Jeukende hoofdhuid.. wat te doen?

Heyhey,

Ik heb een hele erge jeukende hoofdhuid, en ik heb geen idee waardoor het komt…
Ik heb geen luizen, ik heb het gecheckt en ben helemaal schoon.
Voorderest heb ik ook niet zo veel roos, heel klein beetje maar, het jeuken is 3 weken geledem begonnen toen ik een nieuwe shampoo van vichy gebruikte.
Ik heb een week lang een andere shampoo gebruikt, en de jeuk is nog steeds niet weggegaan…
Het is suuuuper irritant want voor andere mensen zou het lijken alsof ik luizen heb doordat ik elke keer krab.
Iemand tips/ideeën?

:hugs:

Geen idee, misschien kun je even googelen?

Voor de zekerheid langsgaan bij de dokter om te kijken of je misschien een hoofdschimmel hebt - dat veroorzaakt vaak ook jeuk.

Ja misschien wel een goed plan

Waarschijnlijk is je shampoo te agressief, probeer bijvoorbeeld de ‘puur’ shampoo van andrelon!

Inderdaad een andere shampoo gebruiken, ook iets langer dan een week, omdat je huid ook wat rust moet krijgen (stel dat het door je nieuwe shampoo kwam). Was je het ook vaker dan normaal?

En anders misschien even naar de dokter gaan, zoals al gezegd.

Er zijn hier al erg veel topics over geopend, wat ik me kan voorstellen, want het is heel irritant. Maar zoek eens binnen ‘Beauty, Health & Hair’ op ‘jeuk hoofdhuid’ oid, dan vind je zeker wel wat tips. Ik heb zelf ook in een paar topics erover gereageerd.

Kan je niet je haar een paar dagen niet wassen? Ik ben geen expert, maar misschien komt je hoofdhuid dan wat meer in balans. :slightly_smiling_face:

Soms is je hoofdhuid gewoon heel warm, dan jeukt het ook.
dan broeit het en als je dan gaat krabben word de jeuk alleen maar erger.
Of je hebt exceem ( typ ik dat fout?) but anywaysssss ga naar de dokter

Het kan ook komen door de crèmespoeling. Of heb je misschien het water te warm gezet?

Het komt waarschijnlijk door je shampoo waardoor je hoofdhuid droog word en gaat jeuken en schilferen.
Ik had dit ook. Heb toen de kapper om advies gevraagd en die heeft mij de Bain Riche Dermo Calm shampoo van Kerastase meegegeven.
Na een week merkte ik al verschil. Mijn hoofdhuid jeukte niet meer.
Misschien helpt het ook om je haar met lauw water te wassen in plaats van warm water.

Je kan shampoo gebruiken zonder parfum enzo. Deze shampoo heb je zelfs bij de action!

Probeer eens een shampoo zonder sulfaten

ik heb van die schilfertjes op m’n hoofd.
ik gebruik nu neutral shampoo en conditioner enzo. Helpt wel.
Maar misschien heb je wel wat anders…
Huisarts?? xx