Je schamen voor jezelf

Elk jaar in de zomer als het volgende schooljaar moet beginnen heb ik een soort raar gevoel over mezelf. Dat de “mij” van vorig schooljaar eigenlijk maar een beetje raar vond. Ik weet niet, hebben jullie dat ook? haha.

Jupp ik denk meestal het volgende jaar van: Iel waarom heb ik dat naar school gedragen of ik moet dit jaar echt meer tijd besteden aan m’n uiterlijk en gedrag want vorig jaar was dat echt erg.

Weet niet of dat is wat je bedoelt haha

Ja inderdaad! precies dat!

Meestal zie ik ook die oude schoolfoto’s en dan denk ik :rage: dat mag niet meer gebeuren dit jaar haha

Oh jahoor. Maar dat heb je altijd wel denk ik. Ik vind nu bv ook dat ik er vorig jaar qua kleding belachelijk uit zag, terwijl ik het toen superleuk vond.

Mjah, als puber (niets ten nadele van jullie, ik wil niet de opoe uithangen haha) had ik daar ook wel echt last van. Maar weet je, mensen moeten me maar leuk vinden zoals ik ben en blijkbaar vind je bepaalde dingen in een fase van je leven leuk, waarom je daar dan voor schamen?

Als ik nu denk aan mezelf van een paar jaar geleden… Ik had het liever anders aangepakt haha

Herkenbaar, ik heb dat ook wel. Ik denk maar zo, geweest is geweest. Toch? Dus ik maak me er verder niet zoveel zorgen over, want je verandert toch altijd wel.

Inderdaad. Op de middelbare school had ik ieder jaar echt zoiets van: ‘oh god, waarom heb ik vorig jaar dit en dat gedaan? Wat droeg ik voor vreselijke kleding? Dit jaar wil ik echt mooier/beter/anders zijn!’ En sinds ik studeer voel ik me veel vrijer. Vorig jaar was ik een prima persoon, en nu nog steeds. No big deal.

ja! en dan zit ik ook altijd te denken wat ik dan komend jaar kan veranderen aan mezelf…
best wel triest eigelijk haha …

^

Ik heb in de zomervakantie van de derde naar de vierde klas zelfs een heel worddocument opgesteld met work-out- en eetschema’s en gedragsregels :’) Dus voel je vooral niet vreemd.

Me2. “wat wil ik veranderen aan mezelf”. En dan uiteindelijk vooral terugvallen in je oude patroonomdat je gewoon zo bent hahaha.

Ja, ik begrijp wat je bedoelt!

Ik had dit als puber ook echt heeeel erg, nu een stuk minder. Zoiets zal altijd wel in je leven blijven (als ik het van wat oudere mensen moet horen), maar als tiener heb je dit sowieso meer.

Haha, ja ongelooflijk herkenbaar.

oh wauw ik ben gelukkig niet de enige:)

Ja, onzekerheid hebben we allemaal last van

Ik heb dat ook wel gehad. Vooral met kleding moet je maar zo denken: Het was toen mode en mooi, nu is iets anders mode en draag je dat. Dus niet achteraf kijken naar wat je aan had of iets dergelijke want dat ‘‘hoorde’’ toen soms gewoon zo.