Hallo dames, ik heb een vraagje: vinden jullie jeugddetentie vanaf 12 jaar een goede zaak of juist niet? Ik persoonlijk vind van niet, omdat ik de gevangenis echt beschouw als een hotel. Wat vinden jullie?
Shame on me, ik weet niet eens wat jeugddetentie betekent, jeugdgevangenis ofzo?
Ik weet ook niet wat ik er van moet denken, 12 jaar vind ik wel een beetje jong, nja mij lijkt het wel erg om naar een gevangenis te gaan hoor.
Ik vind het wel een goede zaak, als ze echt wat erg hebben gedaan. Maar ik zie de gevangenis zeker niet als een hotel ofzo…
Als je stoer genoeg bent om volwassen misdaden te plegen, ben je ook stoer genoeg om als 'n volwassene in de gevangenis te zitten, denk ik maar
En de gevangenis ‘‘een hotel’’? Ach. Ik denk dat 'n kind van twaalf 't niet zo zal ervaren.
Ja jeugddetentie is een jeugdgevagenis. Ik zie het als een hotel omdat de jongeren gewoon kunnen gamen, sporten en hun hobbys uitoefenen. Ik vind gewoon dat als je een jongere naar de gevangenis stuurt voor echt een misdaad dat je dan diegene ook echt moet straffen en hem niet laten vertroetelen
^ ik weet uit ervaring van een heel nabij familielid dat dat absoluut niet waar is. Ja er zijn inderdaad wel wat sport- en spelactiviteiten. Maar het is echt niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Ja ik vind ook dat voor een kind van 12 dit wel een heel ander geval is ja. Die doen misschien heel stoer, maar van binnen vinden ze het dood eng daar. Ja daar ben ik het wel mee eens
Overigens kan je in de ‘volwassen gevangenis’ ook gewoon sporten, televisie kijken en noem 't op.
Ik denk dat veel mensen liever hun vrijheid hebben, tho.
De gevangenis is echt geen vakantieoord.
Ja ik vind ook dat dit in de ’ volwassen gevangenis’ niet hoort. Maar daarnaast gooi je alle criminelen bij elkaar en zo creeer je een nog grotere groep criminelen. Vooral jonge jongens/meiden worden snel beinvloed door de anderen daar
En zo komt er nooit een einde aan
Ik ben bij een jeugdgevangenis binnen geweest en geloof me, het is verre van een hotel. Het biedt de opties van sporten etc. op vaste tijden en in vaste groepen. Dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de afstand tussen het leven in en buiten de gevangenis niet te groot wordt. Stel je voor dat je jaren lang in een klein celletje zit, niets van de echte wereld om je heen en je wordt ineens op straat gezet… Nou tot ziens en succes! Dan slaan ze helemaal door.
Bovendien zitten ze echt in cellen, die niet open gaan tenzij bewakers daarvoor kiezen.
Ik ben voor dit systeem, omdat het straft, maar ook probeert te rehabiliteren.
Ja oke je bied de jongere wel een 2e kans om hun problemen aan te pakken. En sommige jongere schrikken echt en willen nooit mee terug.
Ben het er helemaal mee eens.
Ben het er helemaal mee eens.
Bij mij in de familie heeft ook iemand in de jeugdgevangenis gezeten en hij mocht er bijna meer dan thuis (en zo erg is het thuis niet).
Vanaf welke leeftijd is het nu dan? 16 toch?
Doe dan vanaf 14 jaar denk ik dan.
Nee het is nu vanaf 12 jaar. Ik vind 14 jaar ook een betere leeftijd. Je bent dan wat bewuster van de dingen die je doet.
euhm als jij denkt dat jeugddetentie of gesloten jeugdzorg een hotel is.
dan spoor je dus echt niet.
Ik vind jeugddetentie een hele goede zaak. De jongeren worden gestraft voor wat ze gedaan hebben, maar krijgen wel goede begeleiding en hulp om weer de maatschappij in te keren zonder te recidiveren.
En de gevangenis vergelijken met een hotel vind ik altijd zoiets waardeloos. Natuurlijk is dat niet zo.