Je vriend maar ook je vriendinnen tevreden houden.

Hallo!

Ik heb sinds een paar maanden een vriend. En ik probeer zo goed mogelijk mijn aandacht tussen hem en mijn vriendinnen te verdelen. Maar toch groeien mijn vriendinnen steeds meer van me af. En vragen ze me steeds minder voor dingen.
Ik zit hier heel erg mee want wil ze beide graag tevreden stellen met even veel aandacht! ik wil met beide veel plezier hebben. En geen van beide teleurstellen

Hoe zouden jullie dit oplossen. Of hebben jullie tips?

Praat met hen.
Zeg dat je bang bent dat de vriendschap eronder lijdt en dat je dat niet wilt.
Jullie kunnen vast samen tot een oplossing komen, bijvoorbeeld op zaterdag je vriendinnen en zondag je vriend.

Praat erover met je vriendinnen, zo komen alle frustraties het beste naar boven.
Verder kan je uit jezelf vaker afspreken met je vriendinnen of juist samen met je vriendje en vriendinnen wat gaan doen?

Pff, zo herkenbaar.
Ik heb soms ook gewoon het gevoel dat zij denken: oh, ze zal toch wel weer bij dr vriend zijn.
Ook al weet ik diep van binnen heus wel dat het mijn echte vriendinnen zijn enzo, maar het voelt soms wel kut, als ze me vragen iets te doen en ik heb al plannen, dan voelt het echt alsof ik ze in de steek laat.
Je moet gewoon de balans vinden.
Misschien kan je standaard 1 avond in de week afspreken met je vriend?
En standaard 1 avond in de week met vriendinnen?
En als je dan een keertje niet kan is het niet zo erg, maar als je er een standaard avond van maakt gaat het makkelijker denk ik.

Inderdaad herkenbaar. Maar ik zou erover gaan praten, en dan een goede regeling maken. Bijvoorbeeld een vaste vriendinnen avond, waar dan ook echt niks tussen komt.

Ja, misschien afspreken dat je een vaste vriendinnenavond hebt, en een vaste avond voor je vriend?