'Je toekomstige opvoed plannen'

Ik vind het altijd leuk om te weten hoe mensen hun toekomst plannen,
nou zijn er veel topics over waar je wilt wonen en wat je wilt worden blabla.
Maar hoe willen jullie je kinderen opvoeden? En waarom?

Ik zelf ga mijn kind (Een jongen die ik ga adopteren, ik wil geen eigen kind en geen meisje, want ik irriteer me aan kleine meisjes, vreemd ja ik was er zelf 1 en als mijn moeder verteld hoe ik was zeg ik altijd; waarom heb je me geen klappen verkocht.) streng opvoeden. Dus als ik ‘nee’ zeg is het ‘nee’. Hij moet gezond eten, ik wil niet dat hij teveel hamburgers etc. eet. Tv kijken/Interenetten en Gamen mag van mij, maar met mate. School vind ik belangerijk! Dus cijfers moeten hoog zijn. Schelden wil ik absoluut niet horen. Ik ben tegen slaan dus ik ga hem geen tikken geven en ik wil ook niet dat hij dat doet. Sporten vind ik ook belangerijk! Voor de rest ga ik hem opvoeden net als hoe mijn vader mij heeft opgevoed; ‘Denk niet alleen aan je zelf, maar ook aan een andere.’ Dat houd in dat als hij eet en iemand zit naast hem dat hij dat moet delen, no matter what. Als hij iets gaat halen en zijn vriend heeft geen geld, moet hij maar trakteren (behalve als die vriend misbruik van hem maakt). Ook moet hij opkomen voor andere. Ik ga hem ook leren om altijd netjes en schoon te blijven (lees: wc pot eerst met papier schoonmaken en dan zitten - doe ik ook, zelfs thuis -, als je iets pakt eerst even vegen met schone hand of zakdoekjes enz.). Als het om financiele zaken gaat krijgt mijn kind alles van mij. Hij hoeft niet te werken. Wanneer hij afgestudeerd is en hij wilt thuis blijven mag dat, ik hoef dan geen kostgeld o.i.d. Ik denk dat ik kleding, schoenen etc. gewoon koop voor hem, veel want ik ben zelf ook gek op kleding etc. Ik ga hem denk ik pas een mobieltje geven als hij naar de midelbare school gaat. Hij mag uit na zijn 16e en alcohol pas na zijn 18e, roken niet! Ik heb het liefst dat hij maagd tot het huwelijk blijft, maar dat kan ik hem niet dwingen! Dus daar kan ik niets over zeggen. Wel wil ik dat hij zijn school goed afmaakt als ik merk dat zijn cijfers achteruitgaan, neem ik gewoon maatregelen.

En nu maar hopen dat hij luisterd :grinning:

Natuurlijk zijn dit plannen, je weet maar nooit.
En nu jullie!

Wtf…

Oké, weird.

^hoezo weird? is toch een doodnormale topic.

Ik wil als allereerst mijn studie goed volbrengen en een goede baan… Dan komt wel mijn vriendje/man… Maar ik weet niet eens zeker of ik kinderen wil…
Ik wil in ieder geval nooit gaan roken en ik laat de alcohol staan totdat ik mijn hele studie afgerond heb

Ik vind het wel weird, hoezo wil je nou geen eigen kind en geen dochter. Slaat ook nergens op. En ik ga niet zo uitgebereid na denken hoe ik mijn kind op ga voeden en blablabla, ik zie het later allemaal wel. Heb nu andere dingen aan mn hoofd.

Zo zou ik mijn kind niet opvoeden… (sommige dingen dan weer wel)

Sorrie, mislukt

Hier denk ik soms wel eens over na, maar waarschijnlijk denk ik er over 10 jaar toch weer anders over. En ik heb geen goed gedetailleerd beeld. In ieder geval voed ik ze ongeveer op, zoals mijn moeder dat met mij gedaan heeft.

@GoldenCrystal Best grappig ik wil mijn kinderen precies zoals jij opvoeden ik wil xelf kinderen eerst 1 meisjes dan 5 jaar wachten dan een tweelingen een jingen en een meisjes

@neeisnee: waarom quote je dat?

Hoe ik mijn kind opvoed zal tottaal van het kind afhangen. Van zijn of haar karakter, het ene kind kan je nou eenmaal meer verantwoordelijkheid geven dan het andere. En voor de rest zal ik het gewoon normen en waarden bijbrengen.

Ik wil mijn kinderen opvoeden zoals mijn mama mij heeft opgevoed. Alleen heb ik geen idee hoe :’)

Dat is gewoon mijn wil, dat het voor jou nergens op slaat, is jou probleem?
Sinds wanneer is een kind adopteren raar?
En als ik liever een jongen heb, who cares ^^?

Ze denkt dat ik voor schut sta met dit topic ofso?
Haha, lol.

Ik geef alleen mijn mening, mag dat? Ja? Mooi.

Pevensie:
Dat ging eigenlijk meer perongeluk xD

Ik vind het ook weird. Je mag blij zijn als je uberhaubt kinderen mag krijgen! En hoe je opvoeding verloopt ligt echt aan het kind. Elk kind is anders, en elk kind heeft een andere manier van gedrag, en daar moet je juist de opvoeding op aanpassen.

Als je NU al voor jezelf beslist dat die dit en dat niet mag, gaat het kind er duizend keer harder tegen in.

Ik snap niet echt waarom je zo moeilijk doet?

Haha, wel leuk!
Ik zou wel veel voor hem kopen ofso, maar als ik zie dat hij er misbruik van maakt pak ik alles af totdat hij bv. zijn cijfers ophaalt of normaal doet (hangt af van wat hij fout doet zegmaar)
En ik wil echt geen meisje, geen idee waarom !
En ik wil adopteren,omdat ik me dan goed voel als ik een ouderloos kindje opvoed. Dan heeft hij zegmaar een beter leven en een 2e moeder. Dat mensen dat raar vinden snap ik echt niet!