Ik heb nu sinds 3 maanden een vriend en hij is echt super lief enzo. Ik ga vaak naar hem toe. Maar als hij bij mij komt, zitten we altijd boven op mijn kamer. Mam klaagt dat we vaker onder moeten zitten. Maar wat moeten we onder doen? Alleen een beetje tv kijken gaat snel vervelen en de laptop staat boven.
Maar aangezien mijn ouders mijn vriend dus niet zo vaak zien (hij loopt meteen door naar boven) hebben ze ook niet echt een band met hem…
ga eerst even beneden bij je ouders wat drinken, en dan na een half uurtje pas naar boven.
Ik ken het probleem, mijn ouders zeuren daar ook altijd over. Heb inmiddels bijna 5 jaar met m’n vriend, dus hoor het gezeur al een langere tijd van ze aan. Het is ook gewoon veel ‘chiller’ om samen boven te zijn dan beneden te zitten en tv te kijken of te praten met ouders.
Probeer toch meer beneden te zitten als je wil dat je vriend een band krijgt met je ouders. Je hebt een laptop dus die kan je ook beneden zetten. Je kan ook eens iets bakken met je vriend of een gezelschapsspel spelen ofzo?
Ik vind het gewoon vervelend om de hele tijd bij mijn ouders te zitten. Terwijl ik daar bij zijn ouders helemaal geen problemen mee heb. Maar dan schaam ik me altijd voor mijn ouders als hij mij een kusje geeft of zo.
Socializen hoort er gewoon bij. Geef je ouders de kans om hem te leren kennen. Beste manier vind ik zelf hem uit te nodigen bij het eten. Dan is er genoeg tijd gezellig te praten, en na het eten kan je gerust naar boven.
Als je dit niet doet, is er een kans dat je ouders de verkeerde dingen van hem meekrijgen. Bijvoorbeeld opmerkingen op het verkeerde moment of weet ik veel. Dat wil je niet hebben.
Ja inderdaad. Dat is wel. Alleen jammer dat wij allebei vaak rond etenstijd moeten werken. Maar ik zal het eens gaan proberen.
Ik zat juist altijd met mijn vriend in de woonkamer haha :’)
gewoon eerst eff benede zitten dan ga je naar boven.
ik zou gewoon als hij komt eerst even gezellig wat drinken met je ouders, kunnen je ouders ook even hem beetje leren kennen. kunnen ze eventjes wat dingen aan hem vragen. het hoeft niet lang te zijn, een kwartiertje tot halfuurtje is genoeg, daarna kunnen jullie naar boven gaan.
Ik doe zovaak dingen met mijn ouders en mijn vriend samen, en als hij bijvoorbeeld naar mij komt zitten we eerst even beneden en dan pas gaan we weg
Mijn vriend is ook bijna alleen bij ons beneden als we eten, en mijn ouders hebben een prima band met 'm opgebouwd! Dus vraag of ie wat vaker komt avondeten
Je kunt gaan koken/bakken? Puzzelen/bordspellen? Je kunt heel veel in de woonkamer doen, en de laptop kun je gewoon verplaatsen he.
Ik en mijn vriend zitten best vaak beneden, gewoon gezellig te kletsen met elkaar of met de ouders, en dan gaan we weer eens wat bakken en dan weer mee naar de winkels.
Bordspellen zijn dan heel leuk om te doen!
Dit idd!
En ga een x een spelletje doen, of uit eten?