Heyhey meiden.
Ik zou graag willen weten of iemand onder jullie een vriendje met een lichte vorm autisme heeft en hoe ga je er mee om. Doe je iets anders , of wat dan ook!
alles is welkom. tips, ervaringen etc.
Take Care!
X
Heyhey meiden.
Ik zou graag willen weten of iemand onder jullie een vriendje met een lichte vorm autisme heeft en hoe ga je er mee om. Doe je iets anders , of wat dan ook!
alles is welkom. tips, ervaringen etc.
Take Care!
X
Ik heb er geen ervaring mee maar hoe zwaar is het zeg maar, wat doet tie ‘’ anders ‘’ ?
mn beste vriendinnetje heeft een vriendje die een lichte vorm van autisme heeft
mijn ex heeft een zware vorm van pddnos, maar het is niet heel erg ofzo,
je moet jezelf gewoon ff aanpassen. das alles.
Hey , vaak is er aan lichte Autisme niet zoveel te merken. Ik heb het zelf ook, ik weet het zelf nog niet zo lang omdat mijn moeder het niet nodig vond om mij het te vertellen. Ik was wel veel stiller in de klas en ik las veel en maakte mij niet zo druk over make up enzo ik was nogal speels en op mezelf. Bij mij hielp het vooral dat mensen mij aanmoedigde omdat ik echt heel onzeker ben en dingen nooit als eerste zou doen. En het was heel fijn dat er mensen achter mij stonden als ik iets spannends ( dingen waar ik zenuwachtig van werd) moest doen wat ik dan absoluut niet wilde. Ik weet natuurlijk niet of jou vriendje dat ook zo heeft, maar misschien heb je er wat aan
Een jongen waarmee ik gezoend heb heeft autisme,
en mijn broer.
Vraag maar als je iets wilt weten!
Maar wat voor een vorm van autisme heeft jouw vriendje? *Ik neem aan dat jouw vriendje autisme heeft*
Ja dan kan je elke introverte persoon wel als autist bestempelen…-___-’
Mijn broer heeft pdd-nos
Je hoeft jezelf alleen maar een beetje aan te passen
Net als Ichthues zegt, ben ik ook wel benieuwd welke vorm hij heeft
Mijn broer heeft ook PDDNOS…
Het is natuurlijk afhankelijk wat voor autisme je vriendje heeft en of jij ermee om kan gaan, maar het belangrijkste is dat je er rekening mee houdt dat hij in sommige situaties wat anders kan reageren.
ik weet eigenlijk niet wat voor vorm hij heeft. diagnose is nog niet bekend, ze zijn er mee bezig. zover hij en ik weten is dat het maar een lichte vorm heeft.
we hebben heel vaak ruzie gehad over best wel domme dingen, kan niet uitleggen wat precies. nu kan ik het een beetje verklaren, waarom hij zo onzeker en bang was om mij kwijt te raken .
of redeneer ik nu erg fout?
en ik beschouw hem nu nog steeds als mijn lieve vriendje hoor! maar ik wil gewoon voor ons eigen best wil, zoveel mogelijk ervan af weten, hoe ik hem kan helpen, the do’s and dont’s
dank jullie wel!
mijn ex vriendje had een lichte vorm van asperger, dat was niet erg ofzo,
alleen vond hij het moeilijk als plannen opeens veranderden, of als iets totaal anders ging dan hij wilde , maar ik had daar niet echt last van.
Alleen maakte hij soms rare opmerkingen, omdat hij het sarcasme niet snapte, en dat was niet zo leuk ofzo als ik met hem bij mijn vrienden was, maar ja, als je iemand leuk vind
Eigenlijk, als je t wist, merkte je gewoon aan dingen dat hij anders was, altijd zegmaar, maar dat was niet erg ofzo want t kon ook positief zijn, maar de meeste andere mensen merkten t over het algemeen niet
mijn broer heeft ook een vorm van autisme, nld, maar bijna niemand anders heeft dat, hij vertelde me dat hij heel anders in de wereld staat.
heel snel zenuwachtig voor alles en het is alsof hij alles zelf niet meemaakt, alsof hij door een beslagen raam kijkt.
het enige wat je kan doen is, denk ik, gewoon begripvol reageren als er iets is met hem en er gewoon zijn voor hem als hij het moeilijk heeft met bepaalde dingen.
Mijn ex had lichte autisme.
aan hem merkte je alleen dat hij soms een late reactie had.
verder niks.
/
www.google.nl —> autisme.
ow echt?
Ik heb ook Autisme, maar ik kan er niet veel over vertellen.
@Masha_xX
klopt, dat merkte ik ook bij mijn vriendje. maar ik wist niet dat het daardoor kwam.
Mijn ex had een vorm van autisme, PDD-NOS.
Het was wel wat moeilijker dan met jongens zonder stoornis, want hij moest echt álles gepland hebben enzo, en als hij iets ‘nieuws’ had vergat hij me helemaal.
Het is ook niet voor niks uitgegaan.
Weet niet of je hier wat aan hebt, sorry:P
Ik heb nu een vriendje met autisme. Bij mij is het precies hetzelfde. Als hij iets heeft gevonden wat hij heel leuk vind, vergeet hij me. Niet om lullig te doen, maar als hij iets heel leuk vind is hij alleen nog maar daarmee bezig.