris voelen. Kan je gewoon kopen bij de kruidvat(staat waarnschijnlijk bij maandverband in de buurt), je hebt er 3 soorten van en ik zelf gebruik dan de blauwe, die heeft een antibacteriele werking. heel fijn.

Vaak is dat juist wat het veroorzaakt. Het verstoort de PH-waarde van je vagina. Gewoon met water wassen is het beste.

OT: Waarschijnlijk een schimmelinfectie. Ik ben er gelukkig net vanaf, d.m.v. een zalfje en een vaginale pil.

Chilly wasgel is daar juist suuuuuperslecht voor.

Chilly wasgel bevat ph waarde en bevat geen zeep.
Chilly is speciaal voor de vagina.
Maar als het wel echt schimmel is, dan is het misschien niet zo goed, geen idee.
Ik vind het fijn spul

noooo geen chilly gebruiken. Ik kreeg dat daar juist door

chilly is idd sleeeecht, Chilly en Lactacyd is Ph neutraal, dus zuurgraad 7. je vagina is veel zuurder, ongeveer 4. als je jezelf wast met lauwwarm water is dit zooo veel beter.

Schimmelinfectie?
Ik heb dit elke maand na ongesteldheid!
Je lichaam maakt bepaalde zuren aan waardoor je na je ongesteldheid
schimmelinfectie krijgt. Ik word er gek van elke maand pijn, jeuk, roodheid niet te doen. Ik bestel dan medicijnen: 1 bal van 1200mg die ik vaginaal in moet brengen.
Dag erna heel veel pijn brandend gevoel, 2 dagen erna weg!

Klinkt vies, maar:
Water mengen met azijn en daarmee spoelen.
Is echt heel goed!

Valerie ben jij soms een dokter?
Je moet NOOIT je kut met dingen wassen die er niet thuishoren. Azijn dus.

Gewoon wassen met lauw water houd de jeuk aan dokter, easy like that!
Niet luisteren naar al die rare reacties je vagina is gevoelig.
Bij mij kan ik niet tegen katoen dan gaat het jeuken as hell! En inlegkruisjes jeuken ook maar tampons gebruik ik nog niet.

Miconazolnitraat smeren aan de buitenkant, kun je bij de kruidvat kopen, is een schimmelcrème. De infectie die je hebt is waarschijnlijk candida.

Voor het gemak kun je ook naar de huisartsenpost bellen, dan geven zij een recept voor een capsule door aan de apotheek die je vaak dezelfde dag nog op kunt halen. Krijg je 1 capsule mee, die moet je daarbinnen inbrengen en dan is het na een paar dagen weg :grin:.

En inderdaad geen chilly of lactacyd gebruiken, en het liefst ook geen inlegkruisjes.

Ik vind het best raar. Ik was altijd met zeep, daar onder… Maar ik heb werkelijkwaar nog nooit een infectie gehad. Ik gebruik altijd Sanex, deze is PH neutraal.

In dit geval kun je het beste langs de huisarts gaan of even naar de huisartsenpost bellen, ik weet niet de huisartspraktijk vandaag open is. Je krijgt hoogstwaarschijnlijk Gyno-daktarin vaginaal Capsule mee. Afhankelijk van je leeftijd en gewicht krijg je er eentje OF van 400 mg en dat 1 keer daags (kuur van 3 dagen) of een vaginaal capsule van 1200 mg (eenmalige kuur).

Wat betreft het wassen met Chilly of Lactacid, ik vind het nogal dubbel. De een zweert het hierbij, de andere krijgt klachten. Maar zoals ik al zei; ik gebruik altijd Sanex en heb er nog nooit last van gehad.

Als je jeuk hebt aan de grote schaamlippen, dan heeft het toch niks met je vagina zelf te maken?

Ik heb het zelf wel gehad door een ander waspoeder. Mijn moeder waste mijn ondergoed met een nieuw soort en binnen een paar dagen rode en jeukende lippen. Oude waspoeder en het ging weer weg. Een soort overgevoeligheid denk ik.

Ik zou ook niet gaan smeren en wassen met allerlij dngen. Gewoon water is het beste denk ik.

Kraanwater hoort er ook niet in thuis pop!

“Een meer specifieke maatregel die heel effectief is om vaginitis te helpen genezen, is het gebruik van een azijnbad. Doe twee eetlepels witte azijn of appelazijn in een glas lauw water en spoel met dat mengsel eerst twee of drie keer per dag en daarna eens per dag de vagina totdat de symptomen minder worden. Een normale vagina is enigszins zuur, en door te proberen een goede zuurgraad te krijgen met zo’n azijnspoeling kan de groei van de ‘goede’ micro-organismen gestimuleerd worden. Deze organismen beschermen de binnenwand en remmen de groei van bacteriën en trichomonas. Schimmels geven de voorkeur aan een meer zure omgeving, maar azijn heeft de opvallende eigenschap dat de groei van schimmels er toch door wordt beperkt. Zoals iedere wasbeurt reinigt een azijnspoeling de vagina en belemmert een te snelle groei van organismen die infecties kunnen veroorzaken.”

Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/18335-homeopathie-vaginitis.html

Klopt, je gaat toch niet je vagina spoelen van binnen als je last hebt buiten de vagina??