Jeansmaten

Ik heb heel internet afgestruind, maar kan niet het goede vinden.
Je hebt van die maten als 28/32 of iets in die richting, maar hoe kan je berekenen welke je daarvan nodig hebt?

ik heb van gewone broeken maat 36 en dat is maat 29 in jeansmaat! ben er zelf een beetje achtergekomen, de laatste cijfer is de lengtemaat ! je kunt beter in de winkel zelf een x passen wat jou maat is !!

Die van Asos is wel duidelijk, opzich:

http://4.bp.blogspot.com/-nf0hq2jhLbs/TkzNCp87TaI/AAAAAAAAAIc/cC2Slit6Ngk/s1600/ASOS%2BSize%2BChart.jpg

Oh, wacht dat is het verkeerde deel van de size guide, wacht even!

Oke, ik kom er even ook niet meer uit, maar ik heb eergisteren nog een broek besteld via die size guide. :'D

Volgens mij moet je 8 van je gewone maat afhalen voor je jeansmaat :slightly_smiling_face:.

Oh. Nouja ik heb dus een S altijd, en nu zie ik een broek met maten als 26/32, 30/34 etc. Heeft er nog iemand een S? Welke maat heb je dan?

En wordt dat dan dat eerste of het tweede getal bij een maat als 26/30?

ik heb 26/32 (maat s of 36 heb ik anders) dus 26 taille en 32 lengte
25 is smalle taille en 34 is brede taille (dus je hebt 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34)
dan heb je de lengte maat dat is 32 of 34, 32 is standaard 34 is gewoon wat langer.

Je hebt dan normaal qua maat 36/38? Dan zit je dus tussen 28-30… Zelf even kijken wat je bouw is… Maar hou er rekening mee dat spijkerbroeken uitlopen. Voor de lengte maat is het volgens mij 32-normale lengte en 34 als je echt lange benen hebt enzo…

Het tweede getal is de lengte. Dat is normaal iets van 31. Dan als je wat langer bent 32, en nog langer 34. Die hebben niks te maken met het eerste getal, dat is hoe breed je bent.

Gewoon een keertje in de winkel passen!

Eerste getal is je heup maat, tweede getal is je lengte maat, voor als je dat niet weet. Ik ben 1,67 en ik heb lengte maat 32. Heupmaat is bij mij 36/38 = 28/29

31 is geen maat toch? Ze gaan per twee (inches). Dan zou het 30 - 32 - 34 moeten zijn.

31 is wel een maat ;p
Sommige broeken zoals die van Met hebben geen lengtemaat, en als je dan maat 31 neemt heb je ook 31 lengte. Zag ze eerder ook los als lengtematen, alleen die komen steeds minder vaak voor.

Oh, echt nog nooit van gehoord! :’)

Kan wel, maar ik heb ze toch echt in m’n kast liggen xD

Jeans maat bestaat idd uit 2 cijfers. Eerste is heupmaat, tweede is lengte.

Ik vind de tabel van de H&M wel handig:

http://i205.photobucket.com/albums/bb289/emmerrijn/Schermafbeelding2011-12-31om010502.png

In de onderste rij kan je aflezen welke heupmaat je moet.
Bij een S kan je dus eigelijk nog eens kiezen uit klein (26), middel (27) of groot (28).

Het tweede cijfer is bijna altijd 30 (kort), 32 (gemiddeld) of 34 (lang).
Lengtemaat kan je best eens uittesten in de winkel. Het is bijv. niet omdat je lang bent dat je ook meteen lange benen hebt (je kunt een lang(er) bovenlijf hebben)

Ik heb zelf ook maat 36 en neem gewoonlijk 27/32 of 27/30.

^die tabel is handig :slightly_smiling_face:

ik heb 24/25 breedte en 34 lengte.
en in normale kleding heb ik maat 32/34 dus hij klopt aardig!

Ik begrijp die dingen nooit helemaal. Ik heb gewoon altijd maat 26 of 27?

er staan altijd 2 nummers.
de eerste(tussen de 26 en de 34) is de breedte maat.
de breedte maat is inderdaad onderveer 6 van je gewone kleding maat. Dus heb je normaal maat 38 dan neem je een 30. heb je normaal maat 34 neem je 26. Het is wel altijd een beetje uitvogelen… zit je tussen de 40 en de 42 in… dan neem je maat 33…

het tweede getal(30, 32 soms 34) is de lengte maat. Ben je klein neem je 30. (1.65m of korter ongeveer) zit je tussen de 1.65 en 1.75 ongeveer neem je maat 32 en boven de 1.75 neem je 34. (dit kloptniet helemaal want de ene heeft langere benen dan de andere en ik heb dit zo een beetje geschat.)