Jeuk/eczeem-achtig iets dat overal uitbreidt?

Hoi!

Ik heb een vraagje. Ik denk dat het nu onderhand al een jaar is dat er een heel raar uitslag-iets op mijn ene voet is begonnen. Het jeukte in het begin alleen een beetje, dus het boeide me allemaal niet zo. De jeuk is met de tijd véél erger geworden en nu is die hele linkervoet verneukt. De jeuk is onbeschrijflijk, ik moet minutenlang krabben om het te stoppen. Doordat ik het dus krab, ligt die voet open en heb ik altijd wondjes en bloed. Het is een soort van vicieuze cirkel. Door het krabben, verergert de uitslag waardoor het nog meer gaat jeuken. En als het jeukt móet ik krabben.

Nu is het sinds een maand of 4 ook beginnen ‘uit te breiden’ over mijn linker-onder-been. Daar heb ik steeds vaker jeuk en dus steeds vaker uitslag.

Nu is het ook de beurt aan mijn rechtervoet die heel vaak begint te jeuken en dus in no-time ook verneukt zal worden.

Mijn handen jeuken élke dag, vooral tussen mijn vingers: het doet pijn en ik heb overal velletjes en eelt.

Ben al eerder naar de dokter geweest hiermee, maar die gaf me een zalfje en dat hielp niet. Deze week ga ik nog een keer, hoop echt dat er wat uitkomt.

Het enige wat ik wil weten: is er IEMAND die hetzelfde heeft als ik?
Ik ben echt doodsbang, want ik kom niks op internet tegen dat ‘overeenkomt’ met wat ik heb…

Dit klinkt als eczeem! Ik heb het vorig jaar over mijn hele lichaam gehad. Ik werd gestoord van de jeuk en krabte alles open. Als mijn ex bij me sliep moest hij mijn handen vasthouden omdat ik anders mezelf tot bloedens toe open krabte. Vaak lag ik huilend en gillend in bed omdat ik gestoord werd van de jeuk. Jeuk is veel erger dan pijn heb ik toen ontdekt. En dat zegt iemand met een chronische rugafwijking. Ik snap dus heel goed hoe je je voelt! Op mijn handen heb ik het echter nooit gehad. Maar een goede vriendin van mij wel en dit klinkt heel erg als wat zij heeft. Ik heb een hele tijd bij een dermatoloog gelopen en nu na een jaar is het zo goed als weg. Heel af en toe heb ik er nog last van. Maar aangezien het nog niet over jouw hele lichaam zit, zal je er sneller vanaf zijn dan ik. Bespaar jezelf al die jeuk en irritaties, ga naar de dermatoloog! Hij weet veel dan de huisarts wat het is en wat eraan te doen is. Succes & sterkte!

Klinkt idd als eczeem! En als het zalfje van de huisarts niet werkt, gewoon teruggaan. Waarschijnlijk heb je de lichtste creme gekregen. Er zijn sterkere crèmes, die jij waarschijnlijk wel nodig hebt. En als dat nog niet helpt is het een idee om bv. naar de dermatoloog doorgestuurd te worden om te kijken wat er dan aan gedaan kan worden. Wat in ieder geval niet helpt is zelf de dokter gaan uithangen, want dan schiet je al helemaal niks op!

(Ik heb het niet op mijn voeten trouwens, ik heb het alleen op mijn handen en ik ken de jeuk, ja, echt een heel nare jeuk! Maar dat ‘uitbreiden’ herken ik wel.)

Hey! Dankjulliewel! Begon echt te denken dat er iets serieus mis was met mijn gezondheid. Al leek dat me niet heel waarschijnlijk, aangezien ik me gewoon gezond/goed voel.

Dankjullewel, ben echt een beetje gerustgesteld en ga zeker langs voor een sterkere crème!

Ik vraag me dan toch af waarom je het zo lang hebt laten wachten haha.
Ik heb niet het zelfde, maar reageer toch even omdat je, gezien je verhaal, echt niet bang hoeft te zijn dat je iets vreemds hebt. Ik hoop voor je dat de dokter er nog eens goed naar kijkt, en wellicht nader onderzoek doet zodat je er snel vanaf bent:)

-

Ik heb het meestal ook in de binnekant van mijn elleboog! Vooral in de zomer, heb ik het. Dan gaat het jeuken, en krab ik het helemaal kapot, zelfs in me slaap krab ik als ik het niet eens door heb. En dan smeer ik het goed in met een speciale zalf voor exceem en dan verdwijnt de jeuk, en kunnen de wondjes helen.
Ik heb het ook weleens in mijn knieholtes, ik heb het altijd in dat soort holtes. :hammer:

Bij mij heeft Dermalex Repair heel goed gewerkt tegen de eczeem op mijn polsen, misschien zou je dat een keer kunnen proberen. Maar wat lijkt voet me een vreselijke plek om constant die jeuk te hebben, je handen bijvoorbeeld daar kun je vrij snel bij maar je voeten haast niet wanneer je schoenen aanhebt ofzo. Hopelijk wordt het beter!

Ik heb al mijn hele leven eczeem (het was vroeger veel en veel erger ik heb het nu amper) en ik gebruik een hormoon zalf die prikt wel in je open plekken maar het helpt wel!

Ik heb laatst ook eczeem gehad, ben naar de dermatoloog doorverwezen en met de crème die ik kreeg was het binnen een paar dagen weg. Ik smeer voor de zekerheid nog steeds want af en toe zie ik het nog heel vaag zitten.

aah, eczeem ja!
ik heb dat al heel mijn leven en nu ik weet wat het uitlokt is het vrij goed te doen, ik krab mezelf al niet meer open.
dus het is misschien wel eens interessant om uit te zoeken wat het uitlokt bij jou? (in mijn geval is het waspoeder en wasverzachter en melk) want dat helpt echt al vrij veel, dat plus wat zalfjes voor eczeem (ik zelf heb twee homeopatische zalfjes, die werken echt erg goed voor mij: vsm cardiflor emulsie en iets van A.vogel) en voor erge periodes kan cortizone ook erg helpen, zodat je huid even kan herstelen van alle wondjes (maar natuurlijk is dat zeg maar een noodmiddel, want dat is uiteraard behoorlijk slecht).