Ik vind het altijd leuk om te weten hoe mensen hun toekomst plannen,
nou zijn er veel topics over waar je wilt wonen en wat je wilt worden blabla.
Maar hoe willen jullie je kinderen opvoeden? En waarom?
Ik zelf ga mijn kind (Een jongen die ik ga adopteren, ik wil geen eigen kind en geen meisje, want ik irriteer me aan kleine meisjes, vreemd ja ik was er zelf 1 en als mijn moeder verteld hoe ik was zeg ik altijd; waarom heb je me geen klappen verkocht.) streng opvoeden. Dus als ik ‘nee’ zeg is het ‘nee’. Hij moet gezond eten, ik wil niet dat hij teveel hamburgers etc. eet. Tv kijken/Interenetten en Gamen mag van mij, maar met mate. School vind ik belangerijk! Dus cijfers moeten hoog zijn. Schelden wil ik absoluut niet horen. Ik ben tegen slaan dus ik ga hem geen tikken geven en ik wil ook niet dat hij dat doet. Sporten vind ik ook belangerijk! Voor de rest ga ik hem opvoeden net als hoe mijn vader mij heeft opgevoed; ‘Denk niet alleen aan je zelf, maar ook aan een andere.’ Dat houd in dat als hij eet en iemand zit naast hem dat hij dat moet delen, no matter what. Als hij iets gaat halen en zijn vriend heeft geen geld, moet hij maar trakteren (behalve als die vriend misbruik van hem maakt). Ook moet hij opkomen voor andere. Ik ga hem ook leren om altijd netjes en schoon te blijven (lees: wc pot eerst met papier schoonmaken en dan zitten - doe ik ook, zelfs thuis -, als je iets pakt eerst even vegen met schone hand of zakdoekjes enz.). Als het om financiele zaken gaat krijgt mijn kind alles van mij. Hij hoeft niet te werken. Wanneer hij afgestudeerd is en hij wilt thuis blijven mag dat, ik hoef dan geen kostgeld o.i.d. Ik denk dat ik kleding, schoenen etc. gewoon koop voor hem, veel want ik ben zelf ook gek op kleding etc. Ik ga hem denk ik pas een mobieltje geven als hij naar de midelbare school gaat. Hij mag uit na zijn 16e en alcohol pas na zijn 18e, roken niet! Ik heb het liefst dat hij maagd tot het huwelijk blijft, maar dat kan ik hem niet dwingen! Dus daar kan ik niets over zeggen. Wel wil ik dat hij zijn school goed afmaakt als ik merk dat zijn cijfers achteruitgaan, neem ik gewoon maatregelen.
En nu maar hopen dat hij luisterd
Natuurlijk zijn dit plannen, je weet maar nooit.
En nu jullie!