Jeukende Hoofdhuid?

Hoi Hoi.
Dit is eigenlijk best wel een schamend onderwerp voor me.
Laatste dagen heb ik erge last van jeukende hoofdhuid.
Ik heb nooit last gehad van hoofdluis en ik hoop ook dat ik het niet heb :bored: als ik namelijk voor de spiegel naar mijn hoofhuid kijk zie ik wel van zulke kleine zwarte ‘‘puntjes’’ of terwijl bolletjes.
ENIG IDEE WAT HET IS?

Krab eens langs je scheiding als je in de spiegel kijkt.
Vallen er witte schilfertjes uit?

Nope .

Stap over naar een sulfaatvrije shampoo, en doe eens 1x per week een haarmasker van kokosolie. Dit hielp bij mij echt al na 1 dag :slightly_smiling_face:

Ik gebruik nu een Vichy Dercos shampoo voor mijn roos… Dat is de enige dat ook helpt bij roos.
Als krab heb ik van zulke zwarte ‘‘weetiknietwat’’ onder mijn nagels :c

Had ik ook toen ik hoofdluis had, dus zou even door iemand anders goed laten kijken!

Dan is de kans erg groot dat je geen roos en/of droge hoofdhuid hebt.
Hoe lang heb je er al last van? Want als je er nog niet lang last van hebt dan is de kans erg groot dat je luizen hebt.

Edit: Ik lees nu pas dat je er pas een paar dagen last van hebt. Ik denk dat je luizen hebt dan. Laat je hoofdhuid even nakijken door iemand en als ze luizen of luizeneitjes vinden zou ik zo snel mogelijk luizenshampoo kopen.

En niks om voor te schamen hoor :d Ze komen juist af op schoon haar haha

Luizen heersen weer heel erg, dus ik zou je even door iemand laten controleren!

Als je zwarte puntjes ziet dan is de kans wel groot dat het luizen zijn inderdaad aangezien je ook geen last hebt van schilfertjes op je hoofdhuid. Laat iemand er snel naar kijken en dan gewoon even langs de apotheek ofzo voor shampoo of ander spul wat er tegenwoordig voor is.
Je hoeft je er sowieso niet voor te schamen hoor, bijna iedereen heeft het weleens gehad en we weten allemaal hoe vervelend het is!

Ik moest echt even lachen om je username :grinning_face_with_smiling_eyes:

OT: Ik denk dat het luizen zijn ja, bij de apotheek kan je luizenshampoo halen, als je dit ongeveer twee weken gebruikt zijn ze zo goed als weg.

*Zucht* het zijn inderdaad luizen. Mijn moeder heeft er naar gekeken en heeft er best wel veel uitgehaald zaterdag. Ze controleert mijn hoofd elke dag en ze komen echt minder voor. Ik heb een antiluisshampoo gekocht bij de Etos en na 1x gebruiken was het weer op. Wel jammer van de 12.50 die ik ervoor betaald heb maarja… Ik spoel mijn hoofd elke avond met water en azijn, (stinkt wel maar helpt beter dan een shampoo) En ze komen er zelden voor :slightly_smiling_face: Hoelang duurt het normaal voordat ze wegzijn?

zo’n twee weken lijkt me, je moet niet alleen de luizen maar ook de neten weg krijgen.

Ik werk in een drogisterij en we hebben toevallig laatst informatie vanuit een bedrijf gekregen van luizenproducten en die zeiden dat het bewezen is dat luizen geen voorkeur hebben voor schoon of vies haar. Is maar een fabeltje, of de mensen uit dat bedrijf hebben het fout XD

Maar idd goed zorgen dat de neetjes!

wat mijn moeder is opgevallen, is dat er geen neten zijn.

Neten zijn meestal niet heel duidelijk te zien

Ik had ook een jeukende hoofdhuid maar dat komt bij mij omdat het extreem droog is daar… Heel mijn huid is droog overigens.

Ik heb dit ook, komt bij mij door de shampoo. Ik kan niet tegen SLS. De shampoo van Himalaya zit geen SLS in, dat zou je eens kunnen proberen!!!