Jeukende schaamlippen

Ik heb sinds gistermiddag/avond jeuk aan de binnenkant van m’n schaamlippen, echt alleen de binnenkant. Ik heb eergister en gister wel 4 keer seks gehad, dus kan het zijn dat ik daardoor jeuk heb? Het is ook geïrriteerd. Verder zie ik niks vreemds eraan.
Het kwam echt zomaar opeens opzetten, maar nu ben ik eraan gaan zitten en is het wat erger geworden…

Zou het een schimmelinfectie zijn? Heb verder geen last van pijn bij plassen of rare afscheiding etc.

En als het een infectie is, hoe moet je dat dan behandelen? Kan je het beste naar de huisarts gaan of kan je ook bij de drogist iets halen?
En is het besmettelijk net zoals een soa, en moet ik dus mijn vriend inlichten?
Alvast bedankt!

Kan heel goed zijn dat het een schimmelinfectie is idd, ik geloof dat je daar tegenwoordig gewoon voor naar de drogist kan en niet meer eerst naar de huisarts hoeft.

Tenzij je een condoom hebt gebruikt, kan het ook een soa zijn?

lijkt me niet want mijn vriend en ik waren allebei maagd hiervoor.

Nouja, dat je maagd was betekent niet dat jij of je vriend geen andere seksuele ervaringen kunnen hebben en SOA’s krijg je niet alleen van penetratie, maar gewoon van seks in het algemeen.

Maar in jouw geval kan het misschien ook gewoon geirriteerd zijn van de gemeenschap, vier keer is natuurlijk best veel. Als je na het weekend nog steeds erg veel jeuk hebt, zou het wel een schimmelinfectie kunnen zijn. Dan moet je gewoon een creme of een pil gebruiken, kun je gewoon via je huisarts krijgen of bij de drogist halen.

Ik denk ook dat het gewoon geïrriteerd is. Ik zou even een paar dagen afwachten, als je afscheiding ook witter en korreliger wordt heb je een grote kans dat het een schimmelinfectie is. Ik zou echter niet meteen zelf wat halen bij de drogist, maar eerst even langs de huisarts gaan zodat je zeker weet dat dit het is.

Als je vaker een schimmelinfectie hebt gehad leer je het wel te herkennen, maar wie weet is het wel iets anders :wink:

Wat je bij de drogist specifiek voor een vaginale schimmelinfectie kunt halen, is de Canesten Gyno. Deze heb je in tabletvorm, en in de vorm van een creme. Deze zijn allebij voor inwendig gebruik, dus echt voor IN de vagina.

Schaamlippen zijn echter uitwendig, die je het beste kunt behandelen met een anti schimmel creme (miconazolcreme, 20 ). Deze vind je bij kruidvat bij het voetschap ipv geneesmiddelen schap, omdat het als zelfzorgmiddel ook veel voor voetschimmel wordt gebruikt.

Wil je het meeste effect hebben, breng dan 1x het tablet of de creme in van canesten gyno, het liefst voor het slapen gaan (inlegkruisje is handig want er wil nog wel eens wat uitlopen). Behandel jezelf verder 2x per dag met de miconazolcreme.

Nee ik snap dat je ook op die manier SOA’s kunt krijgen, maar in ons geval waren alle sexuele handelingen de eerste keer.

Bedankt! Ik ga het eerst nog wel even afwachten, aangezien het wel al wat minder is dan gister. Zoals ik al zei is m’n afscheiding niet anders dan normaal, voor zover ik heb gemerkt. Maar is die crème dan wel veilig te gebruiken zo dicht bij m’n vagina?

4 keer op een dag? holy moly

OT:
Ik denk in eerste instantie dat het geïrriteerd is, maar het kan ook een schimmelinfectie zijn. Goed schoonhouden en als het over een paar dagen nog steeds is dan is het misschien wel een schimmelinfectie.

Waarschijnlijk gewoon een schimmelinfectie

En dan nog een vraagje, kan m’n vriend er ook last van krijgen? Ik weet dat het vaak voorkomt bij vrouwen, maar moet hij dan ook maatregelen nemen?

Zou hem ook maatregelen laten nemen, het is namelijk overdraagbaar, dus als jij het kwijt bent en hij evt. nog een schimmel heeft (ook al heeft hij er geen last van), dan ben jij weer terug bij af en dat is gewoon vervelend.

Dus stel ik ga naar de huisarts en ik krijg bijvoorbeeld een zalfje voorgeschreven, of ik koop zelf iets bij de drogist, moet ik hem dat ook laten gebruiken?

Dat kan. Ik heb het ook gehad en ben gewoon naar het Kruidvat geweest om wat te halen. Ik had Canesten Gyno (dacht ik…), dat was in zalf en pil vorm (die je dan moet inbrengen), ik had de zalf. Mijn vriend heeft zelf wat geregeld, er zijn genoeg zalfjes en dingen bij de drogist tegen schimmelinfecties.
Maar als je zeker wil zijn, kun je ook naar de huisarts gaan en als hij je iets voorschrijft meteen vragen hoe en wat met je vriend en of hij hetzelfde kan gebruiken bijvoorbeeld.

Ja die wilde ik ook al gebruiken. Maar je kunt toch niet elke crème tegen schimmelinfecties zomaar op je geslachtsdelen gebruiken?

mijn mama is verpleegster en heeft al last sinds haar jeugd van schimmelinfecties ze komen en gaan bij haar dit begint bij mij ook de laatste tijd,

wat je best ook kunt doen is op een washandje (of iets dergelijks) iso betadinde doen en dat in je vagina steken, ja het klinkt raar maar dan dood je de bacteriën van buiten af. het kan zijn dat dat wat gaat branden door de open wondjes die een schimmelinfectie maakt, doe dit gewoon zo vaak mogelijk en steek het zo diep mogelijk, werkt echt
miss heb je wel iets in huis waarmee je makkelijker die zone kan spoelen gelijk een soort pompje waar je dan iso betadine in doet en verdunt met water.
mocht het wat raar klinken wat ik allemaal zeg hier is even een linkje waar ze dit ook aanraden.
http://www.iso-betadine.be/du/productinformatie/iso-betadine-gynecologie-en-unigyn/iso-betadine-gynecologie/

Voor uitwendige schimmelinfectie schrijft de huisarts ook miconazol 20 voor dus die kan je zeker veilig gebruiken!

Ik zou er niet zo happig op zijn op betadine in mijn vagina te doen maar goed XD

Als je vriend nergens last van heeft moet hij zeker geen middeltjes gaan gebruiken, het is wel verstandig om het, terwijl je klachten hebt, met condoom te doen want het is seksueel overdraagbaar.

Ben inmiddels sinds maandag canesten gyno crème aan het gebruiken. Werkt prima en de klachten zijn al veel minder. Denk dat in een dag of twee het wel helemaal over is.

Klinkt raar inderdaad maar bedankt voor de tip!