Jeukende oren

Hee,

Ik heb echt extreem last van jeukende/pijnlijke oren. Ik maak ze bijna nooit schoon met wattenstaafjes omdat je dan het smeer naar binnen duwd. Jammergenoeg blijft er ook niks aan het staafje zitten als ik ze schoonmaak.
Wat helpt nu tegen jeukende/pijnlijke oren? Kan ik hier gewoon oordruppels in doen die je bij de drogist kan halen? Of iets met olie oid?

Je kunt ook je oren laten spuiten bij de doktersassistente (althans, bij mijn dokter), dat zou misschin ook kunnen helpen! Al moet ik wrl zeggen dat ik ong hetzelfde heb als jij (al een jaar) en de dokter steeds zegt dat ie er niks aan ziet :frowning_face:

Dat weet ik dat dat kan haha! Maar als t opgelost kan worden met oordruppels oid. Is het ook wel fijn^^.
Plus mijn dokter heeft vakantie

Bij de appotheek hebben ze hele fijne oordruppels =) geen idee hoe ze heten maar bij mij helpt het x

Same problem!

Ik heb ergens gelezen dat als je een paar dagen wat druppeltjes azijn in je oren doet dit kan helpen. Het was volgens mij wel gericht op zwemmersoor (ooit al op gegoogled, wie weet is dat het?)
Edit:
Hier is het :slightly_smiling_face:

"Hierbij is de vochtigheidsgraad in de gehoorgang verhoogd en wordt deze minder zuur, waardoor de kans op een ontsteking groter wordt. Daarom wordt een gehoorgangontsteking ook wel “zwemmersoor” genoemd.”
Dan zou zure azijn dus kunnen helpen.