Jeukende benen

Hallo!
Als ik 's avonds mijn spijkerbroek uittrek en ik lig in bed, heb ik een hele poos ontiegelijke jeuk aan mn benen. Dan ben ik echt heel lang aan het krabben en ik word er echt gek van! Er zitten geen bultjes op mn benen. Wie heeft hier nog meer last van en wie weet waar het aan kan liggen?

Restless legs syndroom?

Scheer je vaak je benen?

Misschien gewoon droog? Heb je insmeren met bodylotion geprobeerd?

Kan aan het wasmiddel liggen. En anders even een tijdje je benen niet scheren.

Ik heb dit ook! Alleen ik heb het idee dat het bij mij in combinatie met warm douchen is. Want het is vaak erger als ik gedoucht heb.

Naar mijn idee helpt het wel iets als ik mijn benen goed in smeer met lotion of niveau.

Ik heb het ook wel eens als ik zelfbruiner gebruik.
Als je niet weet waar het door komt, probeer elke dag op te schrijven of je wel of niet scheert, wel of geen producten gebruikt, en hoeveel jeuk je hebt. Na een tijdje kun je dan makkelijk terugkijken welke dagen de jeuk het ergst was en wat er steeds naar voren komt

Dit heb ik vooral wanneer het bed lang (2 weken) niet verschoond is. Als we het bed dan verschonen is het over, misschien ligt het daar aan?
Of inderdaad een warme douche als ik mijn benen heb geschoren, vinden ze ook niet leuk.

Ik heb enorme jeuk op mijn benen omdat de huid heel droog is. Regelmatig smeren met een creme of baby olie helpt bij mij erg goed.

Dit heb ik ook wel eens. Draag je strakke broeken/skinny jeans? Daar kan het ook door komen. Bijvoorbeeld als je van die afdrukken van lijntjes in je benen hebt staan, gaat dat vaak ook jeuken. Maar het kan ook gewoon komen doordat je doorbloeding wat minder goed is omdat je broek nauw aansluit aan je benen en dat dan dus weer op gang komt wanneer je broek uit is. Als je geen bultjes of rode vlekken hebt, zal het denk ik geen allergie o.i.d zijn. Don’t worry!

Het komt vaak door het dragen van skinny jeans, warmte of een droge huid.
Goed smeren dus!

dokter gaan

k heb hier ook last van en er bestaan zalfjes voor.
Mijn zalf kan ik insmeren en zelfs gebruiken als lotion onder de douche.

als je warm doucht, helpt het insmeren met bodylotion maar soms heeft het een omgekeerde effect.
het kan zijn omdat je huid nogal droog word en schuurt tegen je jeans. het niet veel kan ademen.