Jeuk van appels, perzikken, nectarines enzovoorts

Hoi
Ik heb hier al erg lang last van, maar denk er nu pas aan om het aan jullei te vragen!
ik heb al heel lang elke keer wanneer ik één van bovenstaande fruitsoorten eet, ik jeuk krijg in mn keel. Hele erge jeuk, ik heb dit ook met noten. Ik heb dit niet bij verwarmde appel of bij een appeltaart hehe, maar snapt iemand hoe het komt? zowel appel met als zonder schil…

liefs

allergisch? Niet eten dan wanneer je er last van hebt?

Eh ja dat heet een allergische reactie.

Allergisch. Laat eens een allergietest doen bij de huisarts, dan weet je waar je precies allergisch voor bent.

Ik heb het ook! Je bent gewoon allergisch

maar als ik allergisch zou zijn, zou mijn keel of lippen toch opzetten?

-

Hoeft niet perse, iedereen reageert overal anders op, en het ligt er net aan hoe allergisch je bent. Neem bijvoorbeeld een allergie voor wespensteken. De een zwelt alleen op, terwijl de ander serieus in gevaar is wanneer hij niet op tijd bij een dokter komt.

^hm ja das ook wel waar. Dus wat raden jullie aan? naar de huisarts gaan, maar wat kan die doen dan?

maar wat ik mij het meeste afvraag is dat ik het NIET heb als de appel verwarmd is geweest

De HA kan je alleen laten testen of je er echt allergisch voor bent. je kunt er niks aan doen, gewoon niet meer eten.

Dit kan. Ik ben allergisch voor tomaat, kan het zo ‘rauw’ niet eten, terwijl ik nergens last van heb als het gekookt/gebakken is.

oh oke, dan weet ik dat in iedergeval, dacht dat je dan helemaal naar het ziekenhuis moet en daar heb ik geen zin in. Is fucking 20 km verderop

haha dat is toch gek? nja er zal wel een stofje verdwijenen

Ja, ik ben hier ook allergisch voor helaasch. Maar ik heb het alleen in het voorjaar/zomer gelukkig. Jammer dat je HA ver weg woont, maar voor de zekerheid is het het beste om daar langs te gaan, als je er van af wil. Hij kan allergiepillen geven.

nee mn ha woont aan het eind van de straat. ziekenhuis 20km verderop

Warme appel is een chemische reactie → de warme appel word nooit meer dezelfde appel als je m gewoon eet. Er is dan iets in de samenstelling veranderd waardoor je er wel tegen kan

ja dat bedoel ik. Miss eens aan mijn scheikundedocent vragen haha

Er zijn ook appels die je kunt eten als je allergisch bent
Santana heten ze volgens mij.

oh oke bedankt henkie