jeuk

hey ik heb een vraagje, ik heb sinds een paar jaar heel veel jeuk aan mijn binnenste linker schaamlip en ik voel dat er allemaal bultjes zitten.
ik heb me niet geschoren en nog geen seks gehad.
ik heb op internet gekeken en daar hadden ze het alleen maar over soa’s en ontstoken haar zakjes na het scheren.
en mijn huisarts is nogal een kwal dus ik wil absoluut niet naar die creep…

Dus je hebt er al een paar jaar last van? :flushed: Heb je je toen misschien geschoren en is het toen ontstoken geraakt?

Kun je het trouwens niet met je moeder bespreken, of praten jullie daar niet over?

Je kunt trouwens ook kijken of je gewoon naar een vrouwelijke arts kunt hiervoor, of naar de GGD. Dan hoef je niet naar die enge huisarts, als je dat niet prettig vindt.

een soa kun je al sws niet hebben want je hebt geen sex gehad, ik zal er inderdaad over gaan praten met je moeder want je hoeft je nergens voor te schamen…

Waarschijnlijk is dat een vaginale schimmelinfectie. Bij de drogist (kruidvat/etos/da bijv.) heb je canesten gyno zalf voor ongeveer 12€ geloof ik. Als je dat als een kuur gebruikt (ongeveer 5 dagen, inbrengen en smeren op schaamlippen) zal het zo overgaan. Dit krijg je niet door seks of scheren, maar door een slechte weerstand kan je het ook krijgen, een teken ervan is voornamelijk jeuk. - ik raad je wel aan om je even in te lezen, kijken of de informatie erover inderdaad aansluit op jouw klachten.

Maar het is altijd verstandig om naar een arts te gaan, je kan misschien ook met de huisarts bellen (met assistente gewoon ipv de huisarts) of op een dag gaan dat er een vervangende huisarts is? En inderdaad, heb het er met je moeder over anders, zij zal hoogstwaarschijnlijk heel normaal reageren!

Goede hygiëne helpt vaak ook! (niet dat ik wil beweren dat jij jezelf niet goed verzorgd) Maar als je er even net iets meer aandacht aan besteedt, voorkom je het in ieder geval wel .

je kan ook om een vrouwelijke dokter vragen,

het kan een schimmelinfectie zijn en ontstoken haarzakjes, maar het kan ook een gevoelige vagina zijn. dan heb je er last van bij weerswisselingen, ongesteldheid, katoenen onderbroekjes, mastuberen, zeep, in bad gaan, enz.

ik zou toch voor de zekerheid naar de dokter gaan, als je niet durft te bellen, kan je moeder ook bellen en dan om een vrouwelike dokter vragen

wij hebben alleen geen vrouwelijke dokter…
en mijn moeder durft niet eens maandverband te kopen dus laat staan het daarover hebben met de dokter…

Dit heb ik ook altijd komt door mijn (te) lage weerstand.