Jeuk, pijn, kokosolie?

Beste meiden,

Ik zit met een klein probleempje. Ik ben sinds 2 maanden aan de pil om zo zwangerschap te voorkomen tijdens de seks met mijn vriend. Nu ben ik maandag na mijn stopweek weer begonnen met de pil.
Het probleem is dat mijn vagina een beetje rood is en droog aanvoelt door het steeds aanbrengen van tampons. Normaal heb ik dat ook wel, maar deze keer wat erger. Ook heb ik seks gehad, maar dat was gevoelig doordat het zo droog aanvoelde na al die tampons.
Het jeukt erg en is een beetje rood. Ik smeer er nu steeds natuurlijke kokosolie om het droge een beetje weg te houden, maar ben nu 2 dagen verder en heb het nog steeds.
Zal het er gewoon aan liggen dat het nog van de tampons inbrengen komt? En wat zou ik er aan kunnen doen?

Ik zou er geen kokosolie op smeren. Gewoon een tijdje geen tampons gebruiken?

Ik zou inderdaad ook even geen tampons gebruiken, om te kijken of het dan minder word. En als het lang aanhoud zal ik naar de huisarts gaan.